Gjest trolline Skrevet 29. februar 2008 Skrevet 29. februar 2008 Vi er besteforeldre for første gang:0) og snart blir det Dåpsfest. Hva hadde dere ønsket for barnet deres i Dåpsgave? Vi henger ikke helt med der....siden vi ikke har vært i Dåpsfest på 40 år! Før var det vanlig med sølv av forskjellige slag, men jeg vet ikke om det er vanlig ennå? takker for svar :0) Det er en Gutt 0 Siter
morsan Skrevet 29. februar 2008 Skrevet 29. februar 2008 Jeg har føere ganger på dol lest forlsag som et tre som kan plantes eller vin som skal lagres, men jeg må innrømme at jeg er gammeldags på dette feltet, og satte veldig pris på at sønnen vår fikk endel sølv. Jeg liker best eget 'barnebestikk' - ikke x antall skjeer av et "vanlig merke" som så suppleres hvert år. Han bruker fortsatt barnebestikket daglig (snart 11 år), og han har selv kåret den ene skjea som sin "favorittskje". den er av merket Stork, og har inngravert i skjebladet ino om fødseslvekt, lengde og tidspunkt. 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 29. februar 2008 Skrevet 29. februar 2008 Vi er ikke kristne, dermed har vi ikke hatt noen dåp og følgelig heller ikke fått noen dåpsgaver - men hvis vi skulle hatt dåp, ville jeg ønsket noe varig og gjerne tradisjonelt, slik som barnebestikk i sølv eller flotte innbundne bøker, f.eks barnesangbok eller bibel. 0 Siter
Spirello Skrevet 29. februar 2008 Skrevet 29. februar 2008 Sønnen vår er ikke døpt, men til hans første jul ønsket vi oss "den store barnesangboka". Den er veldig fin, og kan være typisk dåpsgave. Synes også tallerken med bestikk er fint, særlig hvis det er malt navnet til barnet på. Det er noe man har hele livet. 0 Siter
Gjest trolline Skrevet 29. februar 2008 Skrevet 29. februar 2008 Jeg har føere ganger på dol lest forlsag som et tre som kan plantes eller vin som skal lagres, men jeg må innrømme at jeg er gammeldags på dette feltet, og satte veldig pris på at sønnen vår fikk endel sølv. Jeg liker best eget 'barnebestikk' - ikke x antall skjeer av et "vanlig merke" som så suppleres hvert år. Han bruker fortsatt barnebestikket daglig (snart 11 år), og han har selv kåret den ene skjea som sin "favorittskje". den er av merket Stork, og har inngravert i skjebladet ino om fødseslvekt, lengde og tidspunkt. Ja, det hørtes veldig bra ut, men hennes Familie er kjempestor...så jeg er redd, at det blir flere Spisesett:0) hva tror dere Om Bankbok med penger som vi kan spare videre på...slik at han kan få den i Konfirmasjon? 0 Siter
morsan Skrevet 29. februar 2008 Skrevet 29. februar 2008 Ja, det hørtes veldig bra ut, men hennes Familie er kjempestor...så jeg er redd, at det blir flere Spisesett:0) hva tror dere Om Bankbok med penger som vi kan spare videre på...slik at han kan få den i Konfirmasjon? Ja, penger er også fint. Hvis jeg ikke husker helt feil, fikk sønnen vår penger på bankbok fra ett sett besteforeldre, og fullt sølvbestikk-sett fra det andre. 0 Siter
Gjest trolline Skrevet 29. februar 2008 Skrevet 29. februar 2008 Vi er ikke kristne, dermed har vi ikke hatt noen dåp og følgelig heller ikke fått noen dåpsgaver - men hvis vi skulle hatt dåp, ville jeg ønsket noe varig og gjerne tradisjonelt, slik som barnebestikk i sølv eller flotte innbundne bøker, f.eks barnesangbok eller bibel. Barnesangbok er også en fin ide:0) takk 0 Siter
Lillemus Skrevet 29. februar 2008 Skrevet 29. februar 2008 Sett med kopp, tallerken og skål fra Egner eller andre motiver er fint, sølvtøy som de andre sier også (jeg synes det er kjempekoselig at både jeg og kjæresten har våre fremdeles!) og bokverk er også fint. Smykke kan også gis til gutt. Fin tollekniv. Sølvkrus. Andre ting i sølv som sparebøsse? Frukttrær er jeg litt usikker på, hva om man flytter etter en stund? 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 29. februar 2008 Skrevet 29. februar 2008 Vår gutt fikk mye bestikk.Kjempe greit :0) Og veldig fint minne! Bilderammer er søtt, men blir ikke bruk..Utnyttig. Han fikk også et smykke i gull, som er blitt mye brukt! Selv liker jeg best sølvsmykker, og gav det nettopp i dåpsgave til mit fadderbarn.Og det fallt i smak. 0 Siter
Gjest trolline Skrevet 29. februar 2008 Skrevet 29. februar 2008 Sett med kopp, tallerken og skål fra Egner eller andre motiver er fint, sølvtøy som de andre sier også (jeg synes det er kjempekoselig at både jeg og kjæresten har våre fremdeles!) og bokverk er også fint. Smykke kan også gis til gutt. Fin tollekniv. Sølvkrus. Andre ting i sølv som sparebøsse? Frukttrær er jeg litt usikker på, hva om man flytter etter en stund? takker til alle:0) Da blir det ett lite varig minne og bankbok ved siden av. :0) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.