Gå til innhold

Hva har du på kjøkkenbenken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Espressomaskin, krukke med espressokapsler, kaffetrakter, vannkoker, serveringsbrett med oljer og krydder som brukes hyppigst i matlaginga og et lite stativ med oppvaskmiddel, kost, svamp, klut og håndsåpe.

Ellers har jeg heldigvis mye benkplass og flust med skap og skuffer, over og under:)

Det stativet hørtes smart ut. Hvor kan jeg finne det? Kan du forklare stativet litt nærmere?

• Svar 122
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• pekkaline

39

• morsan

6

• annegunn

6

• ilaria

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det er ikke plass nok i ruta her til å skrive alt jeg har på benken tror jeg.... Ikke at jeg sitter hjemme og kan sjekke, men jeg gjetter på at det er bl.a. - en gammel 2-skuffers kortkatalog fra biblioteket (har krydderposer + buljongesker i den), en elektronisk kjøkkenvekt, en boks spaghetti, et dørslag som brukes som fruktkurv, vannkoker, 2-3 brødfjøler, brødkniven, en flaske solsikkeolje, 3-4-5 mugger, 3-4-5 tomme drikkeflasker med korkene spredt rundt og garantert en del oppvask....

Et hobbyrom nesten ;) Jeg oppholder meg mye på kjøkkenet (når jeg ikke doler) og da blir det fort "hjemmekoselig" gitt.

Skrevet

Jeg har en brødboks og bokser til kaffe og te+ noen krydderurter. :-) Dett var dett!

Det var da svært :) Flink du!

Skrevet

Jeg innså at det ikke var pent :)

Trodde et øyeblikk det hadde noe med bakterier eller ull eller Reima å gjøre.....;-)

Skrevet

En riktig så detaljert liste gitt. Colakork også! ;)

Der må eg skylde på sønnen, eg hiver mine i bosset! *S*

Skrevet

Å herregud...Min benk er overfyllt..(Til min mors store irritasjon..)

Jeg har blomst, pyntegjendstander, små og store...

En liten radio, en oransje brødrister med blomster på,(hihi),

en liten vekt, en klokke, en stor gammel gift flaske glass, en gammel stamper i tre, og masse små nips...

Kjøkkenet er det eneste rommet som ikke er minimmaslistisk..

Og da tar det litt av der inne...

Vegger og benker er fyllt opp..Gammelt og nytt, mye antikk.

Jeg elkser loppemarked, pluss at jeg har jo arvet halve familien...

Så har jeg vondt for å kast ting...blir liksom så glad i de...*rødme*

Kjøkkengardinene mine er forresten noen gamle oransje med hvite bomber i bunnen...Fikk de av min gamle mormor, og jeg elsker de! ;0)

Skrevet

Det stativet hørtes smart ut. Hvor kan jeg finne det? Kan du forklare stativet litt nærmere?

Husker ikke hvor jeg kjøpte det. Men det er slags stativ i rustfritt stål, opprinnelig ment for bestikk tror jeg, med fire forskjellige "rom". Enkelt og greit.

Litt som dette, bare større:

http://tinypic.com/view.php?pic=2r58076&s=3

Skrevet

Akkurat nå er den ganske rotete. :(

Jeg har en bunke med papirer som jeg er nødt til å rydde i, tre sånne brevsorteringskassetter - en for hvert familiemedlem, en liten bunke biblioteksbøker, en Kenwood kjøkkenmaskin (jeg driver og baker osteboller, men den står der til vanlig også, for jeg har ikke plass i noen av skapene), Kaffetrakter / espressomaskin, Zalo og håndsåpe, ei flaske lettsaft, tre potter med krydderurter (timian, rosmasin og basilikum), en firkanta liten bakk fra Ikea med div stæsj oppi: noen hvitløk, gressløk, oliven-, solsikke- og hvit trøffelolje. Også to grytekluter, en pakke makaroni, en av Lillesøsters trolldeigfigurer og en tom Farrisflaske.

Får visst ta en liten sjau i kveld...

Skrevet

Der har eg alltid mye rot, akkurat no har eg: 1 pannelokk, 1 gaffel, 1 smørkniv, 1 brødkniv, 1 kjøkkenglass, 4 pyntelokk til komfyren, ei notisblokk, 1 Cola kork, 2 kulepenner, ei ferjerute, ei skoeske full av kviteringer, en bunke med post (12-15 cm. høg) og "Lov om barn & foreldre" (Barnelova).

Pyntelokk til komfyren? Hva i all verden er det for noe?:)

Skrevet

Espressomaskin, krukke med espressokapsler, kaffetrakter, vannkoker, serveringsbrett med oljer og krydder som brukes hyppigst i matlaginga og et lite stativ med oppvaskmiddel, kost, svamp, klut og håndsåpe.

Ellers har jeg heldigvis mye benkplass og flust med skap og skuffer, over og under:)

Glemte all alkoholen *kremt*...og en basilikumsplante som har stått og holdt seg fin i hele 4 måneder! Personlig rekord:)

Aliza1365380759
Skrevet

Hmm.. Skal vi se.. Zalo, to oppvaskbørster, håndsåpe, tørkestativ til bestikk og tallerkener, knivblokk, elektrisk salt og pepperkvern, tørkepapirholder med tørkepapir på, klokke/temperaturmåler og ei vannmugge. På veggene over benkene (mellom overskapene og underskapene) henger det en magnet-kniv-oppheng-greie med plass til sju kniver, grytekluter, tre skjærefjøler, og en kalender. Men det ser ikke rotete ut altså, helt sant! :)

Gjest Elextra
Skrevet

Har minst mulig på kjøkkenbenken, og eneste faste inventaret er vel kaffemaskinen og brødkrukken.

Men regninger og en del småtteri har det med å samles opp i enden mot entréen :/.

Gjest Elextra
Skrevet

Et hobbyrom nesten ;) Jeg oppholder meg mye på kjøkkenet (når jeg ikke doler) og da blir det fort "hjemmekoselig" gitt.

Ja, er det ikke rart hvor rotete det blir i rommene der man oppholder seg mest?

Underlig nok er det motsatt for min mann, og jo mer han er hjemme, jo mer ryddig blir det, mens for meg er det motsatt, der også. Virkelig et mysterium! ;)

Skrevet

Nei der er det ikke så mye gitt. Én dispenser med zalo og en med lano ved vasken, etpar krukker med urter ved vinduet, en rist for å sette varme kjeler på ved siden av komfyren + salt, sort og hvit pepper og et glass med pinjekjerner, og ellers en elektrisk kaffekvern, brødrister og brødboks på benken,

Thats it. Takk og lov for raust med skapplass sier jeg bare! :)

Gjest Aimabel
Skrevet

Oi, akkurat nå er det en banankasse, post, malepalett, tomflasker, kummen full av oppvask og komfyren full av kjeler og stekepanner. Men er midt i flytting så vi er vel unnskyldt? ellers pleier vi bare ha en skål/askjett med grønnsaker/frukt, blender og kjøkkenmaskin.

Skrevet

*snur seg og ser etter*

Vi har to sånne posthylleskuffer oppå hverandre til posten, en skål med frukt, brødboks, en blender, vannkoker, tre flasker olje, et severingsbrett (vi setter vasket oppvask på, har benk av heltre og ikke rillebrett til vasken), "kurv" med stålull og oppvaskbørster, Zalo, og en mikrobølgeovn.

Mer enn jeg trodde før jeg så etter, egentlig :o)

Gjest Elextra
Skrevet

Nei der er det ikke så mye gitt. Én dispenser med zalo og en med lano ved vasken, etpar krukker med urter ved vinduet, en rist for å sette varme kjeler på ved siden av komfyren + salt, sort og hvit pepper og et glass med pinjekjerner, og ellers en elektrisk kaffekvern, brødrister og brødboks på benken,

Thats it. Takk og lov for raust med skapplass sier jeg bare! :)

Hehe, synes det var ganske mye du hadde på kjøkkenbenken, jeg da. Selv om det stort sett var praktiske ting :-).

Skrevet

Der har eg alltid mye rot, akkurat no har eg: 1 pannelokk, 1 gaffel, 1 smørkniv, 1 brødkniv, 1 kjøkkenglass, 4 pyntelokk til komfyren, ei notisblokk, 1 Cola kork, 2 kulepenner, ei ferjerute, ei skoeske full av kviteringer, en bunke med post (12-15 cm. høg) og "Lov om barn & foreldre" (Barnelova).

Finnes det lover som omhandler barn og foreldre?!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...