Gjest annlovinda Skrevet 3. mars 2008 Skrevet 3. mars 2008 Ja, jeg er det, men tviler på at du er det. Du er muslimsk vil jeg nesten tro? 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 3. mars 2008 Skrevet 3. mars 2008 Der jeg kommer fra, er det i allefall slik. Man har ikke to sett like glatte gullringer. La meg presisere litt: Mannen spør familien til jenta om lov først, så frir han til jenta. Sier jenta ja, får hun denne ringen mannen frier med på venstre ringfinger. Denne ringen er gjerne en diamantring. De er forlovet nå, og det er en forlovelsesseremoni en tid etter dette, her har både mannen og jenta like forlovelsesringer som de setter på venstre ringfinger. Jenta har nå to ringer på venstre ringfinger, fordi hun har den hun fikk først fra før. Disse forlovelsesringene paret har er gjerne glatte, laget i gull, men de skal ikke se identiske ut med gifteringene. Når paret gifter seg, får de en gullring på hver sin høyre ringfinger. De andre ringene blir stående slik de ble satt på tidligere, og man tar aldri av seg noen av ringene. Disse tradisjonene kjenner jeg ikke til, hvilken del av verden kommer de fra? 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 3. mars 2008 Skrevet 3. mars 2008 Fordi det bare er slik. Mannen er overordnet kvinnen. Det betyr likevel ikke at kvinnen ikke har verdi. Kvinnen har stor verdi, men ikke så samme nivå som mannen. For noe tull. Selv i islam anses mann og kvinne likeverdige, selv om de der er tildelt veldig forskjellige roller. 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 3. mars 2008 Skrevet 3. mars 2008 Det var bare det jeg trengte å vite. Det forklarer en god del av dine synspunkter. Du er muslimsk vil jeg nesten tro? 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 3. mars 2008 Skrevet 3. mars 2008 Du er muslimsk vil jeg nesten tro? Æsjda, havnet feil denne. 0 Siter
Jølsen Skrevet 3. mars 2008 Skrevet 3. mars 2008 Disse tradisjonene kjenner jeg ikke til, hvilken del av verden kommer de fra? Det er mange deler av verden som praktiserer disse skikkene. 0 Siter
morsan Skrevet 4. mars 2008 Skrevet 4. mars 2008 Du er jo helt gææren. altså ;-) Ja, vi er skikkelig crazy hele familien! F eks så spiser vi taco på fredagene - mer crazy enn det blir det ikke!! ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.