Jølsen Skrevet 3. mars 2008 Skrevet 3. mars 2008 *ler så jeg rister* Ja, det er ganske latterlig at folk i det hele tatt tror at det er mulig for kvinner å fri :-) 0 Siter
KaVa Skrevet 3. mars 2008 Skrevet 3. mars 2008 Ja, det er ganske latterlig at folk i det hele tatt tror at det er mulig for kvinner å fri :-) åhhh, åhh - hold opp *hikster av latter* Jeg klaaarer ikke mer!!!! *vondt i magen av å le* 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 3. mars 2008 Skrevet 3. mars 2008 I det århundre hvor stil og eleganse fortsatt eksisterer. Kvinner som frier, er bare patetisk og desperat. Det er mannfolka sin oppgave. Faktisk teller ikke en kvinnes frieri, for det har ikke samme verdi. ''I det århundre hvor stil og eleganse fortsatt eksisterer. Kvinner som frier, er bare patetisk og desperat. Det er mannfolka sin oppgave. Faktisk teller ikke en kvinnes frieri, for det har ikke samme verdi.'' Enda godt at ikke presten og mannen min visste om denne regelen ;-) Da jeg fridde for over 15 år siden, var jeg helt sikkert patetisk og desperat. At jeg alt hadde sagt "nei" til tre andre friere, vitnet om at jeg var veldig giftesyk, ikke sant? Min kjære ga meg sitt "ja", presten velsignet oss, og vi har levd "happily ever after". Jeg var til og med så frekk at jeg ikke fridde 29. februar, men en romjul. Sjokkert? 0 Siter
Jølsen Skrevet 3. mars 2008 Skrevet 3. mars 2008 åhhh, åhh - hold opp *hikster av latter* Jeg klaaarer ikke mer!!!! *vondt i magen av å le* Du får prøve å la være å bæsje i 17.maitoget da. 0 Siter
Jølsen Skrevet 3. mars 2008 Skrevet 3. mars 2008 ''I det århundre hvor stil og eleganse fortsatt eksisterer. Kvinner som frier, er bare patetisk og desperat. Det er mannfolka sin oppgave. Faktisk teller ikke en kvinnes frieri, for det har ikke samme verdi.'' Enda godt at ikke presten og mannen min visste om denne regelen ;-) Da jeg fridde for over 15 år siden, var jeg helt sikkert patetisk og desperat. At jeg alt hadde sagt "nei" til tre andre friere, vitnet om at jeg var veldig giftesyk, ikke sant? Min kjære ga meg sitt "ja", presten velsignet oss, og vi har levd "happily ever after". Jeg var til og med så frekk at jeg ikke fridde 29. februar, men en romjul. Sjokkert? Ja, det er både patetisk og latterlig. 0 Siter
KaVa Skrevet 3. mars 2008 Skrevet 3. mars 2008 Du får prøve å la være å bæsje i 17.maitoget da. Jølsen, lille venn - du er en morsom liten skrue, du ;-) 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 3. mars 2008 Skrevet 3. mars 2008 Ja, det er både patetisk og latterlig. Takk, så greit å få det oppklart :-) 0 Siter
Jølsen Skrevet 3. mars 2008 Skrevet 3. mars 2008 Jølsen, lille venn - du er en morsom liten skrue, du ;-) Morsom er jeg ikke, men jeg er jævlig opptatt av å presisere hva som er riktig. 0 Siter
Jølsen Skrevet 3. mars 2008 Skrevet 3. mars 2008 Takk, så greit å få det oppklart :-) Vær så god, fint at du endelig fikk innsikt i egen situasjon. Hei! 0 Siter
KaVa Skrevet 3. mars 2008 Skrevet 3. mars 2008 Morsom er jeg ikke, men jeg er jævlig opptatt av å presisere hva som er riktig. Riktig ifølge hvem? (andre enn deg?) 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 3. mars 2008 Skrevet 3. mars 2008 Vær så god, fint at du endelig fikk innsikt i egen situasjon. Hei! Det er nå jeg er nødt til å skille meg, ikke sant? Slik at mannen min kan fri? 0 Siter
laban Skrevet 3. mars 2008 Skrevet 3. mars 2008 Jeg sier bare sannheten. Kvinner skal _ikke_ fri, det er helt feil. Dersom en kvinne frir, blir ikke ekteskapet gyldig, fordi det teller ikke. Det er ingen sammenheng mellom frieriet og ekteskapets gyldighet. Det er atskillig kjedeligere, mer juridiske ting som avgjør om et ekteskap er gyldig eller ikke. 0 Siter
Jølsen Skrevet 3. mars 2008 Skrevet 3. mars 2008 Det er ingen sammenheng mellom frieriet og ekteskapets gyldighet. Det er atskillig kjedeligere, mer juridiske ting som avgjør om et ekteskap er gyldig eller ikke. Tull. En kvinne som frir, er ikke en verdig kvinne. 0 Siter
Jølsen Skrevet 3. mars 2008 Skrevet 3. mars 2008 Riktig ifølge hvem? (andre enn deg?) Riktig i følge livets fasit. 0 Siter
Jølsen Skrevet 3. mars 2008 Skrevet 3. mars 2008 Det er nå jeg er nødt til å skille meg, ikke sant? Slik at mannen min kan fri? Tipper du blir skilt innen året er omme uansett. 0 Siter
KaVa Skrevet 3. mars 2008 Skrevet 3. mars 2008 Riktig i følge livets fasit. ''livets fasit'' - jeg gjentar: Du er en morsom skrue, du jølsen ;-) 0 Siter
Jølsen Skrevet 3. mars 2008 Skrevet 3. mars 2008 ''livets fasit'' - jeg gjentar: Du er en morsom skrue, du jølsen ;-) Og jeg sier igjen at det slett ikke er meningen. Gjesp. 0 Siter
laban Skrevet 3. mars 2008 Skrevet 3. mars 2008 Tull. En kvinne som frir, er ikke en verdig kvinne. Et frieri har uansett ingen verdens ting å si for ekteskapet. Et ekteskap blir gyldig ut fra tørt, juridisk papirarbeid. Også personer som i dine øyne er "uverdige", kan leve i høyst gyldige ekteskap. 0 Siter
KaVa Skrevet 3. mars 2008 Skrevet 3. mars 2008 Og jeg sier igjen at det slett ikke er meningen. Gjesp. Meningen eller ikke: Du er morsom. Og det er ment positivt. Du har holdninger og meninger som er ganske langt utenfor A4, og du står for dem. Det står det respekt av. Selv om jeg aldri vil bli enig med deg i dette, er det morsomt å høre dine meninger. Dersom vi alle skulle være skjønt enige om alt, ville verden blitt gørr kjedelig! 0 Siter
Jølsen Skrevet 3. mars 2008 Skrevet 3. mars 2008 Et frieri har uansett ingen verdens ting å si for ekteskapet. Et ekteskap blir gyldig ut fra tørt, juridisk papirarbeid. Også personer som i dine øyne er "uverdige", kan leve i høyst gyldige ekteskap. Du forsto ikke hva jeg mente. I mine øyne er kvinner som frir uverdige kvinner uten stolthet, og jeg mener at det er uansett mannen sin oppgave å fri. På grunnlag av dette ser jeg (samt mange andre som er som meg) ekteskap hvor kvinnen har fridd, ugyldig. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.