Gå til innhold

Betyr det ulykke?

Anbefalte innlegg

Gjest annlovinda
Skrevet

Ja, jeg er det, men tviler på at du er det.

Du er muslimsk vil jeg nesten tro?

Fortsetter under...

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Jølsen

16

• laban

5

• KaVa

5

• morsan

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Elextra
Skrevet

Der jeg kommer fra, er det i allefall slik. Man har ikke to sett like glatte gullringer. La meg presisere litt:

Mannen spør familien til jenta om lov først, så frir han til jenta. Sier jenta ja, får hun denne ringen mannen frier med på venstre ringfinger. Denne ringen er gjerne en diamantring. De er forlovet nå, og det er en forlovelsesseremoni en tid etter dette, her har både mannen og jenta like forlovelsesringer som de setter på venstre ringfinger. Jenta har nå to ringer på venstre ringfinger, fordi hun har den hun fikk først fra før. Disse forlovelsesringene paret har er gjerne glatte, laget i gull, men de skal ikke se identiske ut med gifteringene.

Når paret gifter seg, får de en gullring på hver sin høyre ringfinger. De andre ringene blir stående slik de ble satt på tidligere, og man tar aldri av seg noen av ringene.

Disse tradisjonene kjenner jeg ikke til, hvilken del av verden kommer de fra?

Gjest Elextra
Skrevet

Fordi det bare er slik. Mannen er overordnet kvinnen. Det betyr likevel ikke at kvinnen ikke har verdi. Kvinnen har stor verdi, men ikke så samme nivå som mannen.

For noe tull. Selv i islam anses mann og kvinne likeverdige, selv om de der er tildelt veldig forskjellige roller.

Gjest annlovinda
Skrevet

Det var bare det jeg trengte å vite. Det forklarer en god del av dine synspunkter.

Gjest annlovinda
Skrevet

Æsjda, havnet feil denne.

Skrevet

Disse tradisjonene kjenner jeg ikke til, hvilken del av verden kommer de fra?

Det er mange deler av verden som praktiserer disse skikkene.

Annonse

Skrevet

Du er jo helt gææren. altså ;-)

Ja, vi er skikkelig crazy hele familien! F eks så spiser vi taco på fredagene - mer crazy enn det blir det ikke!! ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...