Gjest 43 år og gift i tjuetre.--... Skrevet 1. mars 2008 Skrevet 1. mars 2008 :0) men vi har også hatt våre tunge stunder i livet, du må ikke tro noe annet!Vi skulle kansje hatt en Gullmedalje i lang og tro tjeneste og at vi hold ut med hverandre:0) Det har vært verdt det alt sammen allikevel! Ja-vi koser oss. Slik vil jeg ha det når jeg har vært gift så lenge som deg :-) 0 Siter
Gjest trooghåp Skrevet 1. mars 2008 Skrevet 1. mars 2008 Slik vil jeg ha det når jeg har vært gift så lenge som deg :-) :0) Klem 0 Siter
Gjest 43 år og gift i tjuetre.---- Skrevet 1. mars 2008 Skrevet 1. mars 2008 ''Med det jeg sa om "å leve på en løgn" mente jeg at det er stor fare for at dette er noe den ene parten ønsker å tro/ innbilder seg ,men som dessverre veldig ofte ikke er i samsvar med partnerens behov og herav oppstår veldig ofte "kimen" til utroskap.'' Ergo er god kommunikasjon viktigere enn sex. :-) For å slippe å gjenta meg selv for mange ganger ber jeg deg lese svaret jeg gav til Tyroll litt lenge nede i tråden :-) 0 Siter
Gjest 43 år og gift i tjuetre.---- Skrevet 1. mars 2008 Skrevet 1. mars 2008 Jeg tror nok at i de fleste tilfeller så er det en avstand, men dette har med alder å gjøre også, jo eldre vi blir jo mindre sex er ønskelig og andre behov blir større. Man har også evnen til å tilpasse seg litt mer, hvis man har levd lenge sammen. Hvis den ene parten ønsker mye sex og den andre lite, så er dette frustrerende for begge, også for den som ønsker lite sex. Viktig å forsøke å tilpasse seg hverandre. Det er jo greit å leve uten sex hvis begge er enig om det. Jeg hadde aldri verden byttet ut kona om hun nå skulle slutte å interessere seg for sex, selv om jeg fortsatt er interessert. Du har nok rett i mye her, men mitt poeng er at god sex i forholdet skaper en dypere intimitet,samhørighet og felles plattform som gjør det letter å takle hverdagen :-) 0 Siter
Tyroll Skrevet 1. mars 2008 Skrevet 1. mars 2008 Selfølgelig snakker folk sammen og jeg tror også at i utgangspunktet kan lite/ingen sex være noe en sammen er enig om, men at missnøyen før eller siden griper om seg hos den ene eller andre parten og veien til utroskap blir kortere, og enten du liker dette eller ikke er det faktisk slik at det er minst utroskap og skilsmisse hos par med ett godt sexliv Du nevner at rundt deg er det små dagligdagse bagateller som gjør at folk flytter fra hverandre, så prøv å forstå hva jeg sier: par med den nærheten og intimiteten som god sex er essensen i har ikke så mange bagateller i hverdagen, og det som oppstår løser De i sammen til felles beste for samlivet. Og du snakker om forsvarsposisjon? Jada jeg er helt overbevist om om at problemene løses i sengen. Hallo? For hvor lenge da? Tror vi slutter denne diskusjonen, syns den har tatt av. 0 Siter
Tyroll Skrevet 1. mars 2008 Skrevet 1. mars 2008 Eller for å si det på en annen måte. Problemene blir borte etter litt kos i sengehalmen. Ihvertfall for en stund:o) Ja akkurat. Og så er det på'en igjen Hvis alle floker kunne løses med et nummer du, da hadde det ikke vært mange skilsmisser. 0 Siter
Tyroll Skrevet 1. mars 2008 Skrevet 1. mars 2008 Jeg forstår at det kan være vanskelig å forholde seg til det jeg sier om dette viss en ikke vet hva jeg snakker om, jeg mener selvfølgelig ikke at folk ikke kan elske partneren sin uten å ha god sex med vedkommede, men vi som elsker vår partner og i tillegg har god sex har en annen dimensjon i forholdet vårt og mer styrke til hverdager. Det du sier her er sant, men du kan ikke beskylde de som svarer deg for av vi ikke forstår hvor du vil hen? Ro ro .... Du la ut tråden med at sex betyr alt, og "tull" sier du om din venninne når hun motsier deg. Det er dette vi har kommentert, og så må du forholde deg til det. 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 1. mars 2008 Skrevet 1. mars 2008 Ja akkurat. Og så er det på'en igjen Hvis alle floker kunne løses med et nummer du, da hadde det ikke vært mange skilsmisser. Ett nummer løser problemer for en stund. Mange og hyppige nummer løser opp fortløpende. Da snakker jeg ikke om store problemer, men bagateller som dør ut før de får vokse seg store. 0 Siter
Mista nikket Skrevet 1. mars 2008 Skrevet 1. mars 2008 Du har nok rett i mye her, men mitt poeng er at god sex i forholdet skaper en dypere intimitet,samhørighet og felles plattform som gjør det letter å takle hverdagen :-) Kan det ikke være omvendt da? At med den gode hverdagen kommer den gode sexen 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 1. mars 2008 Skrevet 1. mars 2008 Kan det ikke være omvendt da? At med den gode hverdagen kommer den gode sexen Jeg tror det er lettere å starte i motsatt ende. 0 Siter
Tyroll Skrevet 1. mars 2008 Skrevet 1. mars 2008 Ett nummer løser problemer for en stund. Mange og hyppige nummer løser opp fortløpende. Da snakker jeg ikke om store problemer, men bagateller som dør ut før de får vokse seg store. Ja det gjør nok det, men det må nok litt prat til også Men slik denne diskusjonen har uttartet seg, tror trådstarter at de som ikke er enig med henne, ikke har god sex. Og det blir jo HELT feil 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 1. mars 2008 Skrevet 1. mars 2008 Ja det gjør nok det, men det må nok litt prat til også Men slik denne diskusjonen har uttartet seg, tror trådstarter at de som ikke er enig med henne, ikke har god sex. Og det blir jo HELT feil Ja, det må prat til også, men jeg tror mange kvinner som prater seg til flere problemer. Har vært sånn selv jeg altså, men føler at i mange tilfeller er det bedre å tenke som en mann. La bagatellene ligge. Ha sex og bli ferdig med det;o) 0 Siter
Mista nikket Skrevet 1. mars 2008 Skrevet 1. mars 2008 Jeg tror det er lettere å starte i motsatt ende. Jeg svarte vel ut i fra meg selv egentlig. Er hverdagen elendig, er ikke sex det jeg først tenker på for å gjøre den bedre. 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 1. mars 2008 Skrevet 1. mars 2008 Jeg svarte vel ut i fra meg selv egentlig. Er hverdagen elendig, er ikke sex det jeg først tenker på for å gjøre den bedre. Jeg vet det. Har vært gjennom mange faser i vårt lange forhold, men prøv alikevel får å se om det kan funke. 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 1. mars 2008 Skrevet 1. mars 2008 Jeg tror det er lettere å starte i motsatt ende. Her tror jeg du tar feil. En vond hverdag blir ikke bedre om man har sex, mens en god hverdag gir sexlyst. 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 1. mars 2008 Skrevet 1. mars 2008 Jeg tror nok at i de fleste tilfeller så er det en avstand, men dette har med alder å gjøre også, jo eldre vi blir jo mindre sex er ønskelig og andre behov blir større. Man har også evnen til å tilpasse seg litt mer, hvis man har levd lenge sammen. Hvis den ene parten ønsker mye sex og den andre lite, så er dette frustrerende for begge, også for den som ønsker lite sex. Viktig å forsøke å tilpasse seg hverandre. Det er jo greit å leve uten sex hvis begge er enig om det. Jeg hadde aldri verden byttet ut kona om hun nå skulle slutte å interessere seg for sex, selv om jeg fortsatt er interessert. Veldig godt skrevet! 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 1. mars 2008 Skrevet 1. mars 2008 Her tror jeg du tar feil. En vond hverdag blir ikke bedre om man har sex, mens en god hverdag gir sexlyst. Sex gir en bedre hverdag og en god hverdag øker sexlysten. Hva er enklest å starte med? 0 Siter
Gjest 43 år og gift i tjuetre.-- Skrevet 1. mars 2008 Skrevet 1. mars 2008 Ja det gjør nok det, men det må nok litt prat til også Men slik denne diskusjonen har uttartet seg, tror trådstarter at de som ikke er enig med henne, ikke har god sex. Og det blir jo HELT feil Nei, dette får bare stå for din egen regning- Det trådstarter gang på gang har prøvd å fortelle deg er at god sex er en veldig, veldig viktig essens i ett forhold, den skaper positive ringvirkninger og styrker forholdet på alle plan slik at vi står mye bedre rustet til å takle hverdagen. 0 Siter
pekkaline Skrevet 1. mars 2008 Skrevet 1. mars 2008 Jeg håper ikke jeg skal tenke som deg noen gang. Sex betyr nemlig ikke alt Hva om han plutselig mistet potensen, ville du tatt ut skilsmisse da? Ikke noe igjen av ekteskapet uten sex....? Sex er viktig, men samholdet og vennskapet er viktigst. Mener jeg. 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 1. mars 2008 Skrevet 1. mars 2008 Sex gir en bedre hverdag og en god hverdag øker sexlysten. Hva er enklest å starte med? Det er enklest å ha sex på en god hverdag. På en dårlig dag blir krav om sex på toppen bare en vond belastning. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.