Gjest Geir Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 Eg tok han allikevel, kjeder meg. 9 av 9 rette på matte-, og 17 av 17 på engelsktesten, karakteren 6! 0 Siter
morsan Skrevet 28. februar 2008 Forfatter Skrevet 28. februar 2008 Eg tok han allikevel, kjeder meg. 9 av 9 rette på matte-, og 17 av 17 på engelsktesten, karakteren 6! Der kan du se - ingen grunn til å frykte testene:-) 0 Siter
....AV Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 ''Og takk og lov for det!'' ja, det er jo greit å vite at man ikke nødvendigvis faller av lasset med det aller første når det gjelder å hjelpe barn med leksene;-) Apropos lesehastighet: Sto det ikke noe der om at 80 ord i minuttet var 'normalt'? Synes det var ganske lite.... Det sto at når hastigheten kommer over 80 ord i minuttet blir det morsomt å lese. En voksen gjennomsnittsleser bør ligge over 120 og de raskeste er mellom 200 og 300. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 Der kan du se - ingen grunn til å frykte testene:-) :-) Nei, men den 5 klassetesten som låg her for ei uke siden så oppnådde eg bare 66%! Eg skal ta de (5 klassetestene) som ligger på den sida de, eg orker ikkje lesetestene... 0 Siter
morsan Skrevet 28. februar 2008 Forfatter Skrevet 28. februar 2008 Det sto at når hastigheten kommer over 80 ord i minuttet blir det morsomt å lese. En voksen gjennomsnittsleser bør ligge over 120 og de raskeste er mellom 200 og 300. OK, takk for info! :-) 0 Siter
....AV Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 OK, takk for info! :-) Det gjelder å lese så langsomt at man får med seg det som står, vet du :-) (346 ord i minuttet på 5-klassetesten, 250 på 8-klassetesten) 0 Siter
morsan Skrevet 28. februar 2008 Forfatter Skrevet 28. februar 2008 Det gjelder å lese så langsomt at man får med seg det som står, vet du :-) (346 ord i minuttet på 5-klassetesten, 250 på 8-klassetesten) ''Det gjelder å lese så langsomt at man får med seg det som står, vet du :-)'' Ja, nå måtte jeg ta en titt til, og da ser jeg jo at det sto _på slutten_! ;-) Jeg leste bare introen om dette, og der stod det bare det om 80 or/min. På slutten var jeg bare interessert i egen score..... 0 Siter
filiokus81 Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 Full pott på engelsk og hadde hatt full pott på matte også om jeg hadde fått med meg at bussjåføren skulle ha 1500x5 (og ikke 1500x1) i lønn. ) Hehe, den tabben gjorde jeg også ) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 Jeg klarte heldigvis full pott på matte og engelsk. Var spent på matten, siden jeg ikke akkurat har noe mattehode ;-) Norsken var litt verre. Jeg leste rundt 500 ord i minuttet og leste nok litt for kjapt.. Klarte bare å svare på syv av spørsmålene, men for en historie da!! Konsentrasjonen forsvant allerere på første side av fortellingen :-/ 0 Siter
morsan Skrevet 28. februar 2008 Forfatter Skrevet 28. februar 2008 Jeg klarte heldigvis full pott på matte og engelsk. Var spent på matten, siden jeg ikke akkurat har noe mattehode ;-) Norsken var litt verre. Jeg leste rundt 500 ord i minuttet og leste nok litt for kjapt.. Klarte bare å svare på syv av spørsmålene, men for en historie da!! Konsentrasjonen forsvant allerere på første side av fortellingen :-/ ''Konsentrasjonen forsvant allerere på første side av fortellingen :-/'' ;-) Kjente meg igjen i den der ja.... 0 Siter
Gjest togli Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 ''Konsentrasjonen forsvant allerere på første side av fortellingen :-/'' ;-) Kjente meg igjen i den der ja.... Godt å høre ;-) 0 Siter
annegunn Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 Full pott på matte og engelsk, og jeg ville vært flau ellers... Sjetteklassingen min prøvde engelsken for åttende - full pott der og. 0 Siter
morsan Skrevet 28. februar 2008 Forfatter Skrevet 28. februar 2008 Full pott på matte og engelsk, og jeg ville vært flau ellers... Sjetteklassingen min prøvde engelsken for åttende - full pott der og. ''Full pott på matte'' Hadde jo ikke forventet noe annet fra deg! :-) ''Sjetteklassingen min prøvde engelsken for åttende - full pott der og.'' Så bra! Har tenkt å la femteklassingen prøve seg på femteklassetestene i første omgang - hvis han VIL, da. Det var svært lite spørsmål der om Harrison Ford eller Jonny Depp, så da spørs det...;-) 0 Siter
annegunn Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 ''Full pott på matte'' Hadde jo ikke forventet noe annet fra deg! :-) ''Sjetteklassingen min prøvde engelsken for åttende - full pott der og.'' Så bra! Har tenkt å la femteklassingen prøve seg på femteklassetestene i første omgang - hvis han VIL, da. Det var svært lite spørsmål der om Harrison Ford eller Jonny Depp, så da spørs det...;-) Ja, nei, altså... Selv om jeg er elendig i hoderegning bør man da kunne forvente noe Jentungen innrømmet forøvrig at hun hadde tippet på det siste svaret... 0 Siter
Gjest prust Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 Norsk: En elendig tekst, bare blubb! Jeg leste fort - 384 ord pr minutt, hadde 1 feil. Engelsk: Dette var mye enklere nivå enn jeg trodde de hadde på ungdomsskolen. Men jeg hadde en liten feil der også - visste ikke hva svømmeføtter var, og tippet trunks, men så skjønte jeg at det var badebukse.... Matte: Hadde en slurvefeil, hadde lest det ene stykket for fort :-( 0 Siter
Gjest prust Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 De to første Stieg Larsson gikk greit, men den tredje strevde jeg med i flere uker før det løsnet - men da gikk resten lynfort! Har nettopp lest Henrik Langelands "Francis Meyers lidenskap", 555 sider, klarte ikke legge den fra meg, brukte vel 3 kvelder. ) Men jeg kan bruke ukesvis på en bok om den ikke fenger meg altså. Lillemus - husker du at du var litt sur på meg fordi du mente jeg hadde røpet noe om slutten på den siste Stieg Larsson-boka? Det var ikke den personen du mente, som jeg siktet til, var det vel? Jeg mener at jeg fordekte det jeg mente veldig godt! 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 29. februar 2008 Skrevet 29. februar 2008 Marianne Fastvold "Feid og pyntet" var ganske fornøyelig også. ) Ragnhild Nilstun var oppskrytt. Notert! :-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 29. februar 2008 Skrevet 29. februar 2008 Lillemus - husker du at du var litt sur på meg fordi du mente jeg hadde røpet noe om slutten på den siste Stieg Larsson-boka? Det var ikke den personen du mente, som jeg siktet til, var det vel? Jeg mener at jeg fordekte det jeg mente veldig godt! Vel, jeg ventet meg en oppklaring på tvillingsøstra, men det kom det jo aldri. Og det var både sjefen min og jeg skuffet over. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 29. februar 2008 Skrevet 29. februar 2008 Full pott på engelsk og matte. Engelsken var lettere enn jeg hadde forventa på 8. klassenivå. Norsken skal jeg ta seinere når jeg har fred og ro rundt meg. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 29. februar 2008 Skrevet 29. februar 2008 Full pott på matte og engelsk, selvfølgelig. Norsken orket jeg ikke, for historien var så dårlig. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.