Gå til innhold

Norske talenter!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg morer meg storveis med Oddvar Thorsheim.

Noen som vet åssen melodi han framfører, han har hatt to "prosjekt" vet eg det ene med Beatles melodier og det andre med melodier av Bob Dylan, med egne tekster selvfølgelig (på Nynorsk!).

Noen som "kjenner" igjen melodien?

Skrevet

Hehe. Han hadde et visst komisk talent. Kanskje han blir snappet opp av et tv-show.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Den gang han kom med Beatles-plata si fikk vi et eksemplar til nærradioen jeg var redaktør i. Det er den j*vligste plata jeg noen sinne har hørt, den og plata til Olga Marie Mikalsen. Men jeg hørte på den ofte fordi den også fascinerte meg. Den var så fæl at den nesten ble litt fin. :-)

Men kjenne igjen melodiene? Hehe, er ikke enkelt. Må bli noe som man kjenner igjen av andre grunner, som "Norwegian Woods" som ble til "Nynorskens skog", den kunne jeg kjenne igjen ut fra assosiasjoner.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Ser forresten ikke ut til at de i juryen kjenner til han fra før, hehe, de ser jo helt himmelfalne ut. Men ... Mannen har nok sitt største talent innen bildekunsten. :-)

Skrevet

Ser forresten ikke ut til at de i juryen kjenner til han fra før, hehe, de ser jo helt himmelfalne ut. Men ... Mannen har nok sitt største talent innen bildekunsten. :-)

At ikkje Karlsen og Gjertsen vet kem han er overrasker meg ikkje i det hele tatt, de er noen åndspygmeer i mine øyne, men det overrrasker meg at ikkje Mia Gundersen kjenner til han!

He. he..artig å se så at de blir SÅ satt ut, de vet jo tydeligvis ikkje kossen de skal takle det.

Oddvar Thorsheim er best som kunstner (maler) det er eg selvfølgelig helt enig med deg i, men så har no det vært yrket hans i sikkert 40 år snart!

Glad det er "rom" for slike som Oddvar Thorsheim fortsatt! :-)

AneM1365380603
Skrevet

At ikkje Karlsen og Gjertsen vet kem han er overrasker meg ikkje i det hele tatt, de er noen åndspygmeer i mine øyne, men det overrrasker meg at ikkje Mia Gundersen kjenner til han!

He. he..artig å se så at de blir SÅ satt ut, de vet jo tydeligvis ikkje kossen de skal takle det.

Oddvar Thorsheim er best som kunstner (maler) det er eg selvfølgelig helt enig med deg i, men så har no det vært yrket hans i sikkert 40 år snart!

Glad det er "rom" for slike som Oddvar Thorsheim fortsatt! :-)

Mannen min mener bestemt at han har sett han før, så da har han altså rett..

Skrevet

Jada, han er en av de største kunstnerne her i Sogn & Fjordane, sammen med Kjartan Slettemark & Ludvig Eikaas har de danna en relativt "fuktigt" kunstnertrio med mange sprell og mye kunst.

Oddvar Thorsheim stiller mye ut i Danmark, du har garantert sett noen av bildene hans.

candyqueen_83
Skrevet

Han var jo med i Norges herligste også. På tvNorge

Skrevet

Har ikke sett på linken, men så programmet i går. Mener at det er Get back han sang.

Du får se en gang til og sjekke om du er enig.

AneM1365380603
Skrevet

Jada, han er en av de største kunstnerne her i Sogn & Fjordane, sammen med Kjartan Slettemark & Ludvig Eikaas har de danna en relativt "fuktigt" kunstnertrio med mange sprell og mye kunst.

Oddvar Thorsheim stiller mye ut i Danmark, du har garantert sett noen av bildene hans.

Jeg skal nevne det for min kjære, om det kanskje er der han har han fra :)

AneM1365380603
Skrevet

Han var jo med i Norges herligste også. På tvNorge

Det programmet har jeg hverken sett eller hørt om.

Skrevet

Jeg skal nevne det for min kjære, om det kanskje er der han har han fra :)

Jeg er også sikker på å ha sett den mannen før.

Gjest ChiengMai
Skrevet

''Jada, han er en av de største kunstnerne her i Sogn & Fjordane,''

Aha, en samfylking! :-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

''Oddvar Thorsheim stiller mye ut i Danmark, du har garantert sett noen av bildene hans.''

Å ta seg en tur i Torsheim-fløyen på Førde Hotell og virkelig SE på bildene, og titlene under bildene, er bare helt utrolig. Man kan le så man griner, mannen er et unikum alldeles. Og veldig talentfull i sin genre.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg er også sikker på å ha sett den mannen før.

Han har vært på TV med ujevne mellomrom så lenge jeg har visst om ham, og sikkert lengre enn det også. Jeg har vel kjent til ham i 17-18 år nå. Noe litt kult: Det røde skjerfet/tørkleet han har rundt halsen er en halv juleduk, om han ikke haar fått nytt skjerf siste fem årene, da... Den duken var den eneste tingen både han og kona ville ha da de skilte seg, så da delte de den like godt i to. Og han har brukt den som halstørkle sida. :-)

Skrevet

''Jada, han er en av de største kunstnerne her i Sogn & Fjordane,''

Aha, en samfylking! :-)

Jepp, en av våre store stoltheter på kulturfronten.

Ihvertfall nålevende...

Men, fylkets juvel er jo Gunnar S. Gundersen, men han er død.

Skrevet

''Oddvar Thorsheim stiller mye ut i Danmark, du har garantert sett noen av bildene hans.''

Å ta seg en tur i Torsheim-fløyen på Førde Hotell og virkelig SE på bildene, og titlene under bildene, er bare helt utrolig. Man kan le så man griner, mannen er et unikum alldeles. Og veldig talentfull i sin genre.

Mye bra der ja, det var den gang han var tørst & fattig, og gjorde opp regninga med malerier...:-)

Skrevet

Det skal visst være "Get Back" av Beatles han fremfører.

candyqueen_83
Skrevet

Det programmet har jeg hverken sett eller hørt om.

?? Det går jo på tv norge hver mandag kl 21.30. Med ylvis-brødrene.

AneM1365380603
Skrevet

?? Det går jo på tv norge hver mandag kl 21.30. Med ylvis-brødrene.

Jeg ser veldig lite på Tv Norge, men bør kanskje se det programmet? Ylvisbrødrene er jo morsomme da :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...