Gjest Wita Skrevet 1. mars 2008 Skrevet 1. mars 2008 Reflektere over hvilke ting? Som jeg har skrevet tidligere: Når jeg har det bra, så har jeg gjerne sex, men i en vanskelig hverdag så har jeg ikke overskudd til det. Nei, men nå diskuterer vi egentlig to forskjellige ting. Alle kan ha travle hverdager, være sliten og ikke ha ork til sex. 0 Siter
Gjest 43 år og gift i tjuetre.-, -.. Skrevet 1. mars 2008 Skrevet 1. mars 2008 Jo takk i like måte, ha en fin kveld. Men undrer meg på hvorfor du ikke svarer på de 2 siste innleggene. Faktum er at du vil kun svare når det passer deg best, men ikke når du blir konfrontert med fakta! unnskyld, har nok ikke sett det to innleggene du snakker om av en eller annen grunn viser ikke innleggene på min maskin om det er åpnet eller ikke idag, skal se om jeg klarer å finne dem jeg ikke har lest. 0 Siter
Tyroll Skrevet 1. mars 2008 Skrevet 1. mars 2008 unnskyld, har nok ikke sett det to innleggene du snakker om av en eller annen grunn viser ikke innleggene på min maskin om det er åpnet eller ikke idag, skal se om jeg klarer å finne dem jeg ikke har lest. Helt greit Prøvde å lese igjennom alle svarene mine for å finne ut om jeg hadde vært urimelig. Syntes det var urettferdig at du "bare" svarte når du fikk motargumentere litt, og hoppet over der jeg la frem det som faktisk var tråden din. Jeg hadde jo bare svart på det igrunnen.... Men men.... Kos dere, ha en fin kveld:) 0 Siter
Gjest 43 år og gift i tjuetre.----,, Skrevet 1. mars 2008 Skrevet 1. mars 2008 Det du sier her er sant, men du kan ikke beskylde de som svarer deg for av vi ikke forstår hvor du vil hen? Ro ro .... Du la ut tråden med at sex betyr alt, og "tull" sier du om din venninne når hun motsier deg. Det er dette vi har kommentert, og så må du forholde deg til det. Og jeg svarer igjen at det beste forholdene inneholder god sex og faren for utroskap er mindre enn hos de enn hos dem som ikke ser på sex som viktig i ett forhold. 0 Siter
Gjest 43 år og gift i tjuetre:-) Skrevet 1. mars 2008 Skrevet 1. mars 2008 Helt greit Prøvde å lese igjennom alle svarene mine for å finne ut om jeg hadde vært urimelig. Syntes det var urettferdig at du "bare" svarte når du fikk motargumentere litt, og hoppet over der jeg la frem det som faktisk var tråden din. Jeg hadde jo bare svart på det igrunnen.... Men men.... Kos dere, ha en fin kveld:) Jeg har ikke sagt at jeg syns du er urimelig, det var du som beklaget deg over pepper. 0 Siter
Gjest 43 år og gift i tjuetre.-) Skrevet 1. mars 2008 Skrevet 1. mars 2008 Forsvarsposisjon vil jeg ikke kalle det. Du slang ut en tråd, og ville ha meninger, ville du ikke det? Da må det være lov å være uenig Din venninne kan ha like mye rett som deg. Du kan ikke si at det er tull, hvis et par sier til deg at sex ikke betyr alt. Enig i det om samhørigheten, og det betyr mye ja, men ikke alt. Og det har vært budskapet mitt hele vegen. Hvorfor sier du at jeg ror og er i forsvarsposisjon, jeg står da vittelig for alt jeg sier, gang på gang til og med. 0 Siter
Gjest 43 år, og gift i tjuetre. Skrevet 1. mars 2008 Skrevet 1. mars 2008 Ett nummer løser problemer for en stund. Mange og hyppige nummer løser opp fortløpende. Da snakker jeg ikke om store problemer, men bagateller som dør ut før de får vokse seg store. Men det store problemene kommer sjelnere til par som har god sex :-) 0 Siter
Tyroll Skrevet 1. mars 2008 Skrevet 1. mars 2008 Hvorfor sier du at jeg ror og er i forsvarsposisjon, jeg står da vittelig for alt jeg sier, gang på gang til og med. Jeg gir opp. 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 1. mars 2008 Skrevet 1. mars 2008 Men det store problemene kommer sjelnere til par som har god sex :-) Jeg vil ikke være så bombastisk. Synes livet går i bølger jeg. Man blir ihverfall gladere av sex og nærhet. Ser ikke for meg et godt samliv uten det. En periode ja, men hele livet? Nei da hadde jeg blitt ei sur kjerring å ha i hus. 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 1. mars 2008 Skrevet 1. mars 2008 Nei, men nå diskuterer vi egentlig to forskjellige ting. Alle kan ha travle hverdager, være sliten og ikke ha ork til sex. Da må jeg ærlig si at jeg ikke skjønner hva det er du diskuterer, siden du sier at det er to ulike temaer i denne tråden.. 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 1. mars 2008 Skrevet 1. mars 2008 Da må jeg ærlig si at jeg ikke skjønner hva det er du diskuterer, siden du sier at det er to ulike temaer i denne tråden.. Nå måtte jeg tenke litt:) Du snakket om vannlekasje og bilen som kan streike osv. Slike ting kan skape større problemer og krangling enn nødvendig hvis man er sure og gretne og misfornøyde. Hvis man har hatt god sex og nærhet kvelden før eller morgenen før man står opp, er det mindre sjangse for at slike ting utvilker seg til munnhuggeri. Skjønner? Jeg er ikke så god til å forklare, men psykiateren her inne sa det så fint en gang, at sex fungerer som lim i forholdet og det har jeg litt tro på. 0 Siter
Lillemus Skrevet 1. mars 2008 Skrevet 1. mars 2008 Nå måtte jeg tenke litt:) Du snakket om vannlekasje og bilen som kan streike osv. Slike ting kan skape større problemer og krangling enn nødvendig hvis man er sure og gretne og misfornøyde. Hvis man har hatt god sex og nærhet kvelden før eller morgenen før man står opp, er det mindre sjangse for at slike ting utvilker seg til munnhuggeri. Skjønner? Jeg er ikke så god til å forklare, men psykiateren her inne sa det så fint en gang, at sex fungerer som lim i forholdet og det har jeg litt tro på. ''Jeg er ikke så god til å forklare, men psykiateren her inne sa det så fint en gang, at sex fungerer som lim i forholdet og det har jeg litt tro på.'' Joda, men ett par kan jo synes at det holder om "limet fornyes" et par ganger i mnd, mens et annet par må fornye det omtrent hver dag. Spiller det da noen rolle hvor ofte det skjer så lenge begge parter er helt komfortable med frekvensen? 0 Siter
Lillemus Skrevet 1. mars 2008 Skrevet 1. mars 2008 Nå måtte jeg tenke litt:) Du snakket om vannlekasje og bilen som kan streike osv. Slike ting kan skape større problemer og krangling enn nødvendig hvis man er sure og gretne og misfornøyde. Hvis man har hatt god sex og nærhet kvelden før eller morgenen før man står opp, er det mindre sjangse for at slike ting utvilker seg til munnhuggeri. Skjønner? Jeg er ikke så god til å forklare, men psykiateren her inne sa det så fint en gang, at sex fungerer som lim i forholdet og det har jeg litt tro på. ''Jeg er ikke så god til å forklare, men psykiateren her inne sa det så fint en gang, at sex fungerer som lim i forholdet og det har jeg litt tro på.'' Joda, men ett par kan jo synes at det holder om "limet fornyes" et par ganger i mnd, mens et annet par må fornye det omtrent hver dag. Spiller det da noen rolle hvor ofte det skjer så lenge begge parter er helt komfortable med frekvensen? 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 1. mars 2008 Skrevet 1. mars 2008 ''Jeg er ikke så god til å forklare, men psykiateren her inne sa det så fint en gang, at sex fungerer som lim i forholdet og det har jeg litt tro på.'' Joda, men ett par kan jo synes at det holder om "limet fornyes" et par ganger i mnd, mens et annet par må fornye det omtrent hver dag. Spiller det da noen rolle hvor ofte det skjer så lenge begge parter er helt komfortable med frekvensen? Spiller ikke noen rolle for meg:) Man kan sikkert ha en helt grei, problemfri og kranglefri hverdag hvor man samerbeider godt med lite eller helt uten sex, men tror du de har et lidenskapelig forhold? Kan også være at man har mistet tenningen på hverandre og at man glemmer hva det vil si å ha et sexliv og dermed tror at alt er som det skal være, helt til man treffer en som vekker disse følelsene til live igjen og skjønner hvor viktig det er allikevel. Har jo sett hvor hvor "nyfrelst" du har vært de siste årene:) Tror du forholdet har vært like bra og lidenskapelig uten sex`en? 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 1. mars 2008 Skrevet 1. mars 2008 Nå måtte jeg tenke litt:) Du snakket om vannlekasje og bilen som kan streike osv. Slike ting kan skape større problemer og krangling enn nødvendig hvis man er sure og gretne og misfornøyde. Hvis man har hatt god sex og nærhet kvelden før eller morgenen før man står opp, er det mindre sjangse for at slike ting utvilker seg til munnhuggeri. Skjønner? Jeg er ikke så god til å forklare, men psykiateren her inne sa det så fint en gang, at sex fungerer som lim i forholdet og det har jeg litt tro på. Det er kanskje vi som er uvanlige, for problemer som vannlekasje gjør oss slitne og oppgitt, men fører aldri til krangel eller munnhuggeri. Får vi slike problem, så står vi sammen om dem. Men så har vi det godt sammen. Vi har også et godt sexliv, uten at jeg kan si hva som kom først av høna og egget. 0 Siter
Gjest Rakel28 Skrevet 1. mars 2008 Skrevet 1. mars 2008 Det er viktig nok. Men jeg hadde fint klart meg uten sex resten av livet, det samme med min mann. Kosen og nærheten hadde holdt. 0 Siter
tzatziki1365380058 Skrevet 2. mars 2008 Skrevet 2. mars 2008 Jeg baserer svaret mitt på at jeg sikkert kunne ha levd et helt liv sammen med min bror og hatt en grei hverdag. Vi kunne kanskje til og med ha samarbeidet bedre enn det jeg og mannen min gjør. Men man er ikke kjærester uten begjær, lidenskap og sex? Hvis man elsker hverandre, er man vel like mye kjærester selv om man ikke har mye sex. Vi har da også hatt perioder med lite sex, og tro meg - det er VILT forskjellig fra den tiden jeg delte leilighet med broren min. De fleste har faktisk perioder med mindre sex, alle undersøkelser viser det. Det er bare her på dol det virker som om det er SÅÅÅÅ forferdelig, og at forholdet er på vei lukt til helvete. Det er ille dersom man har veldig forskjellig behov, og det er ille dersom man ikke elsker hverandre. Men det er i alle fall ikke noens oppgave å definere andres forhold. HVis to stykker mener de er kjærester, så er der selvfølgelig det. Uansett hvor mye sex de måtte ha. 0 Siter
tzatziki1365380058 Skrevet 2. mars 2008 Skrevet 2. mars 2008 Jeg har ikke så lett for å sette meg inn i det, må bare innrømme det. Det er HELT tydelig at du ikke har så lett for å sette deg inn i det, ja! Du definerer andre ut i fra din virkelighet, og ut i fra hvordan du ville følt det hvis du hadde lite/sjelden sex. Det blir jo helt feil. De som har lite sexlyst av forskjellige grunner, har jo heller ikke behov for sex for å definere seg som kjærester. De har sikkert andre ting. 0 Siter
tzatziki1365380058 Skrevet 2. mars 2008 Skrevet 2. mars 2008 Jeg tror det er lettere å starte i motsatt ende. Du verden, jeg er uenig med deg i ALT du skriver i denne tråden At sex er grunnlag for det gode forholdet, det er i alle fall ikke min erfaring. Heller tvert i mot. 0 Siter
tzatziki1365380058 Skrevet 2. mars 2008 Skrevet 2. mars 2008 Og jeg svarer igjen at det beste forholdene inneholder god sex og faren for utroskap er mindre enn hos de enn hos dem som ikke ser på sex som viktig i ett forhold. HVis man ikek har så stort behov for sex, så er ikke mangel på hyppig sex en trussel for forholdet, naturligvis. Jeg har levd med samme mann i en årrekke. Vi hadde lite sex i de mest krevende småbarnsårene, nå har vi mer sex igjen. Vi er (heldigvis) utrolig samkjørte når det gjelder behov for sex, kanskje fordi vi er helt likestilte, og sjelden opplever at den ene er dødssliten uten at den andre også er det Jeg har aldri vært et sekund bekymret for utroskap - fra noen side - de gangene det har vært lite sex. Men vi snakker jo sammen underveis, da. Vi vet jo hvor vi har hverandre! Ærlig, hyppig kommuniksajon, nært vennskap, det å "trekke i takt", inderlig kjærlighet, felles mål, enorm respekt for hverandre, og et inderlig ønske om at den andre skal ha det bra, er milepælene i forholdet vårt. Sex er bonus. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.