tonie Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 *S* Ble det noe det ikke skulle blitt? ;-) Som sagt tenkte jeg ikke på initialene, men det ble uansett et "ikke-ord", så det gikk greit lell! :-) Jeg kjenner forresten et par personer med initialene ØL - ingen av dem ser ut til å ha noe imot det;-) Hehe, øl kunne jeg nok levd med. Mine egne initialer derimot, de har gitt med et kallenavn jeg vel i grunnen kunne klart godt meg uten;) Jeg bare tulla, da. Jeg hadde selvsagt full kontroll angående gullklumpens initialer *stolt* 0 Siter
morsan Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 ''Men er det 3 eller flere med samme bokstav, så syns jeg det blir litt krampaktig.'' Mener at jeg leste her inne en gang om en søskenflokk på _mange_ søsken hvor samtlige hadde 3 fornavn og alle begynte på T? Flere av navnene gikk igjen mange ganger. Man skal ha tunga beint i munne for å huske hvem som var Tone-Trine-Turid, hvem som var Turid-Tuva-Trine og hvem som var Trine-Tuppen-Tuva! Oi! Jeg leste en gang om eneggede tvillinger som het Srne Willy og Willy Arne... Eller hva med fødselsannonsen der det ble bekjentgjort at Sandra har blitt storesøster til Sindre og Sondre? ;-) 0 Siter
morsan Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 Hehe, øl kunne jeg nok levd med. Mine egne initialer derimot, de har gitt med et kallenavn jeg vel i grunnen kunne klart godt meg uten;) Jeg bare tulla, da. Jeg hadde selvsagt full kontroll angående gullklumpens initialer *stolt* :-) 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 Oi! Jeg leste en gang om eneggede tvillinger som het Srne Willy og Willy Arne... Eller hva med fødselsannonsen der det ble bekjentgjort at Sandra har blitt storesøster til Sindre og Sondre? ;-) Nice! ;o) 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 Men så har man jo dem som dukker opp underveis (og eventuelt forsvinner igjen), så man kan ikke gardere seg helt. Jeg har ikke slike navneinitialer, men på bankkortet mitt sent på 80-tallet - da man fortsatt brukte sjekker og butikkansatte skulle skrive ned bokstavkoden på kortet ditt - hadde jeg FMI der. På den tiden var Arne Myrdal ganske aktiv med sin Folkebevegelsen Mot Innvandring, og det ble litt fleiping med om bankkortet var medlemskortet mitt....;-) Vanskelig å skulle gardere seg mot slikt, selv om WC jo er nærmest gyldig til evig tid;-) ''Vanskelig å skulle gardere seg mot slikt, selv om WC jo er nærmest gyldig til evig tid;-)'' Niks, det er på vei ut. Bækk tu beisik blir det neste, med utedo og vann i bekken. Blir stas, sjø! 0 Siter
Lula Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 Her har vi alle fire, mor, far og barn samme initialer. Det bare ble sånn 0 Siter
Gjest Tatjana Skrevet 29. februar 2008 Skrevet 29. februar 2008 Akkurat det med initialer tenkte ikke vi så mye på da våre barn fikk navn. Men som flere her sier, jeg reagerer hvis jeg ser en stor søskeflokk hvor alle sammen har navn på samme bokstav, det blir litt Anne-Cath Vestly. De åtte ungene på M :-). Når det gjelder navnemerking bruker jeg så og si aldri bare initialer, for det kan jo godt finnes andre der ute med samme initialer. Jeg bruker navnelapper som jeg stryker på, med fornavn, etternavn og telefonnummer. Det hender ting går i arv, da stryker jeg en ny lapp oppå. Det har hendt at jeg glemmer å navne om, og det hender ungene låner skjerf eller slikt av hverandre, men det går greit. De kjenner navnene på sine egne søsken. Barnehagepersonalet fikser det også. Initialer er ingen big deal hos oss :-). 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.