Gå til innhold

Hva har du på kjøkkenbenken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det lover som omhandler barn og foreldre?!

Det står ihvertfall det på forsiden!

Men det handler stort sett for det meste om barnas mødre...

• Svar 122
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• pekkaline

39

• morsan

6

• annegunn

6

• ilaria

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hva? Oppvask i vinduskarmen? :)

Hehe, nei, oppvasken er på benken :P

Skrevet

Pyntelokk til komfyren? Hva i all verden er det for noe?:)

Det er tydeligvis bare eg som har slike.

Har leia etter bilde på nett uten suksess, dessuten fant eg heller ikkje slike hos Jernia og Elkjøp.

Etter eg har vaska komfyren (toppen) så legger eg disse oppå platene, sånn at det blir fint, tror mine er kvite med noe blomstermønster el.l. (4 stk.)

Skrevet

Det er tydeligvis bare eg som har slike.

Har leia etter bilde på nett uten suksess, dessuten fant eg heller ikkje slike hos Jernia og Elkjøp.

Etter eg har vaska komfyren (toppen) så legger eg disse oppå platene, sånn at det blir fint, tror mine er kvite med noe blomstermønster el.l. (4 stk.)

''sånn at det blir fint''

det er i aller høyeste grad et vurderingsspørsmål;-)

Skrevet

Nei det er en objektiv sannhet, ihvertfall på min komfyr! :-)

Skrevet

Nei det er en objektiv sannhet, ihvertfall på min komfyr! :-)

;-)

Skrevet

Hehe, synes det var ganske mye du hadde på kjøkkenbenken, jeg da. Selv om det stort sett var praktiske ting :-).

Måtte inn og se på din benk jeg nå, *imponert!*

Atpåtil hadde jeg glemt en glasskrukke med tørkede traktkantareller som jeg hiver i sauser etc, den står sammen med pinjekjernene.

Kunne pakket vekk det ved komfyren, men det står så hendig til der, uten at det er rot. Syns du ikke det er pes å ikke ha såpe lett tilgjengelig?

punky brewster
Skrevet

Hos meg har jeg brødboks, fruktfat og krukke med kjøkkenredskaper på kjøkkenbenken, liker å ha det ryddig på benken.

Microen står oppå kjøleskapet, litt høyt, men for meg går det greit og jentungen bruker stol de gangene hun bruker den

Skrevet

Vi har det sjelden ryddig på kjøkkenet....men når det er ryddig, står følgende på benken:

En brødboks, mikrobølgeovn, vannkoker, radio, kaffetrakter, en kaffeboks, 5-6 flasker med olje, eddik, pepperkvern osv, og et kjekt lite stativ til å sette fra seg øse eller sleiv i :-)

Når det flyter, så ligger gjerne brødkniven utenfor brødboksen, brødboksen er åpen, oppvask står i og rundt vasken (fordi ingen har giddet å tømme oppvaskmaskinen for rene ting....), 4 termoser, masse papirer oppå mikrobølgeovnen, vannkoker, et par sleiver, radio, et par grytelokk oppå komfyren, alle disse flaskene, kaffetrakter med litt kaffegrut rundt, gårsdagens avis + reklame og en kaffeboks.

Huff - dette høres fælt ut!!!!!!

Gjest TanteBjarne
Skrevet

Jeg har en lei tendens til å ha mer enn de vanlige tingene som kaffetrakter, brødrister, spekefjøl, kniver, osv

Det er krydder, olivenolije, cornflakes, havregryn, en skål med litt av hvert i ( Som den siste kjeksen i pakka, eller godteriet som blir til overs fra lørdagen)

I tilegg har jeg kunstige blomster, pyntegjenstander, radio, kattemat, og en pytteliten pipipp( fuglen min)

Er litt misunnelig på de som har ryddig kjøkken, det ser jo så mye renere og penere ut.

Men, men jeg er som jeg er, og det hjelper bare en liten stund å skjerpe seg..:)

Gjest Elextra
Skrevet

Måtte inn og se på din benk jeg nå, *imponert!*

Atpåtil hadde jeg glemt en glasskrukke med tørkede traktkantareller som jeg hiver i sauser etc, den står sammen med pinjekjernene.

Kunne pakket vekk det ved komfyren, men det står så hendig til der, uten at det er rot. Syns du ikke det er pes å ikke ha såpe lett tilgjengelig?

Har både Zalo og håndsåpe under vasken (i en uttrekkskuff over søppelet), synes det fungerer helt bra.

Er egentlig ganske rotete av meg, og ting på kjøkkenbenken får altfor fort selskap!

Så synes jeg også det er pent og praktisk med en tom kjøkkenbenk, da. Men som sagt, på ene kanten samler det seg gjerne alskens rot likevel.... selv om jeg (snarere vi) forsøker å rydde der nærmest daglig.

Gjest Elextra
Skrevet

Snakker du her om minimum eller vanligvis?

Hehe, godt spørsmål.

Gjest TanteBjarne
Skrevet

Jeg har en lei tendens til å ha mer enn de vanlige tingene som kaffetrakter, brødrister, spekefjøl, kniver, osv

Det er krydder, olivenolije, cornflakes, havregryn, en skål med litt av hvert i ( Som den siste kjeksen i pakka, eller godteriet som blir til overs fra lørdagen)

I tilegg har jeg kunstige blomster, pyntegjenstander, radio, kattemat, og en pytteliten pipipp( fuglen min)

Er litt misunnelig på de som har ryddig kjøkken, det ser jo så mye renere og penere ut.

Men, men jeg er som jeg er, og det hjelper bare en liten stund å skjerpe seg..:)

Fuglen står ikke på beken da... men har egen plass på et stativ på gulvet.

Har også micro. og akkuratt nå sennep og pølsebrød.

Tror jammen jeg må gå og rydde jeg:)

Gjest Elextra
Skrevet

;)

Skrevet

Har både Zalo og håndsåpe under vasken (i en uttrekkskuff over søppelet), synes det fungerer helt bra.

Er egentlig ganske rotete av meg, og ting på kjøkkenbenken får altfor fort selskap!

Så synes jeg også det er pent og praktisk med en tom kjøkkenbenk, da. Men som sagt, på ene kanten samler det seg gjerne alskens rot likevel.... selv om jeg (snarere vi) forsøker å rydde der nærmest daglig.

Vi har en kommode rett innenfor døra, der én skuff er forbeholdt post og to andre forbeholdt diverse stæsj. Her legges alt fra smykker som ikke havnet på badet, pulsklokke når den ikke er i bruk, gamle klokker, gamle mobiler, en konvolutt med kvitteringer, alpinheiskort, binders/ tegnestifter/ sikkerhetsnåler, pass, gamle lommebøker, diverse kredittkort/ adgangskort/ navneskilt fra konferanser og masse annet stæsj! Uten disse skuffene hadde jeg vært solgt! ;)

Skrevet

Å herregud...Min benk er overfyllt..(Til min mors store irritasjon..)

Jeg har blomst, pyntegjendstander, små og store...

En liten radio, en oransje brødrister med blomster på,(hihi),

en liten vekt, en klokke, en stor gammel gift flaske glass, en gammel stamper i tre, og masse små nips...

Kjøkkenet er det eneste rommet som ikke er minimmaslistisk..

Og da tar det litt av der inne...

Vegger og benker er fyllt opp..Gammelt og nytt, mye antikk.

Jeg elkser loppemarked, pluss at jeg har jo arvet halve familien...

Så har jeg vondt for å kast ting...blir liksom så glad i de...*rødme*

Kjøkkengardinene mine er forresten noen gamle oransje med hvite bomber i bunnen...Fikk de av min gamle mormor, og jeg elsker de! ;0)

Du har det sikkert trivelig :) Jeg har noen gamle melkeflasker jeg ikke vil kaste, men de er i en eske i kjelleren.... Vil ikke gi dem bort altså! hehe

''en stor gammel gift flaske glass''

Jasså? Hva slags gift, eller hva er det brukt til? :)

Skrevet

Akkurat nå er den ganske rotete. :(

Jeg har en bunke med papirer som jeg er nødt til å rydde i, tre sånne brevsorteringskassetter - en for hvert familiemedlem, en liten bunke biblioteksbøker, en Kenwood kjøkkenmaskin (jeg driver og baker osteboller, men den står der til vanlig også, for jeg har ikke plass i noen av skapene), Kaffetrakter / espressomaskin, Zalo og håndsåpe, ei flaske lettsaft, tre potter med krydderurter (timian, rosmasin og basilikum), en firkanta liten bakk fra Ikea med div stæsj oppi: noen hvitløk, gressløk, oliven-, solsikke- og hvit trøffelolje. Også to grytekluter, en pakke makaroni, en av Lillesøsters trolldeigfigurer og en tom Farrisflaske.

Får visst ta en liten sjau i kveld...

''Får visst ta en liten sjau i kveld...''

Det var ikke meningen å gi noen arbeid :) Jeg ville bare finne ut om det var kun meg som hadde masse rart på kjøkkenbenken ;)

Skrevet

Hmm.. Skal vi se.. Zalo, to oppvaskbørster, håndsåpe, tørkestativ til bestikk og tallerkener, knivblokk, elektrisk salt og pepperkvern, tørkepapirholder med tørkepapir på, klokke/temperaturmåler og ei vannmugge. På veggene over benkene (mellom overskapene og underskapene) henger det en magnet-kniv-oppheng-greie med plass til sju kniver, grytekluter, tre skjærefjøler, og en kalender. Men det ser ikke rotete ut altså, helt sant! :)

Det virker som du har systemet i orden ja :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...