Gå til innhold

Betyr det ulykke?

Anbefalte innlegg

Gjest melis21
Skrevet

Å sette på seg forlovelses ringer føre forlovelses datoen,kan det bety ulykke for forholdet? sikkert rart spørsmål men...skal forlove meg i april,men rinhene er ferdig nå!

Fortsetter under...

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Jølsen

16

• laban

5

• KaVa

5

• morsan

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Er man ikke forlovet i det øyeblikket man bestemmer seg for å gifte seg med hverandre, da? I så fall er dere vel allerede forlovet nå :) Jeg er uansett ikke overtroisk, så jeg har ingen tro på at det skulle bety ulykke uansett når man setter på seg ringene...

Skrevet

Er man ikke forlovet i det øyeblikket man bestemmer seg for å gifte seg med hverandre, da? I så fall er dere vel allerede forlovet nå :) Jeg er uansett ikke overtroisk, så jeg har ingen tro på at det skulle bety ulykke uansett når man setter på seg ringene...

Enig med deg - man er i prinsippet "forlovet" (dvs "lovd bort") idet man har avtalt å gifte seg.

men har hørt enkelte bruker uttrykket "ringforlovet" om det tidspunktet de tar på seg ringene og blir mer "offisielt" forlovet.

Jeg er heller ikke overtroisk, og sov f eks i samme seng som brudgommen natta før bryllupet;-)

Gjest forstår ikke helt
Skrevet

Hæ? Man er vel forlovet fra det øyebliket den ene frir / man bestemmer seg for å gifte seg med hverandre, og frem til bryllupsdatoen?

Skrevet

Enig med deg - man er i prinsippet "forlovet" (dvs "lovd bort") idet man har avtalt å gifte seg.

men har hørt enkelte bruker uttrykket "ringforlovet" om det tidspunktet de tar på seg ringene og blir mer "offisielt" forlovet.

Jeg er heller ikke overtroisk, og sov f eks i samme seng som brudgommen natta før bryllupet;-)

''Jeg er heller ikke overtroisk, og sov f eks i samme seng som brudgommen natta før bryllupet;-)''

:-O *Sjokkert*

Skrevet

Eg er ikkje overtruisk eg heller så eg sov i samme seng som bestevenninna til brura, natta før bryllupet.:-)

Annonse

Skrevet

Ja, det betyr ulykke. Den ringen man frir med, får man naturligvis på seg med en gang (dama), mens forlovelsesringene settes på når man vet datoen. Gifteringene settes på under bryllupet. Vanskeligere er det ikke. Det jeg skrev nå, er den korrekte måten. Ikke bry deg om de tullete svadasvarene under her.

Skrevet

''Jeg er heller ikke overtroisk, og sov f eks i samme seng som brudgommen natta før bryllupet;-)''

:-O *Sjokkert*

Ja, det var litt vovet! ;-)

Gjest fem ringer
Skrevet

Ja, det betyr ulykke. Den ringen man frir med, får man naturligvis på seg med en gang (dama), mens forlovelsesringene settes på når man vet datoen. Gifteringene settes på under bryllupet. Vanskeligere er det ikke. Det jeg skrev nå, er den korrekte måten. Ikke bry deg om de tullete svadasvarene under her.

Har man to sett (like) glatte gullringer da?

Skrevet

Eg er ikkje overtruisk eg heller så eg sov i samme seng som bestevenninna til brura, natta før bryllupet.:-)

:I *stooore øyne*

Skrevet

Æ va "bukse-forlova" æ å. ;o)

Skrevet

Har man to sett (like) glatte gullringer da?

Der jeg kommer fra, er det i allefall slik. Man har ikke to sett like glatte gullringer. La meg presisere litt:

Mannen spør familien til jenta om lov først, så frir han til jenta. Sier jenta ja, får hun denne ringen mannen frier med på venstre ringfinger. Denne ringen er gjerne en diamantring. De er forlovet nå, og det er en forlovelsesseremoni en tid etter dette, her har både mannen og jenta like forlovelsesringer som de setter på venstre ringfinger. Jenta har nå to ringer på venstre ringfinger, fordi hun har den hun fikk først fra før. Disse forlovelsesringene paret har er gjerne glatte, laget i gull, men de skal ikke se identiske ut med gifteringene.

Når paret gifter seg, får de en gullring på hver sin høyre ringfinger. De andre ringene blir stående slik de ble satt på tidligere, og man tar aldri av seg noen av ringene.

Skrevet

Der jeg kommer fra, er det i allefall slik. Man har ikke to sett like glatte gullringer. La meg presisere litt:

Mannen spør familien til jenta om lov først, så frir han til jenta. Sier jenta ja, får hun denne ringen mannen frier med på venstre ringfinger. Denne ringen er gjerne en diamantring. De er forlovet nå, og det er en forlovelsesseremoni en tid etter dette, her har både mannen og jenta like forlovelsesringer som de setter på venstre ringfinger. Jenta har nå to ringer på venstre ringfinger, fordi hun har den hun fikk først fra før. Disse forlovelsesringene paret har er gjerne glatte, laget i gull, men de skal ikke se identiske ut med gifteringene.

Når paret gifter seg, får de en gullring på hver sin høyre ringfinger. De andre ringene blir stående slik de ble satt på tidligere, og man tar aldri av seg noen av ringene.

Så damene har altså TRE gullringer? I jøssenavn!

Vi gjorde det langt enklere: Vi forlovet oss, og satte på like, glatte gullringer. Disse ringene fortsatte vi å ha på oss etter vi ble gifte. De "forvandlet seg" altså fra forlovelsesringer til gifteringer under seremonien. Holder lenge for meg :-)

Forlovelsesseremoni????

Vi sto oppe på et lite fjell og tittet på nyttårsrakettene og var bare glade, det holdt lenge for oss. :-)

Annonse

Skrevet

''Mannen spør familien til jenta om lov først''

''...det er en forlovelsesseremoni en tid etter dette''

Hvilken planet kommer du fra? Selv ikke jeg som er utgammel, drar kjensel på noe av dette.

Skrevet

Ja, det var litt vovet! ;-)

Du er jo helt gææren. altså ;-)

Skrevet

Jeg tror jeg kan garantere det ikke har noen som helst betydning for om forholdet holder eller ikke når dere tar på ringene.

Skrevet

Så damene har altså TRE gullringer? I jøssenavn!

Vi gjorde det langt enklere: Vi forlovet oss, og satte på like, glatte gullringer. Disse ringene fortsatte vi å ha på oss etter vi ble gifte. De "forvandlet seg" altså fra forlovelsesringer til gifteringer under seremonien. Holder lenge for meg :-)

Forlovelsesseremoni????

Vi sto oppe på et lite fjell og tittet på nyttårsrakettene og var bare glade, det holdt lenge for oss. :-)

Du må lese før du svarer tror jeg. Etter bryllupet har mannen to ringer, kvinnen har de samme to ringene pluss den første diamantringen hun fikk da mannen fridde.

Jeg sier bare at der jeg kommer fra, så er en forlovelsesseremoni en big deal, og alt som har med forlovelse og bryllup er veldig alvorlig.

Skrevet

''Mannen spør familien til jenta om lov først''

''...det er en forlovelsesseremoni en tid etter dette''

Hvilken planet kommer du fra? Selv ikke jeg som er utgammel, drar kjensel på noe av dette.

Nei, men du har vel omtrent ikke vært utenfor din egen ytterdør heller så.

Skrevet

Jeg tror jeg kan garantere det ikke har noen som helst betydning for om forholdet holder eller ikke når dere tar på ringene.

Selvfølgelig har det det. Herregud.

Skrevet

Nei, men du har vel omtrent ikke vært utenfor din egen ytterdør heller så.

Der tar du faktisk feil.

Men jeg er på ingen måte ekspert på forlovelser. Reagerte bare på at mannen forventes å spørre jentas familie - hvis det er våre dager du beskriver.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...