Gå til innhold

Hvor viktig er Sex?

Gjest 43 år og gift i tjuetre.

Anbefalte innlegg

tzatziki1365380058
Skrevet

Men det store problemene kommer sjelnere til par som har god sex :-)

Nei, for par som har mye sex får jo ikke gamle, pleietrengende foreldre, opplever aldri alvorlig sykdom hos nære venner, får aldri problemer med økonomien, blir aldri arbeidsledige, får aldri barn med kolikk....

Stønn!

Fortsetter under...

• Svar 170
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Tyroll

15

• tzatziki1365380058

14

• mrxx

9

• Lillemus

3

tzatziki1365380058
Skrevet

Jeg synes folk skal slutte å definere andres sannheter.

Det går helt sikkert an å ha strålende forhold, både med mye og lite sex. La folk få definere selv hva de trenger og hva der er fornøyd med. Selv om jeg trenger noe, betyr det ikke at andre trenger det samme.

Peroner som har veldig forskjellig behov sliter nok. Det tror jeg gjelder både i forhold til sex, men også på andre områder, feks kommunikasjon, kos, arbeidsdeling osv

tzatziki1365380058
Skrevet

Vi har nok fått vårt av sykdom i vårt forhold vi også, jeg ble operert for hjernesvulst på haukeland sykehus i Bergen i oktober 2000 med flere års rehablitering og nå 50% uføretrygdet så vi vet nok å sette pris på livet på alle plan og jeg vet at den nærheten og intimiteten vi alltid har delt hjalp oss gjennom disse vanskelige årene. :-)

ChjiengMai mente sikkert en ektefelle som var for syk til å ha sex. For deg var jo det opplagt ikke noe problem.

tzatziki1365380058
Skrevet

Jeg ser du er kraftig i forsvarsposisjon og jeg ønsker da heller ikke å støte noe her inne, min påstand går vell heller på at god sex løfter intimiteten og sammenhørigheten blandt par og gjør hverdagene til ett bedre sted å være.

Sex er jo bare "god" dersom folk har lyst til å ha sex. Seksuelle behov er ikke likt fordelt i befolkningen, det vet da alle, og hvorfor sex 2 ganger om dagen skulle styrke forholdet til et par som egentlig ønsker seg sex bare to ganger i måneden, det begriper ikke jeg!

Det å ikke få dekket sitt seksuelle behov, det kan naturligvis være frustrerende. Men dersom to mennesker har sex så ofte de har lyst og ønsker det, og begge får dekket behovene sine, så begriper ikke jeg hvorfor mye sex skulle være så mye bedre enn lite sex.

Jeg spiser 2 skiver til lunsj. Da blir jeg mett. Min kollega spiser 6 skiver til lunsj, Han fatter ikke at jeg klarer meg med 2 skiver, hadde han spist så lite, hadde han vært kjempesulten. Jeg fatter ikke at han spiser 6, da hadde jeg ikke klart å jobbe resten av dagen fordi jeg hadde vært stappmett. Mener du at jeg hadde hatt det så mye bedre om jeg hadde hatt lyst på 6 brødskiver til lunsj, altså? Jeg "bør" ha lyst på 6 skiver, enda jeg faktisk bare har lyst på 2? Javel???

Gjest 43 år og gift i tjuetre.-,,,
Skrevet

HVis man ikek har så stort behov for sex, så er ikke mangel på hyppig sex en trussel for forholdet, naturligvis.

Jeg har levd med samme mann i en årrekke. Vi hadde lite sex i de mest krevende småbarnsårene, nå har vi mer sex igjen. Vi er (heldigvis) utrolig samkjørte når det gjelder behov for sex, kanskje fordi vi er helt likestilte, og sjelden opplever at den ene er dødssliten uten at den andre også er det :)

Jeg har aldri vært et sekund bekymret for utroskap - fra noen side - de gangene det har vært lite sex. Men vi snakker jo sammen underveis, da. Vi vet jo hvor vi har hverandre!

Ærlig, hyppig kommuniksajon, nært vennskap, det å "trekke i takt", inderlig kjærlighet, felles mål, enorm respekt for hverandre, og et inderlig ønske om at den andre skal ha det bra, er milepælene i forholdet vårt. Sex er bonus.

Jeg har aldri snakket om mengden sex, men om god sex jeg.

Gjest 43 år og gift i tjuetre.-, ....
Skrevet

Sex er jo bare "god" dersom folk har lyst til å ha sex. Seksuelle behov er ikke likt fordelt i befolkningen, det vet da alle, og hvorfor sex 2 ganger om dagen skulle styrke forholdet til et par som egentlig ønsker seg sex bare to ganger i måneden, det begriper ikke jeg!

Det å ikke få dekket sitt seksuelle behov, det kan naturligvis være frustrerende. Men dersom to mennesker har sex så ofte de har lyst og ønsker det, og begge får dekket behovene sine, så begriper ikke jeg hvorfor mye sex skulle være så mye bedre enn lite sex.

Jeg spiser 2 skiver til lunsj. Da blir jeg mett. Min kollega spiser 6 skiver til lunsj, Han fatter ikke at jeg klarer meg med 2 skiver, hadde han spist så lite, hadde han vært kjempesulten. Jeg fatter ikke at han spiser 6, da hadde jeg ikke klart å jobbe resten av dagen fordi jeg hadde vært stappmett. Mener du at jeg hadde hatt det så mye bedre om jeg hadde hatt lyst på 6 brødskiver til lunsj, altså? Jeg "bør" ha lyst på 6 skiver, enda jeg faktisk bare har lyst på 2? Javel???

Nå kjenner jeg meg kraftig provesert..hvem i huleste snakker om sex flere ganger til dagen, du skjønner åpenbart iallfall ikke hva jeg snakker om, her snakkes om god og inderlig sex som følge og et naturlig ønske av ekte kjærlighet. Det har aldri vært snakket om hvor ofte..det er da selvsagt individuelt..

Poenget mitt er at forhold som innholder god sex har en langt større styrke til å takle hverdagene og er heller ikke så utsatt for utroskap.

Annonse

Gjest 43 år og gift i tjuetre.--,
Skrevet

Det er viktig nok. Men jeg hadde fint klart meg uten sex resten av livet, det samme med min mann. Kosen og nærheten hadde holdt.

Jeg sier ikke at det ikke er slik hos deg men et av problemene er ofte som du sier her at den ene parten lever i den troen at begge parter er fornøyde med det slik, desverre er det ofte feil og frustrasjonen hos den andre kan føre til utroskap

Gjest 43 år og gift i tjuetre.-.-.
Skrevet

Det er stor forskjell på å leve sammen med din bror og en partner du er glad og forelsket i. Det er jo ikke noe behov som ikke blir dekket, det betyr jo at det heller ikke er noe savn etter noe. Nærhet, følelsen av å være forelsket eller å være forelsket i er jo der. Ligge inntil en annen kropp og kjenne alt hva det innebærer er jo der, kos, klem, kyssing osv. kan jo utføres likevel.

Betyr det at gamle folk som ikke har sex like godt kunne ha levd sammen med en av sine søsken?....selvsagt er det ikke slik.

Det siste avsnittet i det innlegget der var litt utav diskusjonen, eldre folk har en " lang historie" sammen, behovene er ikke det samme og faren for at en av dem skal føle seg frustret er derfor heller liten, når du blir gammel er det nok andre behov enn det seksuelle som står i første rekke, men se nå ikke bort fra at de eldre som har hatt ett godt sex liv i yngre dager har større nærhet også som eldre.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Det siste avsnittet i det innlegget der var litt utav diskusjonen, eldre folk har en " lang historie" sammen, behovene er ikke det samme og faren for at en av dem skal føle seg frustret er derfor heller liten, når du blir gammel er det nok andre behov enn det seksuelle som står i første rekke, men se nå ikke bort fra at de eldre som har hatt ett godt sex liv i yngre dager har større nærhet også som eldre.

Ut i fra signaturen din ser jeg at du er 43 år. Det ville jeg aldri gjettet ellers. Du høres veldig ung ut. Tror du ikke at eldre også har et sexliv? Når tror du det stopper da? Ved 50?

Undersøkelser viser at personer i parforhold fortsetter å ha sex langt opp i alderdommen, de har det bare ikke like hyppig som før.

Gjest 43 år og gift i tjuetre.-....
Skrevet

Nei, for par som har mye sex får jo ikke gamle, pleietrengende foreldre, opplever aldri alvorlig sykdom hos nære venner, får aldri problemer med økonomien, blir aldri arbeidsledige, får aldri barn med kolikk....

Stønn!

Hvorfor tror du hele tiden at det er mengden det snakkes om i denne tråden...

Gjest 43 år og gift i tjuetre.----)
Skrevet

Ut i fra signaturen din ser jeg at du er 43 år. Det ville jeg aldri gjettet ellers. Du høres veldig ung ut. Tror du ikke at eldre også har et sexliv? Når tror du det stopper da? Ved 50?

Undersøkelser viser at personer i parforhold fortsetter å ha sex langt opp i alderdommen, de har det bare ikke like hyppig som før.

Når jeg snakker om eldre tenker jeg helst på min foreldre generasjon som er i åttiårene, men selvsagt er det jo mange spreke åttiåringer også-

Min mann er passert 50 så neida du, jeg syns ikke han er for gammel til sex :-) -tvert imot- han blir bare bedre og bedre.

Skrevet

Når jeg snakker om eldre tenker jeg helst på min foreldre generasjon som er i åttiårene, men selvsagt er det jo mange spreke åttiåringer også-

Min mann er passert 50 så neida du, jeg syns ikke han er for gammel til sex :-) -tvert imot- han blir bare bedre og bedre.

''Min mann er passert 50 så neida du, jeg syns ikke han er for gammel til sex :-) -tvert imot- han blir bare bedre og bedre.''

Puh! *tørker svetten* Det var jaggu godt å høre, eg er 47....:)

Gjest 43 år og gift i tjuetre.----))
Skrevet

Nå måtte jeg tenke litt:)

Du snakket om vannlekasje og bilen som kan streike osv.

Slike ting kan skape større problemer og krangling enn nødvendig hvis man er sure og gretne og misfornøyde.

Hvis man har hatt god sex og nærhet kvelden før eller morgenen før man står opp, er det mindre sjangse for at slike ting utvilker seg til munnhuggeri. Skjønner?

Jeg er ikke så god til å forklare, men psykiateren her inne sa det så fint en gang, at sex fungerer som lim i forholdet og det har jeg litt tro på.

En veldig god psykiater :-)

Annonse

Gjest 43 år og gift i tjuetre.---))
Skrevet

''Min mann er passert 50 så neida du, jeg syns ikke han er for gammel til sex :-) -tvert imot- han blir bare bedre og bedre.''

Puh! *tørker svetten* Det var jaggu godt å høre, eg er 47....:)

:-)

Gjest 43 år og gift i tjuetre.--))
Skrevet

''Jeg er ikke så god til å forklare, men psykiateren her inne sa det så fint en gang, at sex fungerer som lim i forholdet og det har jeg litt tro på.''

Joda, men ett par kan jo synes at det holder om "limet fornyes" et par ganger i mnd, mens et annet par må fornye det omtrent hver dag. Spiller det da noen rolle hvor ofte det skjer så lenge begge parter er helt komfortable med frekvensen?

selvfølgelig- det har aldri vært snakk om at "det å knulle som kaniner" er ensbetydende med ett godt sexliv

Gjest 43 år og gift i tjuetre.----)..
Skrevet

Spiller ikke noen rolle for meg:)

Man kan sikkert ha en helt grei, problemfri og kranglefri hverdag hvor man samerbeider godt med lite eller helt uten sex, men tror du de har et lidenskapelig forhold?

Kan også være at man har mistet tenningen på hverandre og at man glemmer hva det vil si å ha et sexliv og dermed tror at alt er som det skal være, helt til man treffer en som vekker disse følelsene til live igjen og skjønner hvor viktig det er allikevel.

Har jo sett hvor hvor "nyfrelst" du har vært de siste årene:)

Tror du forholdet har vært like bra og lidenskapelig uten sex`en?

Det er utrolig fint att iallfall ett menneske her forstår hva jeg snakker om

Skrevet

Jo, men poenget er at hvis begge ikke har behov for sex og dette er likt, så spiller det jo selvagt ikke noe som helst rolle. Jeg synes det er rart at dere ikke forstår det.

Problemet er jo hvis behov, eller ikke behov for sex, er ulikt, det er da det oppstår problemer, ellers ikke.

Skrevet

Jeg sier ikke at det ikke er slik hos deg men et av problemene er ofte som du sier her at den ene parten lever i den troen at begge parter er fornøyde med det slik, desverre er det ofte feil og frustrasjonen hos den andre kan føre til utroskap

Det er jo sant det du skriver, men nå går du hele tiden ut i fra at det er forskjellig behov. Det er jo ikke slik alltid at det vil være forskjellige behov.

Hvorfor er det alltid slik at det er de som har forskjellige behov som finner hverandre? Selvsagt er det ikke slik.

Gjest Elextra
Skrevet

Spiller ikke noen rolle for meg:)

Man kan sikkert ha en helt grei, problemfri og kranglefri hverdag hvor man samerbeider godt med lite eller helt uten sex, men tror du de har et lidenskapelig forhold?

Kan også være at man har mistet tenningen på hverandre og at man glemmer hva det vil si å ha et sexliv og dermed tror at alt er som det skal være, helt til man treffer en som vekker disse følelsene til live igjen og skjønner hvor viktig det er allikevel.

Har jo sett hvor hvor "nyfrelst" du har vært de siste årene:)

Tror du forholdet har vært like bra og lidenskapelig uten sex`en?

''Har jo sett hvor hvor "nyfrelst" du har vært de siste årene:) Tror du forholdet har vært like bra og lidenskapelig uten sex`en?''

Ettersom Lillemus klart har uttalt at hun har et stort sex-behov og glede av mye og god sex, er vel svaret såpass åpenbart at spørsmålet blir helt overflødig. Men vi er ikke dermed noe nærmere løsningen på problemstillingen - om et ekteskap kan være virkelig bra selv med lite sex.

Gjest 43 år og gift i tjuetre.----(
Skrevet

Jo, men poenget er at hvis begge ikke har behov for sex og dette er likt, så spiller det jo selvagt ikke noe som helst rolle. Jeg synes det er rart at dere ikke forstår det.

Problemet er jo hvis behov, eller ikke behov for sex, er ulikt, det er da det oppstår problemer, ellers ikke.

Poenget mitt er at da mangler man den dype intimiteten i samlivet og om man er aldri så mye enige så er som oftest faren større for utroskap større- spør hvilken samlivekspert/sexolog du vil om dette og de vil nok være enige med meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...