Gå til innhold

Hvor viktig er Sex?

Gjest 43 år og gift i tjuetre.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, dette får bare stå for din egen regning- Det trådstarter gang på gang har prøvd å fortelle deg er at god sex er en veldig, veldig viktig essens i ett forhold, den skaper positive ringvirkninger og styrker forholdet på alle plan slik at vi står mye bedre rustet til å takle hverdagen.

Jammen har jeg gitt uttrykk for at jeg ikke forstår det da? Du må lese hva jeg skriver. Og nå må jeg også gjenta meg selv hele tiden:

Du la ut tråden med at sex betyr alt, og "tull" sier du om din venninne når hun motsier deg.

Det er DETTE vi har kommentert, og så må du klare å forholde deg til det.

Ang. det du svarte på nettopp, så kan du først legge merke til bruken av smilefjes i innleggene, de brukes som oftest for å ta brodden av noe man skriver.

(Men det kan faktisk tolkes som du mener akkurat det når du skriver:

"det er selfølgelig mulig at ikke alle skjønner hva slags inderlighet jeg snakker om uten De som opplever dette selv.")

• Svar 170
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Tyroll

15

• tzatziki1365380058

14

• mrxx

9

• Lillemus

3

Skrevet

Jeg håper ikke jeg skal tenke som deg noen gang. Sex betyr nemlig ikke alt ;) Hva om han plutselig mistet potensen, ville du tatt ut skilsmisse da? Ikke noe igjen av ekteskapet uten sex....?

Sex er viktig, men samholdet og vennskapet er viktigst.

Mener jeg.

Takk kjære pekkaline, nå har jeg fått så mye pepper at jeg begynner å tro det er meg det er noe galt med. :)

Litt mye kverulering.

Gjest 43 år og gift i tjuetre.--..
Skrevet

Jeg håper ikke jeg skal tenke som deg noen gang. Sex betyr nemlig ikke alt ;) Hva om han plutselig mistet potensen, ville du tatt ut skilsmisse da? Ikke noe igjen av ekteskapet uten sex....?

Sex er viktig, men samholdet og vennskapet er viktigst.

Mener jeg.

Så står vi også sterkere til å takle det problemene på bakgrunn av vårt inderlige og nære forhold gjennom vårt samliv og nei jeg ville aldri ønske meg noen annen mann han elsker jeg bare høyere for hvert år.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Ja, det må prat til også, men jeg tror mange kvinner som prater seg til flere problemer.

Har vært sånn selv jeg altså, men føler at i mange tilfeller er det bedre å tenke som en mann. La bagatellene ligge. Ha sex og bli ferdig med det;o)

I all verden, da! Hva slags problemer er det dere har, som lar seg løse av litt sex? Når vi har problemer, så går det på ytre ting, som at begge må jobbe overtid samtidig slik at vi får problem med barnepass, at bilen streiket, vannlekasje i kjelleren osv. Skulle gjerne sett at en runde i køya løste det. *Rister på hodet*

Skrevet

I all verden, da! Hva slags problemer er det dere har, som lar seg løse av litt sex? Når vi har problemer, så går det på ytre ting, som at begge må jobbe overtid samtidig slik at vi får problem med barnepass, at bilen streiket, vannlekasje i kjelleren osv. Skulle gjerne sett at en runde i køya løste det. *Rister på hodet*

Men dette du snakker om her er da ikke samlivsproblemer.

Gjest 43 år og gift i tjuetre.--...
Skrevet

Takk kjære pekkaline, nå har jeg fått så mye pepper at jeg begynner å tro det er meg det er noe galt med. :)

Litt mye kverulering.

I alle dager, er det av meg du syns du har fått pepper !! da må jeg be deg lese svarene mine en gang til, ikke mye pepper der å finne men et forsøk på å forklare deg gang på gang hva jeg mener, men du ønsker ikke å ta det inn. Ha iallfall en hyggelig lørdags kveld :-) å det mener jeg.

Skrevet

Så fremt begge parter er tilfredse med sexfrekvensen er det vel ikke noe problem om man har sex daglig eller 4 ganger i året?

Ser ikke helt for meg nå at jeg hadde klart å leve uten sex, men jeg regner heller ikke med at sexfrekvensen er den samme om 15 år som den er i dag.

Skrevet

I alle dager, er det av meg du syns du har fått pepper !! da må jeg be deg lese svarene mine en gang til, ikke mye pepper der å finne men et forsøk på å forklare deg gang på gang hva jeg mener, men du ønsker ikke å ta det inn. Ha iallfall en hyggelig lørdags kveld :-) å det mener jeg.

Jo takk i like måte, ha en fin kveld. :) Men undrer meg på hvorfor du ikke svarer på de 2 siste innleggene.

Faktum er at du vil kun svare når det passer deg best, men ikke når du blir konfrontert med fakta!

Skrevet

Du har nok rett i mye her, men mitt poeng er at god sex i forholdet skaper en dypere intimitet,samhørighet og felles plattform som gjør det letter å takle hverdagen :-)

Det er jeg både enig og uenig i. Som sagt, hvis begge er enig om at de ikke ønsker sex, så vil de takle hverdagen like godt som noen andre.

Skrevet

Det er jeg både enig og uenig i. Som sagt, hvis begge er enig om at de ikke ønsker sex, så vil de takle hverdagen like godt som noen andre.

Det vil de nok, men vil du kalle det et kjæresteforhold?

Man kan bo sammen som venner og likevel takle hverdagen godt, men helt det samme blir det jo ikke.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Men dette du snakker om her er da ikke samlivsproblemer.

Det jeg snakker om er de problemene vi har i samlivet. Andre typer problem har vi ikke.

Skrevet

Det jeg snakker om er de problemene vi har i samlivet. Andre typer problem har vi ikke.

Da er jo dere heldig og du har kanskje aldri vært nødt til å reflektere over disse tingene?

Skrevet

Det vil de nok, men vil du kalle det et kjæresteforhold?

Man kan bo sammen som venner og likevel takle hverdagen godt, men helt det samme blir det jo ikke.

Selvsagt vil jeg kalle det et kjæresteforhold.

Noen har stort behov for sex andre har lite eller ikke noe, noe er personlig betinget, noe er aldersbetinget. Poenget er at hvis begge er enig om hvor mye eller lite eller ikke sex i det hele tatt, så passer de jo godt sammen og alt vil fungere som ellers. Jeg bare lurer på hvorfor det ikke skulle fungere like godt, så lenge behovet blir dekket for begge parter.

Skrevet

Selvsagt vil jeg kalle det et kjæresteforhold.

Noen har stort behov for sex andre har lite eller ikke noe, noe er personlig betinget, noe er aldersbetinget. Poenget er at hvis begge er enig om hvor mye eller lite eller ikke sex i det hele tatt, så passer de jo godt sammen og alt vil fungere som ellers. Jeg bare lurer på hvorfor det ikke skulle fungere like godt, så lenge behovet blir dekket for begge parter.

Jo hvis behovet bare er å ha enn god venn å leve sammen med så.

Skrevet

Jo hvis behovet bare er å ha enn god venn å leve sammen med så.

Nå baserer du svaret ditt på at du er glad i sex og har vanskeligheter med å se for deg at du ikke vil ha sex.

Skrevet

Nå baserer du svaret ditt på at du er glad i sex og har vanskeligheter med å se for deg at du ikke vil ha sex.

Jeg baserer svaret mitt på at jeg sikkert kunne ha levd et helt liv sammen med min bror og hatt en grei hverdag. Vi kunne kanskje til og med ha samarbeidet bedre enn det jeg og mannen min gjør.

Men man er ikke kjærester uten begjær, lidenskap og sex?

Skrevet

Jeg baserer svaret mitt på at jeg sikkert kunne ha levd et helt liv sammen med min bror og hatt en grei hverdag. Vi kunne kanskje til og med ha samarbeidet bedre enn det jeg og mannen min gjør.

Men man er ikke kjærester uten begjær, lidenskap og sex?

Det er stor forskjell på å leve sammen med din bror og en partner du er glad og forelsket i. Det er jo ikke noe behov som ikke blir dekket, det betyr jo at det heller ikke er noe savn etter noe. Nærhet, følelsen av å være forelsket eller å være forelsket i er jo der. Ligge inntil en annen kropp og kjenne alt hva det innebærer er jo der, kos, klem, kyssing osv. kan jo utføres likevel.

Betyr det at gamle folk som ikke har sex like godt kunne ha levd sammen med en av sine søsken?....selvsagt er det ikke slik.

Skrevet

Så står vi også sterkere til å takle det problemene på bakgrunn av vårt inderlige og nære forhold gjennom vårt samliv og nei jeg ville aldri ønske meg noen annen mann han elsker jeg bare høyere for hvert år.

Nemlig, parfoholdet blir sterkere etterhvert som man også kan mimre tilbake å se seg selv :) Sex er bare et godt gode vi har ;)Jeg er:

41 og samboer /gift med samme mann siden jeg var 15år ;)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Da er jo dere heldig og du har kanskje aldri vært nødt til å reflektere over disse tingene?

Reflektere over hvilke ting? Som jeg har skrevet tidligere: Når jeg har det bra, så har jeg gjerne sex, men i en vanskelig hverdag så har jeg ikke overskudd til det.

Skrevet

Det er stor forskjell på å leve sammen med din bror og en partner du er glad og forelsket i. Det er jo ikke noe behov som ikke blir dekket, det betyr jo at det heller ikke er noe savn etter noe. Nærhet, følelsen av å være forelsket eller å være forelsket i er jo der. Ligge inntil en annen kropp og kjenne alt hva det innebærer er jo der, kos, klem, kyssing osv. kan jo utføres likevel.

Betyr det at gamle folk som ikke har sex like godt kunne ha levd sammen med en av sine søsken?....selvsagt er det ikke slik.

Jeg har ikke så lett for å sette meg inn i det, må bare innrømme det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...