Gjest Wita Skrevet 3. mars 2008 Skrevet 3. mars 2008 Du verden, jeg er uenig med deg i ALT du skriver i denne tråden At sex er grunnlag for det gode forholdet, det er i alle fall ikke min erfaring. Heller tvert i mot. "At sex er grunnlag for det gode forholdet, det er i alle fall ikke min erfaring. Heller tvert i mot" Heller tvert i mot??? He he he 0 Siter
tzatziki1365380058 Skrevet 3. mars 2008 Skrevet 3. mars 2008 Jeg tror nå likevel at når folk klager over forholdene sine, så er det skjelden pga. for -mye- sex. At folk klager over overivrige partnere, er da ikke uvanlig? Verken her eller andre steder. Det er jo det som er motsetningen til for lite sex, det at man har en partner som "maser". 0 Siter
tzatziki1365380058 Skrevet 3. mars 2008 Skrevet 3. mars 2008 "At sex er grunnlag for det gode forholdet, det er i alle fall ikke min erfaring. Heller tvert i mot" Heller tvert i mot??? He he he OK, da Det kom vel litt feil ut..... Men det gode forholdet legger grunnlaget for god sex heller enn at god sex legger grunnlag for det gode forholdet..... Ble det riktig nå? 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 3. mars 2008 Skrevet 3. mars 2008 At folk klager over overivrige partnere, er da ikke uvanlig? Verken her eller andre steder. Det er jo det som er motsetningen til for lite sex, det at man har en partner som "maser". Det har jeg ikke hørt så mye av, men selvsagt finnes de også. Ingen regel uten unntak. Jeg har ingen statistikk, men etter et 18 år langt forhold, har jeg opplevd forskjellige faser med lite, fraværende pga avstand (jobb), eller perioder hvor alt stemmer inkl.sex. I perioder med lite sex, skjer det etterhvert at man glemmer å tenke på det. Ergo tror man at behovet ikke er der, helt til man starter igjen og skjønner hva man har gått glipp av. Jeg personlig er ikke i tvil om når jeg føler vi har det best. Sex`en er berikende i seg selv, men det gjør noe med deg rent følelsesmessig også, noe positivt med forholdet som er vanskelig å forklare. Tror det er det hovedinnleggforfatter vil frem til. I et forhold uten sex, er det en større sjangs for utroskap, sier hun og det kan du vel ikke nekte for? Det betyr ikke at man ikke kan være utro likevel, men sjangsen er i allefall større om man har et ikke-eksisterende sexliv gjennom flere år. Det betyr heller ikke at det -ikke- finnes par hvor begge ikke har noe behov i det hele tatt gjennom et langt liv, men at to slike skal treffe hverandre, blir vel nesten som å vinne i Lotto. 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 3. mars 2008 Skrevet 3. mars 2008 OK, da Det kom vel litt feil ut..... Men det gode forholdet legger grunnlaget for god sex heller enn at god sex legger grunnlag for det gode forholdet..... Ble det riktig nå? Jada, jeg tror det er litt begge deler jeg. Hørt om reperasjonssex? ;o) 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 3. mars 2008 Skrevet 3. mars 2008 Det har jeg ikke hørt så mye av, men selvsagt finnes de også. Ingen regel uten unntak. Jeg har ingen statistikk, men etter et 18 år langt forhold, har jeg opplevd forskjellige faser med lite, fraværende pga avstand (jobb), eller perioder hvor alt stemmer inkl.sex. I perioder med lite sex, skjer det etterhvert at man glemmer å tenke på det. Ergo tror man at behovet ikke er der, helt til man starter igjen og skjønner hva man har gått glipp av. Jeg personlig er ikke i tvil om når jeg føler vi har det best. Sex`en er berikende i seg selv, men det gjør noe med deg rent følelsesmessig også, noe positivt med forholdet som er vanskelig å forklare. Tror det er det hovedinnleggforfatter vil frem til. I et forhold uten sex, er det en større sjangs for utroskap, sier hun og det kan du vel ikke nekte for? Det betyr ikke at man ikke kan være utro likevel, men sjangsen er i allefall større om man har et ikke-eksisterende sexliv gjennom flere år. Det betyr heller ikke at det -ikke- finnes par hvor begge ikke har noe behov i det hele tatt gjennom et langt liv, men at to slike skal treffe hverandre, blir vel nesten som å vinne i Lotto. ''skjer det etterhvert at man glemmer å tenke på det.'' Det er slik for oss enslige også, heldigvis 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 3. mars 2008 Skrevet 3. mars 2008 Det har jeg ikke hørt så mye av, men selvsagt finnes de også. Ingen regel uten unntak. Jeg har ingen statistikk, men etter et 18 år langt forhold, har jeg opplevd forskjellige faser med lite, fraværende pga avstand (jobb), eller perioder hvor alt stemmer inkl.sex. I perioder med lite sex, skjer det etterhvert at man glemmer å tenke på det. Ergo tror man at behovet ikke er der, helt til man starter igjen og skjønner hva man har gått glipp av. Jeg personlig er ikke i tvil om når jeg føler vi har det best. Sex`en er berikende i seg selv, men det gjør noe med deg rent følelsesmessig også, noe positivt med forholdet som er vanskelig å forklare. Tror det er det hovedinnleggforfatter vil frem til. I et forhold uten sex, er det en større sjangs for utroskap, sier hun og det kan du vel ikke nekte for? Det betyr ikke at man ikke kan være utro likevel, men sjangsen er i allefall større om man har et ikke-eksisterende sexliv gjennom flere år. Det betyr heller ikke at det -ikke- finnes par hvor begge ikke har noe behov i det hele tatt gjennom et langt liv, men at to slike skal treffe hverandre, blir vel nesten som å vinne i Lotto. ''I et forhold uten sex, er det en større sjangs for utroskap, sier hun og det kan du vel ikke nekte for? '' Den der holder ikke. Har man lite sex, så minker behovet også. Mens de som har mye sex, gjerne kan være så sexfiksert at de i tillegg er utro. De jeg kjenner som har vært utro, har fått sex på hjemmebane, men har likevel hatt seg utenfor. 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 3. mars 2008 Skrevet 3. mars 2008 ''I et forhold uten sex, er det en større sjangs for utroskap, sier hun og det kan du vel ikke nekte for? '' Den der holder ikke. Har man lite sex, så minker behovet også. Mens de som har mye sex, gjerne kan være så sexfiksert at de i tillegg er utro. De jeg kjenner som har vært utro, har fått sex på hjemmebane, men har likevel hatt seg utenfor. Men jeg sa jo at de finnes også, men jeg holder på at fraværende sex, øker sjangsen for utroskap. Man kan møte en annen som vekker følelelser man trodde man ikke hadde, til live igjen. 0 Siter
tzatziki1365380058 Skrevet 3. mars 2008 Skrevet 3. mars 2008 Men jeg sa jo at de finnes også, men jeg holder på at fraværende sex, øker sjangsen for utroskap. Man kan møte en annen som vekker følelelser man trodde man ikke hadde, til live igjen. De periodene jeg har lite sex, er det fordi jeg ikke har lyst på sex. Punktum. Det er ikke fordi jeg ikke har lyst på partneren min. Ergo skjønner jeg ikke hvorfor faren for utroskap skal være så mye større hos par som ikke har sex jevnlig. Altså forutsatt at de er fornøyde sånn. Dersom den ene parten hele tiden ønsker mer sex, og den andre gjør alt den kan for å unngå det, så skjønner jeg at risikoen for utroskap øker. Ellers har jeg samme erfaring som Ulvinnen. Det er absolutt ikke de "misforståtte, ensomme, seksuelt avviste menn" som er mest utro. De jeg kjenner til som har vært det, eller som feks har prøvd seg på undertegnede på firmafester og sånn, er hovedsakelig sexfikserte menn med stort bekreftelsesbehov. Jeg vet at de "får sex" hjemme, men det er altså ikke nok for dem. "Mye vil ha mer", vet du. Jeg er ikke uenig i at sex for mange spiller en stor rolle i et parforhold, naturligvis. Men jeg reagere veldig på trådstarters bombastiske proklamering om at alle forhold som ikke har blomstrende sex er dømt til å gå ad undas. Jeg tror det er omtrent like mange svar på hvilken rolle sex spiller i et forhold som det er par. Det går ikke an å hevde at man har fasiten her. 0 Siter
Gjest 43 år og gift i tjuetre.-/ Skrevet 4. mars 2008 Skrevet 4. mars 2008 Det har jeg ikke hørt så mye av, men selvsagt finnes de også. Ingen regel uten unntak. Jeg har ingen statistikk, men etter et 18 år langt forhold, har jeg opplevd forskjellige faser med lite, fraværende pga avstand (jobb), eller perioder hvor alt stemmer inkl.sex. I perioder med lite sex, skjer det etterhvert at man glemmer å tenke på det. Ergo tror man at behovet ikke er der, helt til man starter igjen og skjønner hva man har gått glipp av. Jeg personlig er ikke i tvil om når jeg føler vi har det best. Sex`en er berikende i seg selv, men det gjør noe med deg rent følelsesmessig også, noe positivt med forholdet som er vanskelig å forklare. Tror det er det hovedinnleggforfatter vil frem til. I et forhold uten sex, er det en større sjangs for utroskap, sier hun og det kan du vel ikke nekte for? Det betyr ikke at man ikke kan være utro likevel, men sjangsen er i allefall større om man har et ikke-eksisterende sexliv gjennom flere år. Det betyr heller ikke at det -ikke- finnes par hvor begge ikke har noe behov i det hele tatt gjennom et langt liv, men at to slike skal treffe hverandre, blir vel nesten som å vinne i Lotto. Hei :-) Hadde faktisk ikke tenkt å komentere flere innlegg jeg (etter at jeg ble kalt "provokatør" og "troll" ,etc, ikke at jeg bryr meg, men det forteller meg at endel ikke forstår hva jeg vil frem til og må ty til verbale måter å forsvare seg på) . Du har forstått akkurat hvor jeg ville med innlegget mitt, og det har vært veldig fint å få litt støtte, selv om jeg står støtt selv også :-) Det som har vært mest frustrende i denne debatten er at jeg ikke føler at folk egentlig har skjønt hva jeg vil frem til, men det gjengse har vært å fokusere på behov, mengde sex pr. dag/uke , noen har vært inne på sykdom, etc. og når noen forteller meg at de kunne klart seg uten sex i det hele tatt og det kunne partneren også (huff, ikke så lurt å snakke for partneren sin da) og ikke forstå at slike ekteskap mangler noe vesenlig og at utroskapsfaren sannsynligvis er større i slike forhold som mangler denne intimiteten og nærheten som god sex gir. 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 4. mars 2008 Skrevet 4. mars 2008 De periodene jeg har lite sex, er det fordi jeg ikke har lyst på sex. Punktum. Det er ikke fordi jeg ikke har lyst på partneren min. Ergo skjønner jeg ikke hvorfor faren for utroskap skal være så mye større hos par som ikke har sex jevnlig. Altså forutsatt at de er fornøyde sånn. Dersom den ene parten hele tiden ønsker mer sex, og den andre gjør alt den kan for å unngå det, så skjønner jeg at risikoen for utroskap øker. Ellers har jeg samme erfaring som Ulvinnen. Det er absolutt ikke de "misforståtte, ensomme, seksuelt avviste menn" som er mest utro. De jeg kjenner til som har vært det, eller som feks har prøvd seg på undertegnede på firmafester og sånn, er hovedsakelig sexfikserte menn med stort bekreftelsesbehov. Jeg vet at de "får sex" hjemme, men det er altså ikke nok for dem. "Mye vil ha mer", vet du. Jeg er ikke uenig i at sex for mange spiller en stor rolle i et parforhold, naturligvis. Men jeg reagere veldig på trådstarters bombastiske proklamering om at alle forhold som ikke har blomstrende sex er dømt til å gå ad undas. Jeg tror det er omtrent like mange svar på hvilken rolle sex spiller i et forhold som det er par. Det går ikke an å hevde at man har fasiten her. Ok:) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.