Gå til innhold

DoktorOnline og Doubleclick


Gjest Webmaster, Teknisk støtte

Anbefalte innlegg

Gjest Webmaster, Teknisk støtte

Det har blitt fremmet påstander i Forum om at Doubleclick samler e-post adresser fra DoktorOnline for videresalg til annonsører.

DoktorOnline har en avtale med Doubleclick for leveranse av annonsering til sidene. Annonseinntekter er viktig for å holde tjenesten vår gratis for brukerne. E-post adressene blir kun brukt for registrering av DoktorOnlines brukere og det er ingen aktiv link mellom e-post adresser og brukernavn i vår database.

Det er ikke riktig at Doubleclick samler våre brukeres e-post adresser fra våre servere eller på annen måte. Det er dessverre kun brukere som kan begrense informasjonen som gjøres tilgjengelig ved bruk av våre eller andres sider. Registrering av brukere og brukermønstre er en sak som gjelder hele Internet og ikke bare DoktorOnline.

Påstander om sanking av e-post adresser på DoktorOnline skaper unødvendig usikkerhet for våre brukere og det hadde vært fint om de som fremsetter slike påstander kan gå mer i dybden før dette gjøres. For eksempel er referansen til artikkelen fra Epic (som forøvrig har mye bra informasjon) snart 6 måneder gammel og mye har skjedd i saken siden den gang.

Videre behandler Doubleclick denne saken i sitt Privacy Statement (personvern) http://www.doubleclick.net:8080/privacy_policy/ som kan være en god kilde til informasjon om hvordan Doubleclick samler og behandler informasjon. En annen nyttig kilde er http://www.privacychoices.org/ som er sponset av DoubleClick og hvor de har gjort tilgjengelig "Opt Out" funksjonaliteten - en cookie som stopper målrettet annonsering fra Doubleclick (http://www.privacychoices.org/optout.htm). Opt Out gjør slik at Doubleclick ikke setter en cookie på ditt system.

Vår holdning er at vi skal være meget varsomme med hva vi eksponerer våre brukere for og vi mener å ivareta dette på en forsvarlig måte, også i vårt samarbeid med Doubleclick.

Med vennlig hilsen,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for nyttig informasjon! :-)

Målrettet annonsering?

Hmmm....

Jeg håper da ikke det, for jeg får ofte et banner med teksten: "Urinlekkasje?" og et med "Høyt blodtrykk" for å nevne et par.

Hvis dette er såkalt "målrettet" annonsering så et det skivebom - ikke har jeg urinlekkasje og ikke har jeg nevneverdig trykk i blodårene.

Men - derimot er jeg lei skitne kopper :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...