Gå til innhold

Klarer du 8. klasse-prøvene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Full pott på matte og engelsk, selvfølgelig. Norsken orket jeg ikke, for historien var så dårlig.

*he he* utrolig hvor mange som sier det!

• Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

22

• Lillemus

8

• Glimtipper

4

• pekkaline

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Norsk: En elendig tekst, bare blubb! Jeg leste fort - 384 ord pr minutt, hadde 1 feil.

Engelsk: Dette var mye enklere nivå enn jeg trodde de hadde på ungdomsskolen. Men jeg hadde en liten feil der også - visste ikke hva svømmeføtter var, og tippet trunks, men så skjønte jeg at det var badebukse....

Matte: Hadde en slurvefeil, hadde lest det ene stykket for fort :-(

''Engelsk: Dette var mye enklere nivå enn jeg trodde de hadde på ungdomsskolen. ''

Det samme tenkte jeg, men det er jo lenge siden jeg gikk på skolen, da.

''Men jeg hadde en liten feil der også - visste ikke hva svømmeføtter var, og tippet trunks, men så skjønte jeg at det var badebukse....''

Hadde du spilt Zelda - a link to the past hadde du ihvertfall visst det, for der skaffer Link seg etterhvert "Zoraæs flippers" slik at han kan svømme rundt! ;-)

Men jeg visste det uansett fra før av etter å ha leid flippers på ferie i Karibien;-)

Skrevet

''Engelsk: Dette var mye enklere nivå enn jeg trodde de hadde på ungdomsskolen. ''

Det samme tenkte jeg, men det er jo lenge siden jeg gikk på skolen, da.

''Men jeg hadde en liten feil der også - visste ikke hva svømmeføtter var, og tippet trunks, men så skjønte jeg at det var badebukse....''

Hadde du spilt Zelda - a link to the past hadde du ihvertfall visst det, for der skaffer Link seg etterhvert "Zoraæs flippers" slik at han kan svømme rundt! ;-)

Men jeg visste det uansett fra før av etter å ha leid flippers på ferie i Karibien;-)

Jeg trodde flippers var sandaler, og at detvar en "felle". Derfor valgte jeg ordet trunks for svømmeføtter, men så skjønte jeg jo at det var feil i spørsmålet etterpå, men da gikk det ikke an å angre....

Har ikke spilt det spille du snakket om. Spiller ikke spill, verken nymoderne elektroniske eller gammeldagse brettspill...

Skrevet

Jeg trodde flippers var sandaler, og at detvar en "felle". Derfor valgte jeg ordet trunks for svømmeføtter, men så skjønte jeg jo at det var feil i spørsmålet etterpå, men da gikk det ikke an å angre....

Har ikke spilt det spille du snakket om. Spiller ikke spill, verken nymoderne elektroniske eller gammeldagse brettspill...

Slike badesandaler = flip flops! ;-)

Men trunks kan bety både det ene og det andre, fra koffert til bagasjerom til snabel...

Skrevet

*he he* utrolig hvor mange som sier det!

Jeg synes synd på 8. klassingene som må lese så dårlig litteratur :(

Skrevet

Det er faktisk en av de store norske scifi-klassikerne for barn og ungdom vi snakker om her...

Skrevet

Det er faktisk en av de store norske scifi-klassikerne for barn og ungdom vi snakker om her...

Det gjør det ikke akkurat til skrivekunst ;)

Skrevet

Mulig det er annerledes hvis du får lest boka fra starten av, men et sånt lite glimt midt inne i handlingen, hvor man blir "kastet" uti alle de rare navnene på vesnene og fremkomstmidlene deres etc blir for meg ihvertfall utrolig uengasjerende.

Skrevet

Mulig det er annerledes hvis du får lest boka fra starten av, men et sånt lite glimt midt inne i handlingen, hvor man blir "kastet" uti alle de rare navnene på vesnene og fremkomstmidlene deres etc blir for meg ihvertfall utrolig uengasjerende.

Jeg er veldig negativ til sci fi generelt, det må jeg innrømme :)

Skrevet

Jeg er veldig negativ til sci fi generelt, det må jeg innrømme :)

Ja, jeg er heller ikke noen fan, selv om jeg nå det siste året med en viss interesse har sett på en del av de gamle Star Wars-filmene med min sønn, som rett og slett ikke kan fatte at ikke mutter'n prioriterte å se dem på kino da de var nye....;-)

Skrevet

Helt enig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...