Gå til innhold

Gardiner/persienner på kjøkkenet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mistenker av og til min mor for å ha gardinfetisj!

Haha, det er nok svært mange gardinfetisjer rundt om i Norges land. De fleste av dem er nok + - 60 ;-)

• Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

14

• morsan

11

• AneM1365380603

5

• flowy

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

''jeg har lovet mannen min å finne noe annet ganske raskt, for han vil ha gardibner.''

Er dette en manneting tro? Jeg synes et par av de minste vinduene våre klarer seg helt fint (eller enda bedre) uten gardiner, men det er helt uaktuelt for mannen min altså - Det _må_ være gardiner i et vindu.

Skrevet

''jeg har lovet mannen min å finne noe annet ganske raskt, for han vil ha gardibner.''

Er dette en manneting tro? Jeg synes et par av de minste vinduene våre klarer seg helt fint (eller enda bedre) uten gardiner, men det er helt uaktuelt for mannen min altså - Det _må_ være gardiner i et vindu.

Da er det i såfall ikke noe som omfatter min mann, for han bryr seg fint lite om gardiner - tvert imot vil han ha så lite som mulig av det, fordi han vil ha mest mulig lys inn og utsikt ut! ;-)

candyqueen_83
Skrevet

Her er det omvendt. Vi har ikke gardiner i stua og på kjøkkenet. Jeg vil ha, men kjæresten min vil ikke.

Skrevet

Da er det i såfall ikke noe som omfatter min mann, for han bryr seg fint lite om gardiner - tvert imot vil han ha så lite som mulig av det, fordi han vil ha mest mulig lys inn og utsikt ut! ;-)

Tenker han ikke på innsyn da? Og at det er utrolig kaldt og upersonlig uten gardiner? *Grøss*, kunne ikke tenke meg å bo i et hus med rom som gir *gjenlyd på grensen til ekko*, fordi det så absolutt skal være lys og minimalisme for enhver pris. Viktig å ha det koselig og lunt :-)

Skrevet

Tenker han ikke på innsyn da? Og at det er utrolig kaldt og upersonlig uten gardiner? *Grøss*, kunne ikke tenke meg å bo i et hus med rom som gir *gjenlyd på grensen til ekko*, fordi det så absolutt skal være lys og minimalisme for enhver pris. Viktig å ha det koselig og lunt :-)

Jeg har ikke gardiner i stua...

Persienner på to vinduer, og "paneltråder" på de to store.

Deilig med alt lyset som kommer inn, og jeg syns jeg har det riktig så koslig ;0)

Skrevet

Jeg har ikke gardiner i stua...

Persienner på to vinduer, og "paneltråder" på de to store.

Deilig med alt lyset som kommer inn, og jeg syns jeg har det riktig så koslig ;0)

Smak og behag...Men tror du ikke at det er like mye hva som er "in" til enhver tid som preger "smaken vår"?

Jeg synes ikke det er koselig med nakne vinduer, og enorme mengder med lys. Jeg foretrekker å regulere lyset med lamper, og spesielt om vinteren/høsten. Vinduer uten gardiner lager jo en ekkel gjenklang i rommet, som i hvert ikke jeg forbinder med å ha det koselig :-)

Skrevet

Neiiiii - de ble FOR anomnyme, synes jeg!

Helt enig med deg :-) Synes dette er høyst upersonlig, og kaldt.

Skrevet

Helt enig med deg :-) Synes dette er høyst upersonlig, og kaldt.

Enig jeg også. Litt gardiner må man ha. *Skotter bort på det svære karnappvinduet som er gardinløst* Men det vinduet har så rar fasong at vi ikke helt finner ut hvordan vi evt. skal få hengt opp gardiner der. :o) Tror jeg bare fyller vinduskarmen med planter...

Skrevet

Enig jeg også. Litt gardiner må man ha. *Skotter bort på det svære karnappvinduet som er gardinløst* Men det vinduet har så rar fasong at vi ikke helt finner ut hvordan vi evt. skal få hengt opp gardiner der. :o) Tror jeg bare fyller vinduskarmen med planter...

Karnappvinduer er et kapittel for seg, synes jeg :-) Det er den eneste form for vindu jeg kan tolerere uten gardiner. Men da er det jo gjerne bare snakk om et eneste vindu :-)

Men nå er jeg mer "maksimalist" enn "minimalist" når det gjelder innredning. Jeg foretrekker kontraster og liv rundt meg. Og jeg er veldig opptatt av den "lune faktoren" både mht lys og lyd. Men det er nå bare min smak, og jeg er klar over at den ikke er helt "in". Men jeg følger den allikevel:-) Det er ikke de stilrene/minimalistiske hjemmene som får folk til utbryte "Så koselig det var her!"

Skrevet

Smak og behag...Men tror du ikke at det er like mye hva som er "in" til enhver tid som preger "smaken vår"?

Jeg synes ikke det er koselig med nakne vinduer, og enorme mengder med lys. Jeg foretrekker å regulere lyset med lamper, og spesielt om vinteren/høsten. Vinduer uten gardiner lager jo en ekkel gjenklang i rommet, som i hvert ikke jeg forbinder med å ha det koselig :-)

Man blir nok preget av moten til en viss grad. Men selv har jeg aldri likt store gardiner i stuen.Og jeg velger det jeg liker best, ikke det som er på mote akkurat nå.

Men mange ganger får man jo ideer av å følge litt med.

Men der vi bodde før var vi tvunget, for vinduene var ikke tette...

Det blafret i gardinene når det blåste.. :0(

På kjøkkenet mitt har jeg knall oransje gardiner med hvite bomber...Hihihi..Fori JEG liker de.

( kan love deg at de ikke er på mote ;0)

Men smaken er som baken, delt i to :0)

Skrevet

NR 1 : få bort den hyllen i midten..Grusomt.. ;0)

NR 2 : persienner eller liftgardin. Eller gjennomsiktige lyse gardiner, det kan også være fint.

Trådgardiner eller panelgardin er fint om du har vindu som går til gulvet.

Synes

Skrevet

Man blir nok preget av moten til en viss grad. Men selv har jeg aldri likt store gardiner i stuen.Og jeg velger det jeg liker best, ikke det som er på mote akkurat nå.

Men mange ganger får man jo ideer av å følge litt med.

Men der vi bodde før var vi tvunget, for vinduene var ikke tette...

Det blafret i gardinene når det blåste.. :0(

På kjøkkenet mitt har jeg knall oransje gardiner med hvite bomber...Hihihi..Fori JEG liker de.

( kan love deg at de ikke er på mote ;0)

Men smaken er som baken, delt i to :0)

He-he..kjempefint at du følger din egen smak :-) Da er alt bra, så vidt jeg kan skjønne :-)

Jeg merker selv hvordan jag har latt meg påvirke mht farger. Og vips....så har jeg fått et par rom med med "Cafe royal" og "Cafe latte". Men jeg kan ikke dy meg da.... for annnet enn å friske opp med gardiner med figurer fra Afrika både i vinduer og i form av pynt. Orker ikke å ha det som "alle andre", rett og slett :-)

Skrevet

NR 1 : få bort den hyllen i midten..Grusomt.. ;0)

NR 2 : persienner eller liftgardin. Eller gjennomsiktige lyse gardiner, det kan også være fint.

Trådgardiner eller panelgardin er fint om du har vindu som går til gulvet.

Synes

Jeg er helt enig i at "hyller i midten" er grusomt :-) De har til og med jeg , i all min lengsel etter lunhet, fjernet :-)

Skrevet

He-he..kjempefint at du følger din egen smak :-) Da er alt bra, så vidt jeg kan skjønne :-)

Jeg merker selv hvordan jag har latt meg påvirke mht farger. Og vips....så har jeg fått et par rom med med "Cafe royal" og "Cafe latte". Men jeg kan ikke dy meg da.... for annnet enn å friske opp med gardiner med figurer fra Afrika både i vinduer og i form av pynt. Orker ikke å ha det som "alle andre", rett og slett :-)

Da skulle du vært der når vi flyttet..Hadde "afrika" stil før, men kastet alt av figurer og ol...Ble bare så lei....

Nå har jeg kun en tromme igjen.Den andre knuste..

Skrevet

Jeg er helt enig i at "hyller i midten" er grusomt :-) De har til og med jeg , i all min lengsel etter lunhet, fjernet :-)

Bra! :0)

Skrevet

Da skulle du vært der når vi flyttet..Hadde "afrika" stil før, men kastet alt av figurer og ol...Ble bare så lei....

Nå har jeg kun en tromme igjen.Den andre knuste..

Jeg snakker ikke om trommer da :-) Men ansikter/dyr og andre figurer :-) Kjøpte gardinene og figurene på Jotex, og jeg er kjempefornøyd med den formen for pynt. Setter litt særpreg på alt det beige og "intetsigende" :-) Synes jeg da :-)

Skrevet

Jeg snakker ikke om trommer da :-) Men ansikter/dyr og andre figurer :-) Kjøpte gardinene og figurene på Jotex, og jeg er kjempefornøyd med den formen for pynt. Setter litt særpreg på alt det beige og "intetsigende" :-) Synes jeg da :-)

He, he, skjønte hva du snakket om :0)

Jeg kastet ingen trommer, med den e det eneste jeg har igjen etter den stilen.

Hadde masse masker ol før, ganske stilig!

Men som sagt, jeg ble litt lei...

Nå er det sort, hvitt og stål det går i her...

Og et loppemarked funn her og der ;0)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...