Gå til innhold

Hvor viktig er Sex?

Gjest 43 år og gift i tjuetre.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er da alle seksuelle vesen, og før eller senere melder som oftest behovet seg hos den ene eller andre parten og slik oppstår som regel utroskap fordi noe vesentlig mangler i forholdet til partneren.

Jeg såg en setning til, "noe vesentlig mangler"

Det høres ut på deg som enten har man sex eller så har man ikke. Den ene har et behov, og den andre ikke, og det ender med utroskap.

For noe tøv. Man opplever god sex ja, men det kan ikke være det viktigste, og bety alt for alle. Folk er så forskjellig. Det og ha god helse og ha det godt i hverdagen må gå foran alt, har man da i tillegg god sex...ja da kan man vel ikke ha det bedre, eller?

Fortsetter under...

• Svar 170
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Tyroll

15

• tzatziki1365380058

14

• mrxx

9

• Lillemus

3

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Klart man kan ha et fantastisk ekteskap nesten uten sex, hvis ingen av partneren har stort sexbehov.

Som alt flere her har svart deg: det viktige er at begge parter er på samme nivå, uavhengig av om det er mye eller lite sex det er snakk om. For en person med gjennomsnittlig behov (sex en gang i uken) kan det være like frustrerende å ha en partner som ønsker sex tre ganger om dagen, som å ha en partner som ikke vil ha sex oftere enn en gang i måneden.

Gjest trooghåp
Skrevet

Vi er da så forskjellige, men i din alder var det nokså viktig for oss også!Idag er det ikke den samme sprut over sexlivet, men vi koser oss da fremdeles:-) selv om vi har vært gift i 42 år.Kos i armkroken, klem og kyss i hverdagen er det viktigste av alt og at vi trives sammen :-)

Gjest 43 år og gift i tjuetre.¨'
Skrevet

Jeg spurte hva du mente med "at noen lever på en løgn"? Det var det jeg hengte meg oppi, men det vil du jo ikke svare på.

Jeg hengte meg heller ikke opp i mengden, men mener at det aller viktigste i et forhold er at de har det godt på alle plan (også sex ja) men at det for mange sikkert ikke er det viktigste, nei.

Og kan du så svare på spørsmålet? Skjønner ikke hva du mener med den løgnen.

joda det gjorde du da virkelig,

Sitat: poenget må være at begge parter har det godt med hverandre, ikke hvor mange ganger i uken de har sex.

Med det jeg sa om "å leve på en løgn" mente jeg at det er stor fare for at dette er noe den ene parten ønsker å tro/ innbilder seg ,men som dessverre veldig ofte ikke er i samsvar med partnerens behov og herav oppstår veldig ofte "kimen" til utroskap.

Gjest 43 år og gift i tjuetre.?
Skrevet

Jeg forstår fremdeles ikke hva du mener med:

"Da lever den ene parten på en løgn."

Hvorfor skulle noen leve på en løgn da? De fleste har et behov. Det kan vi jo ha likevel, om ikke det betyr alt, som du skriver. Det må da for guds skyld gå ann å ha sexuelt behov selv om ikke sex betyr absolutt alt i et forhold. Det må jo være litt andre ting også med inn i bildet, som man skal bygge fremtiden på.

Jeg ser du er kraftig i forsvarsposisjon og jeg ønsker da heller ikke å støte noe her inne, min påstand går vell heller på at god sex løfter intimiteten og sammenhørigheten blandt par og gjør hverdagene til ett bedre sted å være.

Gjest 43 år og gift i tjuetre.---
Skrevet

Vi er da så forskjellige, men i din alder var det nokså viktig for oss også!Idag er det ikke den samme sprut over sexlivet, men vi koser oss da fremdeles:-) selv om vi har vært gift i 42 år.Kos i armkroken, klem og kyss i hverdagen er det viktigste av alt og at vi trives sammen :-)

Herlig med mennesker som har vært gift så lenge og som koser seg med hverandre:-)

Annonse

Gjest 43 år og gift i tjuetre.-;
Skrevet

Nei, det gjør vi ikke. Man kan elske hverandre mer enn man elsker en venn selv om man ikke har sex.

Jeg forstår at det kan være vanskelig å forholde seg til det jeg sier om dette viss en ikke vet hva jeg snakker om, jeg mener selvfølgelig ikke at folk ikke kan elske partneren sin uten å ha god sex med vedkommede, men vi som elsker vår partner og i tillegg har god sex har en annen dimensjon i forholdet vårt og mer styrke til hverdager.

Skrevet

Sitat: poenget må være at begge parter har det godt med hverandre, ikke hvor mange ganger i uken de har sex.

Med det jeg sa om "å leve på en løgn" mente jeg at det er stor fare for at dette er noe den ene parten ønsker å tro/ innbilder seg ,men som dessverre veldig ofte ikke er i samsvar med partnerens behov og herav oppstår veldig ofte "kimen" til utroskap.

Man snakker vel også med hverandre i et forhold? :)

Mener du at noen går rundt et helt liv og lar partneren "tro" ? enten han/hun faker eller liker/misliker sex eller hva det er du mener?

I min omgangskrets er det faktisk de små dagligsdagse bagatellene som gjør at folk flytter fra hverandre. De små tingene som er så viktige i samlivet.....

Skrevet

Men i hvor mange tilfeller tror du at begge egentlig (helt ærlig) syns at dette er ok?

Jeg tror nok at i de fleste tilfeller så er det en avstand, men dette har med alder å gjøre også, jo eldre vi blir jo mindre sex er ønskelig og andre behov blir større. Man har også evnen til å tilpasse seg litt mer, hvis man har levd lenge sammen.

Hvis den ene parten ønsker mye sex og den andre lite, så er dette frustrerende for begge, også for den som ønsker lite sex.

Viktig å forsøke å tilpasse seg hverandre.

Det er jo greit å leve uten sex hvis begge er enig om det.

Jeg hadde aldri verden byttet ut kona om hun nå skulle slutte å interessere seg for sex, selv om jeg fortsatt er interessert.

Skrevet

Jeg ser du er kraftig i forsvarsposisjon og jeg ønsker da heller ikke å støte noe her inne, min påstand går vell heller på at god sex løfter intimiteten og sammenhørigheten blandt par og gjør hverdagene til ett bedre sted å være.

Forsvarsposisjon vil jeg ikke kalle det. Du slang ut en tråd, og ville ha meninger, ville du ikke det? Da må det være lov å være uenig :)

Din venninne kan ha like mye rett som deg. Du kan ikke si at det er tull, hvis et par sier til deg at sex ikke betyr alt. Enig i det om samhørigheten, og det betyr mye ja, men ikke alt. Og det har vært budskapet mitt hele vegen.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg forstår at det kan være vanskelig å forholde seg til det jeg sier om dette viss en ikke vet hva jeg snakker om, jeg mener selvfølgelig ikke at folk ikke kan elske partneren sin uten å ha god sex med vedkommede, men vi som elsker vår partner og i tillegg har god sex har en annen dimensjon i forholdet vårt og mer styrke til hverdager.

''men vi som elsker vår partner og i tillegg har god sex har en annen dimensjon i forholdet vårt og mer styrke til hverdager.''

Nå setter du en standard for hva å elske noen og ha styrke i hverdagen er som helt sikkert passer for alle. Fortell dette til noen som har en alvorlig syk ektefelle f.eks, da ser du hvor meningsløst ditt snevre syn blir.Noen har kanskje en annen dimensjon over forholdet sitt fordi det er sterkt uten sex, eller med sjelden sex? Det er helt umulig å sette sånne standarder som du gjør som en absolutt sannhet å den måten du gjør.

En tidligere kollega av meg sa til meg da jeg var nygift for rundt 20 år sida at jeg ikke kunne elske mannen min og føle ekte kjærlighet fordi jeg ikke var kristen. Det du gjør er i grunnen det samme, og det er det reneste bullshit.

Gjest ChiengMai
Skrevet

''Med det jeg sa om "å leve på en løgn" mente jeg at det er stor fare for at dette er noe den ene parten ønsker å tro/ innbilder seg ,men som dessverre veldig ofte ikke er i samsvar med partnerens behov og herav oppstår veldig ofte "kimen" til utroskap.''

Ergo er god kommunikasjon viktigere enn sex. :-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Ser jeg har glemt en vesentlig IKKE i første setning:

Nå setter du en standard for hva å elske noen og ha styrke i hverdagen er som helt sikkert IKKE passer for alle.

Annonse

Gjest 43 år og gift i tjuetre.....
Skrevet

Man snakker vel også med hverandre i et forhold? :)

Mener du at noen går rundt et helt liv og lar partneren "tro" ? enten han/hun faker eller liker/misliker sex eller hva det er du mener?

I min omgangskrets er det faktisk de små dagligsdagse bagatellene som gjør at folk flytter fra hverandre. De små tingene som er så viktige i samlivet.....

Selfølgelig snakker folk sammen og jeg tror også at i utgangspunktet kan lite/ingen sex være noe en sammen er enig om, men at missnøyen før eller siden griper om seg hos den ene eller andre parten og veien til utroskap blir kortere, og enten du liker dette eller ikke er det faktisk slik at det er minst utroskap og skilsmisse hos par med ett godt sexliv

Du nevner at rundt deg er det små dagligdagse bagateller som gjør at folk flytter fra hverandre, så prøv å forstå hva jeg sier: par med den nærheten og intimiteten som god sex er essensen i har ikke så mange bagateller i hverdagen, og det som oppstår løser De i sammen til felles beste for samlivet.

Gjest trooghåp
Skrevet

Herlig med mennesker som har vært gift så lenge og som koser seg med hverandre:-)

:0) men vi har også hatt våre tunge stunder i livet, du må ikke tro noe annet!Vi skulle kansje hatt en Gullmedalje i lang og tro tjeneste og at vi hold ut med hverandre:0) Det har vært verdt det alt sammen allikevel! Ja-vi koser oss.

Mrs. Wallace
Skrevet

Det som er viktig, er at partene er sånn rimelig på samme frekvensen når det gjelder sex. Veldig forskjellige forventninger og/eller behov, kan bli et stort problem.

Men ikke alle er like opptatt av sex. Jeg kjenner par som omtrent aldri har sex, men som har et godt og kjærlig forhold allikevel. Det blir litt for enkelt å si at de da lever på en løgn og at det er en potensiell utroskapsbombe der.

Skrevet

Tja, hvis begge har svak kjønnsdrift kan de sikkert ha det helt strålende.

Skrevet

Selvfølgelig kan man ha et svært godt forhold uten sex.

For å bli litt personlig, så kan jeg ha null sexlyst i perioder. Periodene er riktignok korte for øyeblikket, men de kan bli lengere i framtiden. Dette er på grunn av overgrep når jeg var liten.

Forholdet vårt er akkurat like kjærlig, intenst og lidenskapelig de dagene/ukene jeg ikke ønsker sex, som resten av tiden. Heldigvis har vi forståelse nok og elsker hverandre nok til å takle det.

Det hadde selvfølgelig vært annerledes om jeg ville ha sex, men ikke med han. Da kan det tyde på at noe er galt med forholdet.

Gjest 43 år og gift i tjuetre....
Skrevet

''men vi som elsker vår partner og i tillegg har god sex har en annen dimensjon i forholdet vårt og mer styrke til hverdager.''

Nå setter du en standard for hva å elske noen og ha styrke i hverdagen er som helt sikkert passer for alle. Fortell dette til noen som har en alvorlig syk ektefelle f.eks, da ser du hvor meningsløst ditt snevre syn blir.Noen har kanskje en annen dimensjon over forholdet sitt fordi det er sterkt uten sex, eller med sjelden sex? Det er helt umulig å sette sånne standarder som du gjør som en absolutt sannhet å den måten du gjør.

En tidligere kollega av meg sa til meg da jeg var nygift for rundt 20 år sida at jeg ikke kunne elske mannen min og føle ekte kjærlighet fordi jeg ikke var kristen. Det du gjør er i grunnen det samme, og det er det reneste bullshit.

Vi har nok fått vårt av sykdom i vårt forhold vi også, jeg ble operert for hjernesvulst på haukeland sykehus i Bergen i oktober 2000 med flere års rehablitering og nå 50% uføretrygdet så vi vet nok å sette pris på livet på alle plan og jeg vet at den nærheten og intimiteten vi alltid har delt hjalp oss gjennom disse vanskelige årene. :-)

Skrevet

Selfølgelig snakker folk sammen og jeg tror også at i utgangspunktet kan lite/ingen sex være noe en sammen er enig om, men at missnøyen før eller siden griper om seg hos den ene eller andre parten og veien til utroskap blir kortere, og enten du liker dette eller ikke er det faktisk slik at det er minst utroskap og skilsmisse hos par med ett godt sexliv

Du nevner at rundt deg er det små dagligdagse bagateller som gjør at folk flytter fra hverandre, så prøv å forstå hva jeg sier: par med den nærheten og intimiteten som god sex er essensen i har ikke så mange bagateller i hverdagen, og det som oppstår løser De i sammen til felles beste for samlivet.

Eller for å si det på en annen måte. Problemene blir borte etter litt kos i sengehalmen. Ihvertfall for en stund:o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...