Gå til innhold

Hva har du på kjøkkenbenken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en tendens til å ha for mye fremme på benken.. Jeg har mikroovn, kaffetrakter,kenwood, en vase, en spagettipynteboks, to frokostblandinger, olivenolje, zalo,brødfjøl,oppvaskpulver og en spray med luftfrisker.

På veggen på knagger henger det fire krus.(fjernet grytelappene etter tråd på dol hehe) Zalo og oppvaskpulver står til vanlig under kjøkkenvasken, men nå er det mus der selv om vi har tettet med stålull.

Javel, har jeg det rotete eller er det flere som meg her? :) Tanken slo meg da jeg fikk se så ryddige bilder av kjøkken i gardintråden (tror jeg det var).

• Svar 122
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• pekkaline

39

• morsan

6

• annegunn

6

• ilaria

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg har en brødboks og bokser til kaffe og te+ noen krydderurter. :-) Dett var dett!

Skrevet

Det er ikke plass nok i ruta her til å skrive alt jeg har på benken tror jeg.... Ikke at jeg sitter hjemme og kan sjekke, men jeg gjetter på at det er bl.a. - en gammel 2-skuffers kortkatalog fra biblioteket (har krydderposer + buljongesker i den), en elektronisk kjøkkenvekt, en boks spaghetti, et dørslag som brukes som fruktkurv, vannkoker, 2-3 brødfjøler, brødkniven, en flaske solsikkeolje, 3-4-5 mugger, 3-4-5 tomme drikkeflasker med korkene spredt rundt og garantert en del oppvask....

Skrevet

''.(fjernet grytelappene etter tråd på dol hehe)''

Hvorfor?

Skrevet

Det er ikke plass nok i ruta her til å skrive alt jeg har på benken tror jeg.... Ikke at jeg sitter hjemme og kan sjekke, men jeg gjetter på at det er bl.a. - en gammel 2-skuffers kortkatalog fra biblioteket (har krydderposer + buljongesker i den), en elektronisk kjøkkenvekt, en boks spaghetti, et dørslag som brukes som fruktkurv, vannkoker, 2-3 brødfjøler, brødkniven, en flaske solsikkeolje, 3-4-5 mugger, 3-4-5 tomme drikkeflasker med korkene spredt rundt og garantert en del oppvask....

''garantert en del oppvask....''

*knegg*

Skrevet

En stekepanne som skal kastes, håndsåpe. That's it!

Skrevet

Espressomaskin, krukke med espressokapsler, kaffetrakter, vannkoker, serveringsbrett med oljer og krydder som brukes hyppigst i matlaginga og et lite stativ med oppvaskmiddel, kost, svamp, klut og håndsåpe.

Ellers har jeg heldigvis mye benkplass og flust med skap og skuffer, over og under:)

Skrevet

Jeg har altfor mye på kjøkkenbenken, for jeg vet ikke hvor jeg ellers skulle gjøre av tingene: Kaffetrakter, Vannkoker, Kenwood mixmaster, Microbølgeovn, tyggis, kaffekanne, boks med kaffe, litermål, tomme melkekartonger til tørk, en krydderhylle som aldri ble satt opp på veggen, jobbveske og brilleetui.

Noen ganger ligger der i tillegg mer tilfeldig rot som pastiller, penner, huskelistelapper, div papirer, minibanklapper, kattemat, oppvask, panner.

Skrevet

3 flasker rødvin, 2 hvitvin, 1 Jack Daniels, 1 Bombay Saphire Gin, 1 Vodka Citron. Og noen kjøkkengreier.

Skrevet

Der har eg alltid mye rot, akkurat no har eg: 1 pannelokk, 1 gaffel, 1 smørkniv, 1 brødkniv, 1 kjøkkenglass, 4 pyntelokk til komfyren, ei notisblokk, 1 Cola kork, 2 kulepenner, ei ferjerute, ei skoeske full av kviteringer, en bunke med post (12-15 cm. høg) og "Lov om barn & foreldre" (Barnelova).

Skrevet

Det eneste som står fast på kjøkkenbenken er faktisk en håndsåpeflaske og en brødfjøl som står oppetter veggen. På veggen henger grytelapper, kniver, oppvaskbørste, jif-flaske og vaskeklut (vasketingene henger i kroker over vasken). I vinduskarmen står brødrister og vannkoker og en plante. Men som regel står det en del oppvask der også :)

Gjest Angela26
Skrevet

Ja vi har alt for mye, men hvor skal jeg gjoere av alt da? Slikt som kaffetrakter og broedrister er ikke bare bare aa sette inn i skapa... Ikke er det plass, og ikke gidder jeg det...hmm... Ogsaa var det alle disse papirene, kvitteringer, notiser,osv... Det havner i et hjoerne paa kjoekkenbenken....

Har mye mer ogsaa, men tror jeg skal ta meg en ryddesjau en dag, om jeg orker...For det ser rotete ut naar det blir for mye paa benkene, slik som hos oss, og jeg liker ikke rot...

Skrevet

''.(fjernet grytelappene etter tråd på dol hehe)''

Hvorfor?

Jeg innså at det ikke var pent :)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1204218683' post='3815938]

En stekepanne som skal kastes, håndsåpe. That's it!

jøssunavn, bare håndsåpe? Jeg får dra armen over og bare lempe bort jeg da... ;)

Skrevet

Jeg har altfor mye på kjøkkenbenken, for jeg vet ikke hvor jeg ellers skulle gjøre av tingene: Kaffetrakter, Vannkoker, Kenwood mixmaster, Microbølgeovn, tyggis, kaffekanne, boks med kaffe, litermål, tomme melkekartonger til tørk, en krydderhylle som aldri ble satt opp på veggen, jobbveske og brilleetui.

Noen ganger ligger der i tillegg mer tilfeldig rot som pastiller, penner, huskelistelapper, div papirer, minibanklapper, kattemat, oppvask, panner.

Hehe ''tomme melkekartonger til tørk,'' det glemte jeg ¨å skrive opp ;)

Skrevet

3 flasker rødvin, 2 hvitvin, 1 Jack Daniels, 1 Bombay Saphire Gin, 1 Vodka Citron. Og noen kjøkkengreier.

Vedder på at de flaskene står til pynt ;)

Skrevet

Der har eg alltid mye rot, akkurat no har eg: 1 pannelokk, 1 gaffel, 1 smørkniv, 1 brødkniv, 1 kjøkkenglass, 4 pyntelokk til komfyren, ei notisblokk, 1 Cola kork, 2 kulepenner, ei ferjerute, ei skoeske full av kviteringer, en bunke med post (12-15 cm. høg) og "Lov om barn & foreldre" (Barnelova).

En riktig så detaljert liste gitt. Colakork også! ;)

Skrevet

Det eneste som står fast på kjøkkenbenken er faktisk en håndsåpeflaske og en brødfjøl som står oppetter veggen. På veggen henger grytelapper, kniver, oppvaskbørste, jif-flaske og vaskeklut (vasketingene henger i kroker over vasken). I vinduskarmen står brødrister og vannkoker og en plante. Men som regel står det en del oppvask der også :)

Hva? Oppvask i vinduskarmen? :)

Skrevet

Ja vi har alt for mye, men hvor skal jeg gjoere av alt da? Slikt som kaffetrakter og broedrister er ikke bare bare aa sette inn i skapa... Ikke er det plass, og ikke gidder jeg det...hmm... Ogsaa var det alle disse papirene, kvitteringer, notiser,osv... Det havner i et hjoerne paa kjoekkenbenken....

Har mye mer ogsaa, men tror jeg skal ta meg en ryddesjau en dag, om jeg orker...For det ser rotete ut naar det blir for mye paa benkene, slik som hos oss, og jeg liker ikke rot...

Om jeg bare hadde giddet, så hadde jeg nok fått studd bort litt mere... Jeg ryddet en liten ekstrabenk vi har i går, det gikk ikke å se benkeplaten lengre! Masse papirer og tegninger, og jaggu hadde vi fått lagt noen regninger der også. (ligget tre dager). Vi flytter rot fra bordet over på den benken når vi skal spise, og da blir det kjapt på den måten. Godt jeg ikke er helt alene om litt skrot på kjøkkenet :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...