Gå til innhold

17 stk 14åringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

.......skal spise taco her i morgen. Hvor mange lefser ville dere beregnet? Skal ikke ha skjell, bare tacochips til. Hvor mye kjøttdeig ville dere hatt?

Jeg har handlet, men er i tvil. Har to store lefser til hver, og 12ekstra. Jeg har 10pakker kjøttdeig à 400gram. Holder dette?

*mye vi kan spørre om her, så greit atte ;) *

Skrevet

Tror du har nok kjøttdeig i hvertfall. Kanskje du burde beregne 3 lefser til hver, og bare ha chipsen som ekstra.

Skrevet

Tror du har nok kjøttdeig i hvertfall. Kanskje du burde beregne 3 lefser til hver, og bare ha chipsen som ekstra.

Takk, ja da kjøper jeg nok en pakke til med lefser. Det er jo kjedelig å ha for lite.

Skrevet

Takk, ja da kjøper jeg nok en pakke til med lefser. Det er jo kjedelig å ha for lite.

Ja, og kjedelig hvis man fortsatt er sulten og det ikke er mer igjen. Jeg ville nok kjøpt en pakke til, og latt resten være til overs. Kan jo ha det til frokost dagen etter også.

Skrevet

Da sønnen i huset fylte 14 år serverte vi taco. De fleste spiste 4 lefser, mens noen spiste 3. Det gikk mindre kjøttdeig enn jeg trodde, men husker ikke akkurat hvor mye. Tror du har nok:-)

Skrevet

Vi laget taco til sønnens 10-årsdag, og det ble MYE rester! Men det er jo bare å fryse ned i porsjonspakker;-) (Unntatt grønnsakene, da)

Både egen pode + noen kompiser som har spist her før spiste mindre enn de normalt gjør - man er så opptatt av å skravle og tulle, og mange spiste bare én lompe, tror ingen spiste mer enn to.

Men 14-åringer er vel kanskje litt mer disiplinerte ved matbordet (?) og de spiser sikkert mer også.

Men med 12 ekstra lomper vil det si et gjennomsnitt på 2,7 lopme per barn - jeg ville bli overrasket hvis det ikke skulle være tilstrekkelig! Men dersom dere spiser en del taco ellers, skader det jo ikke å kjøpe en ekstra pakke slik at snittet blir over 3 per barn - du trenger jo ikke åpne den.

Du har 4 kg kjøtt, dvs 235 gram per barn og det må være MER enn nok. Husker ikke helt hva vi beregnet, men langt mindre enn dette i hvertfall, og likevel kunne vi fryste ned masse kjøtt etterpå.

Gjest annlovinda
Skrevet

Tror du har mer enn nok kjøttdeig.

Er det gutter eller jenter?

På jenter er jeg sikker på at det er nok lefser også, er det gutter ville jeg nok regnet 3 pr. stk. Og noen i reserve.

Kåre Kruttlapp
Skrevet

Flinke mamsen! Du har mer enn nok kjøtt meeeen ikke glem den finnhakkede rå løken og den stekte.Ostebiter,tomat,agurk,sylteakurk,oooooooog dippen!! "smiler" Hvordan føler du møtet ditt gikk sist torsdag dahh??

Skrevet

Flinke mamsen! Du har mer enn nok kjøtt meeeen ikke glem den finnhakkede rå løken og den stekte.Ostebiter,tomat,agurk,sylteakurk,oooooooog dippen!! "smiler" Hvordan føler du møtet ditt gikk sist torsdag dahh??

Har masse ingredienser ja :) Jotakk, kom gjennom det ok. Takk skal du ha ;)

Skrevet

Tror du har mer enn nok kjøttdeig.

Er det gutter eller jenter?

På jenter er jeg sikker på at det er nok lefser også, er det gutter ville jeg nok regnet 3 pr. stk. Og noen i reserve.

Det er blandet 50/50 gutter og jenter. Jeg har handlet ekstra lefser nå. Så da satser jeg på at det blir bra :)

candyqueen_83
Skrevet

Tror nok jeg ville beregnet mer enn 2 lefser til hver. Hvertfall om det er gutter.

Skrevet

Kommer ann på kjønnet, men ville nok beregnet minst tre på hver...

Og kjøttdeig, det går alltid mye mer i lefser i forhold til skjell...

Lykke til da, heldige de er som har deg til å lage et slikt "festmåltid" :0)

Skrevet

Kommer ann på kjønnet, men ville nok beregnet minst tre på hver...

Og kjøttdeig, det går alltid mye mer i lefser i forhold til skjell...

Lykke til da, heldige de er som har deg til å lage et slikt "festmåltid" :0)

Takk snille du :)

Skrevet

Tror det burde holde :-)

Lykke til!

Takk :) Nå begynner han å glede seg her, en som er meldt syk dessverre, men vi satser på resten at kommer.

Skrevet

Ja det holder ihvertfall med 10 pakker kjøttdeig, men to lefser(?) til hver høres litt lite ut (men du har jo 12 i reserve) eg ville satsa på 3 til hver.

Dette blir sikkert trivelig! :-)

Skrevet

Ja det holder ihvertfall med 10 pakker kjøttdeig, men to lefser(?) til hver høres litt lite ut (men du har jo 12 i reserve) eg ville satsa på 3 til hver.

Dette blir sikkert trivelig! :-)

Nå har jeg tre lefser til hver og 8 i reserve ;) Kanskje det blir mat på meg også i kveld hehe

Skrevet

Nå har jeg tre lefser til hver og 8 i reserve ;) Kanskje det blir mat på meg også i kveld hehe

Det blir det helt sikkert, det er alltid noen "pinglespisere" og noen som spiser som hester.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...