Gjest Ulvinnen Skrevet 2. mars 2008 Skrevet 2. mars 2008 Den der forsto jeg ikke !!! men jeg forstår såpass at jeg har truffet en veldig øm nerve hos endel her inn iallfall :-) Nå tror jeg du gjør deg mer betydningsfull enn du er. Du hevder noe som veldig mange ser at ikke stemmer, men du er ikke villig til å høre hva andre sier, bare turer frem med det samme på nytt og på nytt. Og til slutt, så hevder du at du har tråkket på en nerve, når du går tom for argument. Ja, ja. 0 Siter
Gjest 43 år og gift i tjuetre.--() Skrevet 2. mars 2008 Skrevet 2. mars 2008 Jeg leser av veldig mange innlegg her at jeg sansynligvis har berørt enn øm nerve og det tåler jeg, forstår også at noen slenger litt useriøst med leppa, og hvem vet, kansje noen til og med vurderer sitt eget sexliv etter en slik debatt. Ønsker iallfall alle ett lykkelig samliv m/u god sex.:-) 0 Siter
Gjest 43 år og gift i tjuetre.-----) Skrevet 2. mars 2008 Skrevet 2. mars 2008 Hehe, usant sa du? Hva vet du om jeg har spurt en sexolog om dette? Hva vet du om jeg kjenner en sexolog personlig? Åh, jeg glemte meg, du er jo allvitende. Godt med allvitende troll her i verden. Du mistet nettopp all troverdighet. Gidder ikke å skrive mer til deg. Det går jo frem av svaret du sier at du har fått av vedkommemde, trenger ikke være allviter der. 0 Siter
Gjest Rakel28 Skrevet 2. mars 2008 Skrevet 2. mars 2008 Jeg leser av veldig mange innlegg her at jeg sansynligvis har berørt enn øm nerve og det tåler jeg, forstår også at noen slenger litt useriøst med leppa, og hvem vet, kansje noen til og med vurderer sitt eget sexliv etter en slik debatt. Ønsker iallfall alle ett lykkelig samliv m/u god sex.:-) "Jeg leser av veldig mange innlegg her at jeg sansynligvis har berørt enn øm nerve og det tåler jeg, forstår også at noen slenger litt useriøst med leppa, og hvem vet, kansje noen til og med vurderer sitt eget sexliv etter en slik debatt. Ønsker iallfall alle ett lykkelig samliv m/u god sex.:-)"' Nerven du snakker om, kalles å komme med usannheter. Folk reagerer på slikt, å komme med en bastant påstand om ting som folk flest vet ikke stemmer, det opprører folk. Ingen vil vurdere sitt eget sexliv etter denne debatten, fordi du virker totalt på bærtur. Det eneste du oppnår er at folk mer tenker på en provokatør i form av et troll, enn noen som faktisk har peiling. So good luck with that 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 2. mars 2008 Skrevet 2. mars 2008 "Jeg leser av veldig mange innlegg her at jeg sansynligvis har berørt enn øm nerve og det tåler jeg, forstår også at noen slenger litt useriøst med leppa, og hvem vet, kansje noen til og med vurderer sitt eget sexliv etter en slik debatt. Ønsker iallfall alle ett lykkelig samliv m/u god sex.:-)"' Nerven du snakker om, kalles å komme med usannheter. Folk reagerer på slikt, å komme med en bastant påstand om ting som folk flest vet ikke stemmer, det opprører folk. Ingen vil vurdere sitt eget sexliv etter denne debatten, fordi du virker totalt på bærtur. Det eneste du oppnår er at folk mer tenker på en provokatør i form av et troll, enn noen som faktisk har peiling. So good luck with that Godt svar! Jeg har svart noe lignende langt nede i tråden her, da hun skrev det med nerve til meg også. Men det drukner vel i alle andre svar... 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 2. mars 2008 Skrevet 2. mars 2008 Jeg leser av veldig mange innlegg her at jeg sansynligvis har berørt enn øm nerve og det tåler jeg, forstår også at noen slenger litt useriøst med leppa, og hvem vet, kansje noen til og med vurderer sitt eget sexliv etter en slik debatt. Ønsker iallfall alle ett lykkelig samliv m/u god sex.:-) Etter denne debatten bør vel like gjerne du vurdere ditt samliv? Det må være uhyre sårbart, siden dere er så avhengige av sex... De fleste solide forhold tåler heldigvis perioder med lite/manglende sex. 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 2. mars 2008 Skrevet 2. mars 2008 Hvis man elsker hverandre, er man vel like mye kjærester selv om man ikke har mye sex. Vi har da også hatt perioder med lite sex, og tro meg - det er VILT forskjellig fra den tiden jeg delte leilighet med broren min. De fleste har faktisk perioder med mindre sex, alle undersøkelser viser det. Det er bare her på dol det virker som om det er SÅÅÅÅ forferdelig, og at forholdet er på vei lukt til helvete. Det er ille dersom man har veldig forskjellig behov, og det er ille dersom man ikke elsker hverandre. Men det er i alle fall ikke noens oppgave å definere andres forhold. HVis to stykker mener de er kjærester, så er der selvfølgelig det. Uansett hvor mye sex de måtte ha. I perioder ja. Det har da vi også. Nettopp derfor jeg svarer som jeg gjør at jeg tror ikke vi hadde hatt et langvarig forhold helt uten sex. Jeg ikke bare tror, men er helt sikker på det. Noe annet er hvis noen skulle bli syke. Da må man bare. 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 2. mars 2008 Skrevet 2. mars 2008 Det er HELT tydelig at du ikke har så lett for å sette deg inn i det, ja! Du definerer andre ut i fra din virkelighet, og ut i fra hvordan du ville følt det hvis du hadde lite/sjelden sex. Det blir jo helt feil. De som har lite sexlyst av forskjellige grunner, har jo heller ikke behov for sex for å definere seg som kjærester. De har sikkert andre ting. Det er jo vel og bra så lenge begge parter i et forhold ønsker det slik et helt liv, men hvor realistisk er det? 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 2. mars 2008 Skrevet 2. mars 2008 ''Har jo sett hvor hvor "nyfrelst" du har vært de siste årene:) Tror du forholdet har vært like bra og lidenskapelig uten sex`en?'' Ettersom Lillemus klart har uttalt at hun har et stort sex-behov og glede av mye og god sex, er vel svaret såpass åpenbart at spørsmålet blir helt overflødig. Men vi er ikke dermed noe nærmere løsningen på problemstillingen - om et ekteskap kan være virkelig bra selv med lite sex. Det finnes sikkert noen, men hvor hvor realistisk er det at begge parter vil føle det slik gjennom et langt samliv? 0 Siter
Gjest kremmt Skrevet 3. mars 2008 Skrevet 3. mars 2008 ''Ignoranter lar partneren går for lut og kaldt vann, inntil utroskap plutselig oppstår.'' Å tro at et ektepar nødvendigvis lar partneren gå for lut og kaldt vann fordi de ikke har sex er da en utrolig tåpelig påstand. Folk kan ha omsorg for, være glad i og være synlige for hverandre selv om de ikke har sex. Jeg tror liketil man kan være fysiske med hverandre uten sex. Vi legger vekt på så forskjellige ting i livet. Alt kan fungere for et par så lenge de som lever sammen har sånn noen lunde de samme verdiene på hva som er viktig. Kremmt: ''Ignoranter lar partneren går for lut og kaldt vann, inntil utroskap plutselig oppstår.'' ChiengMai: ''Å tro at et ektepar nødvendigvis lar partneren gå for lut og kaldt vann fordi de ikke har sex er da en utrolig tåpelig påstand. Folk kan ha omsorg for, være glad i og være synlige for hverandre selv om de ikke har sex. Jeg tror liketil man kan være fysiske med hverandre uten sex.'' Med ignoranter mente jeg de som ignorerer partners behov. Er der ikke behov er der ingenting å ignorere. De som ignorerer partners behov, vil få en partner som søker annen tilfredstillelse, enten på egen hånd eller sammen med andre. Opplevelsen av å bli avvist på det seksuelle området til tross for mulighet til å imøtekomme, må virke forringende på et forhold. Tror også at de fleste med partner som ikke er i stand til å tilfredstille partners behov (f.eks. sykdom) vil bli møtt med forståelse. Mitt utdagn om ignoranter gikk på de som er i stand til, men ikke vil imøtekomme parteners behov. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 3. mars 2008 Skrevet 3. mars 2008 Kremmt: ''Ignoranter lar partneren går for lut og kaldt vann, inntil utroskap plutselig oppstår.'' ChiengMai: ''Å tro at et ektepar nødvendigvis lar partneren gå for lut og kaldt vann fordi de ikke har sex er da en utrolig tåpelig påstand. Folk kan ha omsorg for, være glad i og være synlige for hverandre selv om de ikke har sex. Jeg tror liketil man kan være fysiske med hverandre uten sex.'' Med ignoranter mente jeg de som ignorerer partners behov. Er der ikke behov er der ingenting å ignorere. De som ignorerer partners behov, vil få en partner som søker annen tilfredstillelse, enten på egen hånd eller sammen med andre. Opplevelsen av å bli avvist på det seksuelle området til tross for mulighet til å imøtekomme, må virke forringende på et forhold. Tror også at de fleste med partner som ikke er i stand til å tilfredstille partners behov (f.eks. sykdom) vil bli møtt med forståelse. Mitt utdagn om ignoranter gikk på de som er i stand til, men ikke vil imøtekomme parteners behov. Ah, da er vi nok enige! :-) 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 3. mars 2008 Skrevet 3. mars 2008 Jeg synes folk skal slutte å definere andres sannheter. Det går helt sikkert an å ha strålende forhold, både med mye og lite sex. La folk få definere selv hva de trenger og hva der er fornøyd med. Selv om jeg trenger noe, betyr det ikke at andre trenger det samme. Peroner som har veldig forskjellig behov sliter nok. Det tror jeg gjelder både i forhold til sex, men også på andre områder, feks kommunikasjon, kos, arbeidsdeling osv Så enig, så enig! 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 3. mars 2008 Skrevet 3. mars 2008 Hehe, usant sa du? Hva vet du om jeg har spurt en sexolog om dette? Hva vet du om jeg kjenner en sexolog personlig? Åh, jeg glemte meg, du er jo allvitende. Godt med allvitende troll her i verden. Du mistet nettopp all troverdighet. Gidder ikke å skrive mer til deg. ''Hva vet du om jeg kjenner en sexolog personlig?'' Det gjør i alle fall jeg. :-) Og etter mange diskusjoner med vedkommende så tror jeg nok du har mer rett enn trådstarter. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 3. mars 2008 Skrevet 3. mars 2008 Det er jo vel og bra så lenge begge parter i et forhold ønsker det slik et helt liv, men hvor realistisk er det? Omtrent like realistisk som at partene skal ha akkurat samme behovet for sex hele tida, kanskje? 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 3. mars 2008 Skrevet 3. mars 2008 Jo, men poenget er at hvis begge ikke har behov for sex og dette er likt, så spiller det jo selvagt ikke noe som helst rolle. Jeg synes det er rart at dere ikke forstår det. Problemet er jo hvis behov, eller ikke behov for sex, er ulikt, det er da det oppstår problemer, ellers ikke. "Jo, men poenget er at hvis begge ikke har behov for sex og dette er likt, så spiller det jo selvagt ikke noe som helst rolle. Jeg synes det er rart at dere ikke forstår det" Alle forstår det, men jeg tror du misforstår hva hovedinnleggforfatteren mener jeg. Selv om noen par kan ha det helt fint uten et sexliv, er det i de færreste forhold noen stor sannsynlighet for at -begge parter- vil være fornøyd med å ha det slik i år etter år. Sannsynligheten er rett og slett større for at et forhold vil vare der begge parter føler de har et godt sexliv, enn et forhold helt uten noe sexliv. Derfor er sex viktig for de fleste, men alle vet mrxx at DET FINNES SKJELDEN REGLER UTEN UNNTAK. Og at sexlysten avtar med årene, er ikke noe argument å bruke en gang. Heller ikke at man kan ha perioder med manglende lyst. De fleste forhold vil tåle perioder med lite sex, selv om jeg tror de færreste er så samkjørte at de har manglende sexlyst på samme tidspunkt hver gang. 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 3. mars 2008 Skrevet 3. mars 2008 Omtrent like realistisk som at partene skal ha akkurat samme behovet for sex hele tida, kanskje? Når folk klager over sexlivet sitt her inne på samlivsforum, hvor ofte hører du folk klager over for mye sex i forhold til hvor mange som klger over for lite eller manlende sex? 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 3. mars 2008 Skrevet 3. mars 2008 Når folk klager over sexlivet sitt her inne på samlivsforum, hvor ofte hører du folk klager over for mye sex i forhold til hvor mange som klger over for lite eller manlende sex? Nå 1) leser jeg ikke på samlivsforumet her inne og 2) tror jeg ikke man skal trekke konklusjoner om noe som helst kun ut fra brukerne av DOL og det de tar opp her inne. Mulig her er såpass mange brukere at det du leser på samlivsforumet kan brukes som en vitenskapelig konklusjon, men det tror nå en gang ikke jeg. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 3. mars 2008 Skrevet 3. mars 2008 Det å ikke være enig med deg, er ikke nødvendigvis det samme som å ikke skjønne hva du snakker om.... Er vel bare en til kommentar som viser hvor lite trådstarteren her inne er villig til å se andres meninger om dette uten å si at motdebattantene tar feil. :-) 0 Siter
Speak Skrevet 3. mars 2008 Skrevet 3. mars 2008 Jeg hadde klart meg uten, men ikke gubben. Så da har jeg i såfall funnet en ærlig sexpartner, eller feil person. 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 3. mars 2008 Skrevet 3. mars 2008 Nå 1) leser jeg ikke på samlivsforumet her inne og 2) tror jeg ikke man skal trekke konklusjoner om noe som helst kun ut fra brukerne av DOL og det de tar opp her inne. Mulig her er såpass mange brukere at det du leser på samlivsforumet kan brukes som en vitenskapelig konklusjon, men det tror nå en gang ikke jeg. Jeg tror nå likevel at når folk klager over forholdene sine, så er det skjelden pga. for -mye- sex. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.