Gjest 43 år og gift i tjuetre. Skrevet 1. mars 2008 Skrevet 1. mars 2008 Hvor mye betyr god sex for ekteskapet -Alt- sier jeg, -nei- sier min venninne, du kan ha ett fantastisk ekteskap omtrent uten/helt uten sex i det hele og der begge er fornøyde med dette!! -tull- sier jeg, da lever iallfall den ene parten på en løgn og faren for utroskap øker i takt med den seksuelle frustrasjonen . God sex gir positive ringvirkninger i hele samlivet og styrker forholdet på alle plan :-) 0 Siter
Excelsion 2 Skrevet 1. mars 2008 Skrevet 1. mars 2008 Det er vel som man sier.. Har man sex er det ikke noe problem. Har man ingen/lite sex er det ett problem. Sex er viktig! 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 1. mars 2008 Skrevet 1. mars 2008 Jeg tror neppe du har fasiten her. Det finnes nok mange par i høy alder som ikke har hatt seg på flere tiår. Folk er forskjellige. 0 Siter
Gjest 43 år og gift i tjuetre... Skrevet 1. mars 2008 Skrevet 1. mars 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1204362660' post='3817081] Jeg tror neppe du har fasiten her. Det finnes nok mange par i høy alder som ikke har hatt seg på flere tiår. Folk er forskjellige. Nei selvsagt har ikke jeg fasiten men jeg er pinadø ganske nær tror jeg, og jeg snakker selvsagt for min egen aldersgruppe (jeg har jo ingen erfaring med å være eldre enn 43), og selv om jeg tror at mange har ett flott sexliv lang inn i alderdommen tror jeg også at faren for utroskap muligens ikke er så stor ved høy alder. Legg forøvrig merke til at jeg sier "jeg tror" og "jeg mener" og 0 Siter
Gjest trokka Skrevet 1. mars 2008 Skrevet 1. mars 2008 Sex er for svært mange ikke viktig i det hele tatt. 0 Siter
Tyroll Skrevet 1. mars 2008 Skrevet 1. mars 2008 Hva mener du med at "noen lever på en løgn?" Dessuten er mennesker så forskjellig, at det går ikke ann å legge en mal for dette. Det som er viktig for noen, er ikke så viktig for andre. Poenget må være at begge parter har det godt med hverandre, ikke hvor mange ganger i uken de har sex. 0 Siter
Gjest kremmt Skrevet 1. mars 2008 Skrevet 1. mars 2008 Helt enig med deg. Ignoranter lar partneren går for lut og kaldt vann, inntil utroskap plutselig oppstår. Da er det gjerne for sent å snu. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 1. mars 2008 Skrevet 1. mars 2008 Helt enig med deg. Ignoranter lar partneren går for lut og kaldt vann, inntil utroskap plutselig oppstår. Da er det gjerne for sent å snu. ''Ignoranter lar partneren går for lut og kaldt vann, inntil utroskap plutselig oppstår.'' Å tro at et ektepar nødvendigvis lar partneren gå for lut og kaldt vann fordi de ikke har sex er da en utrolig tåpelig påstand. Folk kan ha omsorg for, være glad i og være synlige for hverandre selv om de ikke har sex. Jeg tror liketil man kan være fysiske med hverandre uten sex. Vi legger vekt på så forskjellige ting i livet. Alt kan fungere for et par så lenge de som lever sammen har sånn noen lunde de samme verdiene på hva som er viktig. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 1. mars 2008 Skrevet 1. mars 2008 Nei selvsagt har ikke jeg fasiten men jeg er pinadø ganske nær tror jeg, og jeg snakker selvsagt for min egen aldersgruppe (jeg har jo ingen erfaring med å være eldre enn 43), og selv om jeg tror at mange har ett flott sexliv lang inn i alderdommen tror jeg også at faren for utroskap muligens ikke er så stor ved høy alder. Legg forøvrig merke til at jeg sier "jeg tror" og "jeg mener" og Og jeg tror du tar helt feil, at du vurderer alt for mye ut fra det du selv tror og mener uten å vektlegge hvor himlende forskjellige vi menneskene er i hva vi legger vekt på i et samliv. Hovedsaken er å finne seg en partner som legger vekt på de samme verdiene, ellers blir det selvfølgelig problematisk. 0 Siter
mrxx Skrevet 1. mars 2008 Skrevet 1. mars 2008 Det som er poenget er at det ikke er stor forskjell på partnerene, liten avstand mellom ønsknene er det som teller. Hvis den ene har stort behov og den andre lite så blir det selvsagt feil. Det er jo ikke noe problem å leve uten sex hvis begge synes det er ok. 0 Siter
Gjest 43 år og gift i tjuetre.- Skrevet 1. mars 2008 Skrevet 1. mars 2008 Hva mener du med at "noen lever på en løgn?" Dessuten er mennesker så forskjellig, at det går ikke ann å legge en mal for dette. Det som er viktig for noen, er ikke så viktig for andre. Poenget må være at begge parter har det godt med hverandre, ikke hvor mange ganger i uken de har sex. Her har det aldri vært snakk om mengden sex, men om god og inderlig sex som styrker intimiteten og sammenhørigheten i ett forhold på en helt spesiell måte, ja det er selfølgelig mulig at ikke alle skjønner hva slags inderlighet jeg snakker om uten De som opplever dette selv. 0 Siter
Gjest 43 år og gift i tjuetre.,, Skrevet 1. mars 2008 Skrevet 1. mars 2008 Hva mener du med at "noen lever på en løgn?" Dessuten er mennesker så forskjellig, at det går ikke ann å legge en mal for dette. Det som er viktig for noen, er ikke så viktig for andre. Poenget må være at begge parter har det godt med hverandre, ikke hvor mange ganger i uken de har sex. Vi er da alle seksuelle vesen, og før eller senere melder som oftest behovet seg hos den ene eller andre parten og slik oppstår som regel utroskap fordi noe vesentlig mangler i forholdet til partneren. 0 Siter
Gjest 43 år og gift i tjuetre.-. Skrevet 1. mars 2008 Skrevet 1. mars 2008 Det som er poenget er at det ikke er stor forskjell på partnerene, liten avstand mellom ønsknene er det som teller. Hvis den ene har stort behov og den andre lite så blir det selvsagt feil. Det er jo ikke noe problem å leve uten sex hvis begge synes det er ok. Men i hvor mange tilfeller tror du at begge egentlig (helt ærlig) syns at dette er ok? 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 1. mars 2008 Skrevet 1. mars 2008 Her har det aldri vært snakk om mengden sex, men om god og inderlig sex som styrker intimiteten og sammenhørigheten i ett forhold på en helt spesiell måte, ja det er selfølgelig mulig at ikke alle skjønner hva slags inderlighet jeg snakker om uten De som opplever dette selv. Er enig med deg jeg. 0 Siter
Gjest 43 år og gift i tjuetre.-- Skrevet 1. mars 2008 Skrevet 1. mars 2008 ''Ignoranter lar partneren går for lut og kaldt vann, inntil utroskap plutselig oppstår.'' Å tro at et ektepar nødvendigvis lar partneren gå for lut og kaldt vann fordi de ikke har sex er da en utrolig tåpelig påstand. Folk kan ha omsorg for, være glad i og være synlige for hverandre selv om de ikke har sex. Jeg tror liketil man kan være fysiske med hverandre uten sex. Vi legger vekt på så forskjellige ting i livet. Alt kan fungere for et par så lenge de som lever sammen har sånn noen lunde de samme verdiene på hva som er viktig. Men da snakker vi om som ett godt vennskap, om å leve sammen med en venn mann er veldig glad i. 0 Siter
Gjest 43 år og gift i tjuetre.-, Skrevet 1. mars 2008 Skrevet 1. mars 2008 Er enig med deg jeg. Tror nok at De som skjønner hva jeg snakker om er enige i dette :-) 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 1. mars 2008 Skrevet 1. mars 2008 Men da snakker vi om som ett godt vennskap, om å leve sammen med en venn mann er veldig glad i. Nei, det gjør vi ikke. Man kan elske hverandre mer enn man elsker en venn selv om man ikke har sex. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 1. mars 2008 Skrevet 1. mars 2008 Sex er (spesielt) viktig i den perioden vi er forplantningsdyktige, for at ikkje vi som art skal dø ut. Derfor er sex ei svært sterk kraft! Etterpå har vi sex mest for nytelsen sin del, og for morro skyld. Ps! Sex er MYE viktigere for meg når eg ikkje har tilgang på det, har eg lett tilgang så er det ikkje så viktig egentlig... 0 Siter
Tyroll Skrevet 1. mars 2008 Skrevet 1. mars 2008 Her har det aldri vært snakk om mengden sex, men om god og inderlig sex som styrker intimiteten og sammenhørigheten i ett forhold på en helt spesiell måte, ja det er selfølgelig mulig at ikke alle skjønner hva slags inderlighet jeg snakker om uten De som opplever dette selv. Jeg spurte hva du mente med "at noen lever på en løgn"? Det var det jeg hengte meg oppi, men det vil du jo ikke svare på. Jeg hengte meg heller ikke opp i mengden, men mener at det aller viktigste i et forhold er at de har det godt på alle plan (også sex ja) men at det for mange sikkert ikke er det viktigste, nei. Og kan du så svare på spørsmålet? Skjønner ikke hva du mener med den løgnen. 0 Siter
Tyroll Skrevet 1. mars 2008 Skrevet 1. mars 2008 Vi er da alle seksuelle vesen, og før eller senere melder som oftest behovet seg hos den ene eller andre parten og slik oppstår som regel utroskap fordi noe vesentlig mangler i forholdet til partneren. Jeg forstår fremdeles ikke hva du mener med: "Da lever den ene parten på en løgn." Hvorfor skulle noen leve på en løgn da? De fleste har et behov. Det kan vi jo ha likevel, om ikke det betyr alt, som du skriver. Det må da for guds skyld gå ann å ha sexuelt behov selv om ikke sex betyr absolutt alt i et forhold. Det må jo være litt andre ting også med inn i bildet, som man skal bygge fremtiden på. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.