Gjest 43 år og gift i tjuetre..,., Skrevet 2. mars 2008 Skrevet 2. mars 2008 Ut i fra signaturen din ser jeg at du er 43 år. Det ville jeg aldri gjettet ellers. Du høres veldig ung ut. Tror du ikke at eldre også har et sexliv? Når tror du det stopper da? Ved 50? Undersøkelser viser at personer i parforhold fortsetter å ha sex langt opp i alderdommen, de har det bare ikke like hyppig som før. Og mener du att mennesker i 50 årene er å betrakte som eldre? 0 Siter
tzatziki1365380058 Skrevet 2. mars 2008 Skrevet 2. mars 2008 Nå kjenner jeg meg kraftig provesert..hvem i huleste snakker om sex flere ganger til dagen, du skjønner åpenbart iallfall ikke hva jeg snakker om, her snakkes om god og inderlig sex som følge og et naturlig ønske av ekte kjærlighet. Det har aldri vært snakket om hvor ofte..det er da selvsagt individuelt.. Poenget mitt er at forhold som innholder god sex har en langt større styrke til å takle hverdagene og er heller ikke så utsatt for utroskap. Jeg spissformulerte, naturligvis. Ingen grunn til å bli provosert. Men jeg er ikke helt sikker på hva du mener, siden du i hovedinnlegget så vidt jeg forstår snakker om mengden sex, mens du nå bare snakket om kvaliteten. Hvis du virkelig mener kvaliteten, så er jeg mer enig med deg, enn om mengden er det store poenget. 0 Siter
tzatziki1365380058 Skrevet 2. mars 2008 Skrevet 2. mars 2008 Det er utrolig fint att iallfall ett menneske her forstår hva jeg snakker om Det å ikke være enig med deg, er ikke nødvendigvis det samme som å ikke skjønne hva du snakker om.... 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 2. mars 2008 Skrevet 2. mars 2008 Og mener du att mennesker i 50 årene er å betrakte som eldre? ''Og mener du att mennesker i 50 årene er å betrakte som eldre?'' He he, du tygde lenge på den der, hva? Nei, jeg mener ikke at 50 åringer er "eldre". Men siden du skrev at eldre ikke har sex, til tross for at du er 43 år og åpenbart har et aktivt sexliv, så må du jo mene at man ikke er så mye eldre enn deg når behovet plutselig blir borte. 0 Siter
Gjest Rakel28 Skrevet 2. mars 2008 Skrevet 2. mars 2008 Jeg sier ikke at det ikke er slik hos deg men et av problemene er ofte som du sier her at den ene parten lever i den troen at begge parter er fornøyde med det slik, desverre er det ofte feil og frustrasjonen hos den andre kan føre til utroskap Du er klar over at selv i forhold hvor partene har mye sex, så forekommer det utroskap. Det er ikke nødvendigvis mengden sex som lokker til utroskap, men spenningen og det pirrende ved et annet menneske. 0 Siter
tzatziki1365380058 Skrevet 2. mars 2008 Skrevet 2. mars 2008 Hvorfor tror du hele tiden at det er mengden det snakkes om i denne tråden... Fordi du skrev dette: ''Hvor mye betyr god sex for ekteskapet -Alt- sier jeg, -nei- sier min venninne, du kan ha ett fantastisk ekteskap omtrent uten/helt uten sex i det hele og der begge er fornøyde med dette!! -tull- sier jeg, da lever iallfall den ene parten på en løgn og faren for utroskap øker i takt med den seksuelle frustrasjonen . God sex gir positive ringvirkninger i hele samlivet og styrker forholdet på alle plan :-)'' Du blander god sex og mengde selv, og jeg grep tak i mengden når jeg svarte, siden det er den du har argumentert for i mange av svarene dine nedover. Og at dårllig sex ikke er noe lim i forhold, sier seg i grunnen selv. 0 Siter
mrxx Skrevet 2. mars 2008 Skrevet 2. mars 2008 Poenget mitt er at da mangler man den dype intimiteten i samlivet og om man er aldri så mye enige så er som oftest faren større for utroskap større- spør hvilken samlivekspert/sexolog du vil om dette og de vil nok være enige med meg. Så lenge begge ikke er så opptatt av denne intimiteten, så blir det jo ikke noe problem. Men er det avvik, så er det klart det skaper problemer. 0 Siter
morsan Skrevet 2. mars 2008 Skrevet 2. mars 2008 Å guri for en lang tråd - får se om jeg kommer gjennom den;-) Men generelt sett vil jeg si at selv om jeg synes sex er veldig viktig _nå_, håper og tror jeg at jeg vil synes jeg har et godt ekteskap selv om alder og/eller sykdom skulle sette en stopper for sexlivet. 0 Siter
morsan Skrevet 2. mars 2008 Skrevet 2. mars 2008 Jeg synes folk skal slutte å definere andres sannheter. Det går helt sikkert an å ha strålende forhold, både med mye og lite sex. La folk få definere selv hva de trenger og hva der er fornøyd med. Selv om jeg trenger noe, betyr det ikke at andre trenger det samme. Peroner som har veldig forskjellig behov sliter nok. Det tror jeg gjelder både i forhold til sex, men også på andre områder, feks kommunikasjon, kos, arbeidsdeling osv Bra sagt 0 Siter
Gjest 43 år og gift i tjuetre..-- Skrevet 2. mars 2008 Skrevet 2. mars 2008 Du er klar over at selv i forhold hvor partene har mye sex, så forekommer det utroskap. Det er ikke nødvendigvis mengden sex som lokker til utroskap, men spenningen og det pirrende ved et annet menneske. Selvsagt, men det forekommer ikke så ofte 0 Siter
Gjest Rakel28 Skrevet 2. mars 2008 Skrevet 2. mars 2008 Selvsagt, men det forekommer ikke så ofte Nei, for det vet du? Du er ekspert på utroskap og hva som fører til utroskap? Du er inni hodet til enhver som begår utroskap og grunnene til det? Beklager, jeg var ikke klar over at jeg snakket med en som var alltvitende. Er du et troll eller rett og slett bare dum? Ja, unnskyld at jeg lurer, men du virker ærlig talt noe dum når du svarer så bastant. 0 Siter
Gjest 43 år og gift i tjuetre...-- Skrevet 2. mars 2008 Skrevet 2. mars 2008 Å guri for en lang tråd - får se om jeg kommer gjennom den;-) Men generelt sett vil jeg si at selv om jeg synes sex er veldig viktig _nå_, håper og tror jeg at jeg vil synes jeg har et godt ekteskap selv om alder og/eller sykdom skulle sette en stopper for sexlivet. Ja, denne engasjerte mange og det er fint :-) 0 Siter
Gjest Rakel28 Skrevet 2. mars 2008 Skrevet 2. mars 2008 Ja, denne engasjerte mange og det er fint :-) Fint for troll ihvertfall. 0 Siter
Gjest 43 år og gift i tjuetre.--)). Skrevet 2. mars 2008 Skrevet 2. mars 2008 Nei, for det vet du? Du er ekspert på utroskap og hva som fører til utroskap? Du er inni hodet til enhver som begår utroskap og grunnene til det? Beklager, jeg var ikke klar over at jeg snakket med en som var alltvitende. Er du et troll eller rett og slett bare dum? Ja, unnskyld at jeg lurer, men du virker ærlig talt noe dum når du svarer så bastant. Herregud, spør en hvilke som helst samlivs ekspert/sexolog om ikke jeg er inne på noe vesentlig her da vel. 0 Siter
Gjest 43 år og gift i tjuetre.-) Skrevet 2. mars 2008 Skrevet 2. mars 2008 Det er viktig nok. Men jeg hadde fint klart meg uten sex resten av livet, det samme med min mann. Kosen og nærheten hadde holdt. :-) 0 Siter
Gjest Rakel28 Skrevet 2. mars 2008 Skrevet 2. mars 2008 Herregud, spør en hvilke som helst samlivs ekspert/sexolog om ikke jeg er inne på noe vesentlig her da vel. Det har jeg. Og fikk et helt annet svar enn de du kommer drassende med. Du bør nok oppdatere deg litt. 0 Siter
Gjest 43 år og gift i tjuetre.----- Skrevet 2. mars 2008 Skrevet 2. mars 2008 ''Og mener du att mennesker i 50 årene er å betrakte som eldre?'' He he, du tygde lenge på den der, hva? Nei, jeg mener ikke at 50 åringer er "eldre". Men siden du skrev at eldre ikke har sex, til tross for at du er 43 år og åpenbart har et aktivt sexliv, så må du jo mene at man ikke er så mye eldre enn deg når behovet plutselig blir borte. Den der forsto jeg ikke !!! men jeg forstår såpass at jeg har truffet en veldig øm nerve hos endel her inn iallfall :-) 0 Siter
Gjest 43 år og gift i tjuetre.-,, Skrevet 2. mars 2008 Skrevet 2. mars 2008 Det har jeg. Og fikk et helt annet svar enn de du kommer drassende med. Du bør nok oppdatere deg litt. Usant. 0 Siter
Gjest 43 år og gift i tjuetre.-)) Skrevet 2. mars 2008 Skrevet 2. mars 2008 Fordi du skrev dette: ''Hvor mye betyr god sex for ekteskapet -Alt- sier jeg, -nei- sier min venninne, du kan ha ett fantastisk ekteskap omtrent uten/helt uten sex i det hele og der begge er fornøyde med dette!! -tull- sier jeg, da lever iallfall den ene parten på en løgn og faren for utroskap øker i takt med den seksuelle frustrasjonen . God sex gir positive ringvirkninger i hele samlivet og styrker forholdet på alle plan :-)'' Du blander god sex og mengde selv, og jeg grep tak i mengden når jeg svarte, siden det er den du har argumentert for i mange av svarene dine nedover. Og at dårllig sex ikke er noe lim i forhold, sier seg i grunnen selv. Hvor blander jeg dette her da mener du? 0 Siter
Gjest Rakel28 Skrevet 2. mars 2008 Skrevet 2. mars 2008 Usant. Hehe, usant sa du? Hva vet du om jeg har spurt en sexolog om dette? Hva vet du om jeg kjenner en sexolog personlig? Åh, jeg glemte meg, du er jo allvitende. Godt med allvitende troll her i verden. Du mistet nettopp all troverdighet. Gidder ikke å skrive mer til deg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.