Gå til innhold

Litt bekymret - Diverse symptomer

Anbefalte innlegg

Gjest lefsa
Skrevet

Kan det være lite søvn og stress.? Sønnen min har vært plaget med det i snart 3 uker han også?

Men nå vet jeg at han stressa noe helt forferdelig de siste ukene.Igår gegynnte han ta på seg Brillene igjen i tllfelle det hadde noe med forandring på synet å gjøre.Skulle prøve det noen dager.Tablettene for bihulebetennelese har han også kuttet ut,han ble ikke noe bedre,bare verre.

Men ,at det er stress vil han ikke innse.så ikke vet jeg:-)

Gjest Shira :o)
Skrevet

Kan du være spent i skuldre og nakke? Du beskriver det ganske likt slik jeg ofte har det når jeg våkner.

Lydfølsomhet er noe jeg sliter mye med når jeg har smerter og føler meg i dårlig form. Den minste lyd kan sette meg ut. Det er ganske slitsomt, for jeg kan jo ikke be hverken verden eller familien stoppe helt opp, fordi jeg vil ha det helt rolig ;o)

Når kroppen er stiv, så skjelver jeg. Til mer oppmerksom jeg er på det, til mer skjelver jeg. Jeg tror med meg selv at det er en blanding fysisk og psykisk. Kroppen er fryktelig anstrengt, jeg får ikke slappe av, jeg tror jeg slapper av, men jeg gjør det ikke.

Det spiller igjen inn på psyken.

Bare noen tanker fra meg, du kan kanskje ha i bakhodet når du er til legen at hodepinen kan komme av spente og stive muskler? Siden du våkner med det.

God bedring!

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1204371798' post='3817158]

Kan du være spent i skuldre og nakke? Du beskriver det ganske likt slik jeg ofte har det når jeg våkner.

Lydfølsomhet er noe jeg sliter mye med når jeg har smerter og føler meg i dårlig form. Den minste lyd kan sette meg ut. Det er ganske slitsomt, for jeg kan jo ikke be hverken verden eller familien stoppe helt opp, fordi jeg vil ha det helt rolig ;o)

Når kroppen er stiv, så skjelver jeg. Til mer oppmerksom jeg er på det, til mer skjelver jeg. Jeg tror med meg selv at det er en blanding fysisk og psykisk. Kroppen er fryktelig anstrengt, jeg får ikke slappe av, jeg tror jeg slapper av, men jeg gjør det ikke.

Det spiller igjen inn på psyken.

Bare noen tanker fra meg, du kan kanskje ha i bakhodet når du er til legen at hodepinen kan komme av spente og stive muskler? Siden du våkner med det.

God bedring!

Jeg har mye stive skuldre og nakke, ja.

Takk for tipset :)

Skrevet

Åh dette var jo kjedelige greier! Huff. Men du, har du vondt i nakken også kanskje? Jeg får ofte sterk hodepine på venstre side. Jeg har påleiring på nakkevirvel og umulige muskler....Jeg får også skjelvende hender om nummenhetsfølelse i hele min venstre side, blir fort sliten og gretten om ikke jeg får roen jeg må ha.Kan bli kvalm av hodepinen.....

Tenk på puta om natten om du kanskje ligger feil, for høyt eller noe? Det kan såklart være angst også inni bildet, men jeg har ikke hørt om angst fra en våkner, det oppstår nok mest utover dagen? Lykke til hos legen, og god bedring!

Gjest Angela26
Skrevet

Det merkelige er at jeg har det veldig fint akkurat nå. Lite mareritt om natten, ingen flashbacks (som jeg har skrevet om her før), er rolig, føler jeg får ting til... Men er altså urolig i kroppen, samtidig trøtt og sliten. Jeg har også besvimt ved et par anledninger. Jeg er generelt litt svimmel, men det kan jo komme av lavt blodtrykk. Kvalmen kommer om morgenen og ettermiddagen, hodepinen likeså. Lydfølsomheten er jeg usikker på når oppstår, men det er som om jeg ikke klarer følge med på hva som blir sagt. Er ukonsentrert og litt glemsom.

Ja, ja. Får se hva legen sier. Hun har jo hele sykehistorien min, så hun klarer nok svare på om dette er psykisk eller ikke.

Ekstra-opplysning: Jeg reagerer litt på hvetemel, så jeg har kuttet enda mer ned på det i det siste. Dette har gitt en viss forbedring i slappheten (og et utslett som dekket store deler av kroppen min). Hodepinen forsvant der i mot ikke.

Takk for svar :)

Hvordan går det med deg og spiren?

Etter disse tilleggs opplysningene, virker det som at det er mer fysisk enn psykisk... Hmm... Men jeg vet ikke jeg altsà...

Hàper det ikke er noe alvorlig da...:-( Men kroppen er sà rar og sammensatt, og det kan vaere noe helt enkelt som feiler deg, og ikke noe alvorlig. Bare sòrg for aa fà nok hvile frem til du skal til legen, slapp av og pròv à kos deg, om du kan!

Ogsà mà du la oss fà hòre hvordan det gikk til legen!

Ellers sà har vi det bare fint. Synes magen er blitt stor allerede, men den er vel bare oppblàst :-) Er humòrsyk som fà, sà er redd jeg blir kasta ut snart...hehe... Spesielt hvis jeg ikke fàr mat til "rett tid". Skal til legen pà mandag, inkl. GU. Gleder meg kjempe til det :-)

Gjest doktor onlines doktor
Skrevet

Hvorfor sier du at det ikke er migrene? Har du hatt det før, og kjenner forskjell? Er du sikker på hva som er hva? Du beskriver nemlig mange tegn på migrene her; ensidig hodepine, kvalme, skjelvinger, overømfintlighet for lyder osv.

Skrevet

Hvorfor sier du at det ikke er migrene? Har du hatt det før, og kjenner forskjell? Er du sikker på hva som er hva? Du beskriver nemlig mange tegn på migrene her; ensidig hodepine, kvalme, skjelvinger, overømfintlighet for lyder osv.

Jeg har kronisk migrene og kjenner definitivt forskjell, ja :) Både i forvarsler, hvordan jeg fungerer mens jeg har smerter og hvordan det føles etterpå.

Skrevet

Etter disse tilleggs opplysningene, virker det som at det er mer fysisk enn psykisk... Hmm... Men jeg vet ikke jeg altsà...

Hàper det ikke er noe alvorlig da...:-( Men kroppen er sà rar og sammensatt, og det kan vaere noe helt enkelt som feiler deg, og ikke noe alvorlig. Bare sòrg for aa fà nok hvile frem til du skal til legen, slapp av og pròv à kos deg, om du kan!

Ogsà mà du la oss fà hòre hvordan det gikk til legen!

Ellers sà har vi det bare fint. Synes magen er blitt stor allerede, men den er vel bare oppblàst :-) Er humòrsyk som fà, sà er redd jeg blir kasta ut snart...hehe... Spesielt hvis jeg ikke fàr mat til "rett tid". Skal til legen pà mandag, inkl. GU. Gleder meg kjempe til det :-)

Ja, jeg blir godt tatt vare på her hjemme. Får se hva legen sier og jeg tror ikke det er noe alvorlig heller :)

Så godt å høre at du har det bra. Og humørsvingninger er helt normalt, det må han bare tåle ;) Ta vare på deg selv :)

Skrevet

Åh dette var jo kjedelige greier! Huff. Men du, har du vondt i nakken også kanskje? Jeg får ofte sterk hodepine på venstre side. Jeg har påleiring på nakkevirvel og umulige muskler....Jeg får også skjelvende hender om nummenhetsfølelse i hele min venstre side, blir fort sliten og gretten om ikke jeg får roen jeg må ha.Kan bli kvalm av hodepinen.....

Tenk på puta om natten om du kanskje ligger feil, for høyt eller noe? Det kan såklart være angst også inni bildet, men jeg har ikke hørt om angst fra en våkner, det oppstår nok mest utover dagen? Lykke til hos legen, og god bedring!

Jeg har tenkt på at det kan komme av nakkemusklene som er stive. Smerte og uvelhet kan jo fort gjøre meg kvalm.

Takk for tipset :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...