Gå til innhold

Å spørre andre om hva som er fint

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor må folk spørre hverandre om hva som er fint, stygt, moderne eller ikke? Enten det gjelder navn eller gardiner, så er det vel for faen greit å kunne bedømme dette selv? Har dere virkelig så dårlig selvbilde at dere må få bekreftelse fra andre?

Nei, kyss katta, greit å kunne tenke sjøl.

Skrevet

Tja, det kan vel være mange grunner til det.

Eg syns Ingunn var sexy ihvertfall.

Ps! Kem er "Jølsen`s" ?

Skrevet

Tja, det kan vel være mange grunner til det.

Eg syns Ingunn var sexy ihvertfall.

Ps! Kem er "Jølsen`s" ?

Jeg brukte nicket "Jølsen's" en liten periode hvor en doler hadde tatt seg friheten til å stjele nicket mitt. Har både navn og brukernavn på vedkommende skrevet ned på en lapp her (har undersøkt nøya, via mine små lodne hender hehe). Har ikke giddet å gjøre noe med det enda, men bruker det som et trumfkort dersom jeg finner det for godt senere. Det er forsåvidt en kjent doler, så det hadde vært veldig morsomt å slippe denne nyheten.

Jeg har sluttet å irritere meg over Ingunn da, jeg er mer opphengt i at de mobba ut Amin nå. Skulle banka de møkkakjerringene. Vold kan løse så mangt.

Skrevet

Enig med deg her Jølsen, men akkurat når det gjelder navn kan jeg på en måte forstå det. Det er en stor avgjørelse, og det kan kanskje være greit å teste ut navnet her for å få en viss fomening om hvordan folk reagerer på det.

Men gardiner...Jeg synes det er helt merkelig hva folk finner på å spørre om her inne. Nekter å tro at folk er så opptatt av hva andre mener at de lar seg styre av deres smak. Har lurt litt på hvorfor noen spør om så mye rart, og har vel kommet fram til at det vel mest bare er småprat og pludder de bedriver for å få litt oppmerksomhet;)

Skrevet

Jeg brukte nicket "Jølsen's" en liten periode hvor en doler hadde tatt seg friheten til å stjele nicket mitt. Har både navn og brukernavn på vedkommende skrevet ned på en lapp her (har undersøkt nøya, via mine små lodne hender hehe). Har ikke giddet å gjøre noe med det enda, men bruker det som et trumfkort dersom jeg finner det for godt senere. Det er forsåvidt en kjent doler, så det hadde vært veldig morsomt å slippe denne nyheten.

Jeg har sluttet å irritere meg over Ingunn da, jeg er mer opphengt i at de mobba ut Amin nå. Skulle banka de møkkakjerringene. Vold kan løse så mangt.

De der kjerringene ryker ut ei etter ei allikevel, så trenger du ikkje bruke energi på.

Eg tror det snart kommer inn nye folk (sikkert i hest og kjerre eller ridende på hver sin ulv eller noe) og da er det sikkert noen skikkelige intrigemakere med, som kan "skuffle" ut de kjerringene av begge kjønn som er der no! (untatt Hugo)

Så det går an å stjele nick?

Skrevet

Enig med deg her Jølsen, men akkurat når det gjelder navn kan jeg på en måte forstå det. Det er en stor avgjørelse, og det kan kanskje være greit å teste ut navnet her for å få en viss fomening om hvordan folk reagerer på det.

Men gardiner...Jeg synes det er helt merkelig hva folk finner på å spørre om her inne. Nekter å tro at folk er så opptatt av hva andre mener at de lar seg styre av deres smak. Har lurt litt på hvorfor noen spør om så mye rart, og har vel kommet fram til at det vel mest bare er småprat og pludder de bedriver for å få litt oppmerksomhet;)

Kanskje det. Synes bare det er så rart at folk faktisk må spørre vilt fremmede her på DOL og andre nettsteder om hva som er fint eller ikke. Hvis man har et navn som ikke så mange andre har, så er det vel i virkeligheten svært få som kommer med negative reaksjoner på dette uansett.

"Der borte står Borghild, 5 år. Hun kommer fra Oslo." Det er vel sjelden folk kommer med kommentarer som "Herregud, for et stygt/gammeldags/teit/forferdelig navn!". Kanskje folk tenker det, men de hadde vel sjelden sagt det offentlig eller direkte til jenta.

Det finnes jævlig mange stygge navn, det er jeg enig i, men skjønner ikke vitsen med å spørre andre om det er greit å kalle barna sine for disse navnene. Det er da foreldrene som velger det, og navn er vel ikke første pri hva angår mobbing.

Gardiner har jeg ikke så mye peiling på, jeg tror mine er hvite, men jeg er ikke sikker lenger.

Skrevet

De der kjerringene ryker ut ei etter ei allikevel, så trenger du ikkje bruke energi på.

Eg tror det snart kommer inn nye folk (sikkert i hest og kjerre eller ridende på hver sin ulv eller noe) og da er det sikkert noen skikkelige intrigemakere med, som kan "skuffle" ut de kjerringene av begge kjønn som er der no! (untatt Hugo)

Så det går an å stjele nick?

Jepp, er egentlig ikke så avansert å stjele nick. Enten man gjetter passord og brukernavn, vet dette fra før på en eller annen måte, eller bruker avanserte hackingprogram, så er det ikke så vanskelig. Jeg hadde aldri giddet det, det blir litt sånn syvendeklassefordriv. Men jeg vet i allefall hvem det er, så jeg kunne vist frem både det ene og det andre, men får ha det til gode.

Ja, så de skulle få inn noen nye deltagere? Kan bli spennende, enten de kommer ridende på ulver eller ei.

Skrevet

Kanskje det. Synes bare det er så rart at folk faktisk må spørre vilt fremmede her på DOL og andre nettsteder om hva som er fint eller ikke. Hvis man har et navn som ikke så mange andre har, så er det vel i virkeligheten svært få som kommer med negative reaksjoner på dette uansett.

"Der borte står Borghild, 5 år. Hun kommer fra Oslo." Det er vel sjelden folk kommer med kommentarer som "Herregud, for et stygt/gammeldags/teit/forferdelig navn!". Kanskje folk tenker det, men de hadde vel sjelden sagt det offentlig eller direkte til jenta.

Det finnes jævlig mange stygge navn, det er jeg enig i, men skjønner ikke vitsen med å spørre andre om det er greit å kalle barna sine for disse navnene. Det er da foreldrene som velger det, og navn er vel ikke første pri hva angår mobbing.

Gardiner har jeg ikke så mye peiling på, jeg tror mine er hvite, men jeg er ikke sikker lenger.

Mine var faktisk hvite, har nettopp vaska de!

Skrevet

Mine var faktisk hvite, har nettopp vaska de!

Hadde du slått to fluer i én smekk, og kombinert gardinene som både oppheng og lommetørkle? Jeg vurderte det en gang, men fant ut at jeg like godt kunne bruke genserermet.

Skrevet

Hadde du slått to fluer i én smekk, og kombinert gardinene som både oppheng og lommetørkle? Jeg vurderte det en gang, men fant ut at jeg like godt kunne bruke genserermet.

Nei det hadde ikkje gått bra for gardinene er så tynne at snørret hadde blåst tvers gjennom.

Eg har bare ikkje gidda å vaske de enda, og så har det vært endel røyking her før i tiden gjerne kombinert med gode venner og bøttevis med alkohol!

Skrevet

Nei det hadde ikkje gått bra for gardinene er så tynne at snørret hadde blåst tvers gjennom.

Eg har bare ikkje gidda å vaske de enda, og så har det vært endel røyking her før i tiden gjerne kombinert med gode venner og bøttevis med alkohol!

Hmm, totalt ukjent fenomen for meg!

Nå skal jeg bake brød, tenkte å inponere de nye naboene, siden de er greie og ikke har nebbete snørrunger med på lasset.

Hej hej!

Skrevet

Hmm, totalt ukjent fenomen for meg!

Nå skal jeg bake brød, tenkte å inponere de nye naboene, siden de er greie og ikke har nebbete snørrunger med på lasset.

Hej hej!

Hei! :-)

Gjest irritert på Jølsen
Skrevet

Nei sikkert blitt like møkkete som sjela di!

Du har en merkelig tone her inne som irriterer folk, og er ganske ufin i språket. Og la nå folk få spørre om hva de vil her inne. Har de ikke annet å studere på, så la dem nå for guds skyld holde på. Du er jo for pokker ikke nødt å lese hvert eneste innlegg som kommer inn heller.

Skrevet

Det er ikke alltid man selv klarer å bestemme seg for hva man synes er pent eller ikke. Når man lider valgets kvaler, kan det være veldig praktisk å få andres synspunkter:) Da blir det lettere å danne seg en egen mening og ta en avgjørelse ut fra det!

Skrevet

Jeg tror det er to ytterligheter, med mange mellomvariasjoner:

- På den ene siden kan man være så uselvstendig at man er helt avhengig av hva andre mener, og ikke klarer å mene noe selv.

- På den andre siden kan man være så "selvstendig" og drite i hva andre mener, at man sagt på en annen måte "mangler sosiale koder" og derfor faller helt utenfor.

En som befinner seg på den ene ytterligheten, vil i alle fall ha vanskelig for å forstå dem som befinner seg et annet sted på skalaen...

Skrevet

Jeg tror det er to ytterligheter, med mange mellomvariasjoner:

- På den ene siden kan man være så uselvstendig at man er helt avhengig av hva andre mener, og ikke klarer å mene noe selv.

- På den andre siden kan man være så "selvstendig" og drite i hva andre mener, at man sagt på en annen måte "mangler sosiale koder" og derfor faller helt utenfor.

En som befinner seg på den ene ytterligheten, vil i alle fall ha vanskelig for å forstå dem som befinner seg et annet sted på skalaen...

Hehe, godt sagt ;-)

Skrevet

Da er de nok grå:)

Gjest deternåminmening
Skrevet

Folk må ikke spørre noen om noe som helst. Dette kalles kommunikasjon. Folk snakker om vær, vind og små dagligdagse ting. Det har ingenting med dårlig selvtillit og gjøre.

Du har kanskje noen "nerder" du kommuniserer med? Og dere er sikkert kun opptatt av "viktige ting" i livet. Hva nå enn det måtte være :)

Når jeg tenker meg om tror jeg faktisk ikke du omgås folk i det hele tatt.

Skrevet

Det er vel kanskje andres synspunkter, og evt en bekreftelse på hva man selv liker,missliker osv....Men innerst inne tror jeg de fleste har en egen mening om hva som er fint og ikke både når det gjelder gardiner og navn.

Synspunkter fra andre er ikke dermed avgjørende,men som i mange tilfeller brukt som kommunikasjon og samtale emner. Som venninner ofte seg i mellom diskuterer ofte gardiner de ser på Kid.

Dessuten kan det ofte være tillfelle i sammenhenger hvor den som kommer med middelet,f.eks et navn, synes det er flott og kanskje også litt "kry" over å kanskje skal velge det navnet for barnet sitt....skjønner?

I de fleste tillfeller tror jeg ikke det ligger så mye bak slike innlegg med barnenavn eller gardiner, men det er vel et åpent forum og et fritt land :-)

Men for all del, kunne ikke vært mer enig :-)

Skrevet

Nei sikkert blitt like møkkete som sjela di!

Du har en merkelig tone her inne som irriterer folk, og er ganske ufin i språket. Og la nå folk få spørre om hva de vil her inne. Har de ikke annet å studere på, så la dem nå for guds skyld holde på. Du er jo for pokker ikke nødt å lese hvert eneste innlegg som kommer inn heller.

Oi oi oi, også så sinna da! Ha ha, morsomt med ild på bålet, er det ikke det da? GASOLIIIIIIINA!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...