Gå til innhold

På besøk og så ryddet hun av bordet.

Anbefalte innlegg

Gjest paff gjest
Skrevet

En kveld var vi på besøk og plutselig begynte hun å rydde av bordet. Halvfull godteriskål, glass, brus og det andre. Javel, tenkte jeg, det er visst på tide å gå hjem. Jeg ble noe paff, det må jeg innrømme. Mannen kikket også på meg da jeg reiste meg opp og tok veska. Skal dere gå? spurte mannen hennes. Ja, jeg kaster de jo omtrent ut - var svaret fra kona. Klokken var halv tolv, det var helg, og vi hadde fått barnevakt fordi vi skulle på besøk.

Uvanlig?

Fortsetter under...

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• pekkaline

3

• morsan

2

• cathlin

2

• AneM1365380603

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Njei, vanskelig å si. Jeg ville kanskje følt meg litt avvist hvis det ikke var typisk for henne og hun ikke gav noen direkte forklaring, eller du ikke kommer på noen forklaringer som at hun var sliten, skulle tidlig opp neste dag, at det var noen konflikter i luften f.eks.

Skrevet

Ho var jo tydeligvis klar over at ho "nesten kasta dere ut", derfor var nok ryddinga ment som ett kraftig "hint" på at ho ville dere skulle gå.

Ho virka noe humørsjuk spør du meg, men det er ikkje noe å bry seg om, for det kryr av merkelige folk rundt omkring...

trollemor;o)
Skrevet

Ganske uvanlig spør du meg. Noen ganger er jeg som vert utrolig trøtt, men å jage gjestene er uhørt, samma hva.

Skrevet

Litt uhøflig, synes jeg.

Men noen ganger har man behov for at gjester går. Da sier jeg bare: "Vi burde nok begynne å avslutte nå". Så har de tid på seg til å drikke ferdig, spise opp og finne transport hjem.

Skrevet

Ja det var nok litt uhøflig kanskje, uten at jeg vet hva som var sagt forut.

Var dere bedt til dem? I såfall burde dette vært gjort annerledes.

Hvis dere kom uanmeldt, blir det noe annet. Kanskje de skulle tidlig opp, men det går uansett ann å si fra da, at de ikke ville "rangle" noe serlig i kveld....

Annonse

Gjest lefsa
Skrevet

Mannen min var veldig flink til å trekke opp vekkeklokka,litt sånn diskret.Våre gjester går aldri før de får beskjed.Vi har begynnt å innvitere Gjester på Fredag,da får vi en ekstra Dag å sove på) men disse her,var uhøflige siden de ryddet alt bort!

Gjest høres ikke ut som dere kjenner hverandre godt
Skrevet

Har dere ikke hjemvett, da? ;o) Ikke sikkert at hun var så interessert i å sitte oppe halve natta. Vi (les: mannen i huset)har noen venner som ikke går hjem før langt på natt, og de ser jeg på som slitsomme.

Ingen slår onkelen min; han bestiller taxi, og sier til besøket at "bilen venter, dere skal hjem", uten videre seremoni - når han er lei av besøket. *hehe*

Gjest ChiengMai
Skrevet

''Uvanlig?''

Ikke noe jeg eller mine venner ville funnet på i alle fall. :-)

Skrevet

Det synes jeg var direkte ufint. Da er det mye bedre å si rett ut av nå må vi snart avslutte fordi jeg er sliten etter endt arbeidsuke. Eller noe sånt.

Kaka11365381158
Skrevet

Det var kanskje litt ufint. På samme tid bør også gjester prøve å sense når verten er trett også. Ser man at de begynner å gjespe eller at de nesten sovner og en vet en har vært der noen timer bør man kanskje komme seg hjem. En bør også som gjest hinte frempå om at en snart må gå. Sier verten at dere gjerne må bli lenger så kan man bli med god samvittighet.

AneM1365380603
Skrevet

Ikke helt vanlig, nei! Men jeg må innrømme at jeg nylig kastet ut en gjest, omtrent. Hun ville komme på besøk, og jeg sa det var koselig, men at jeg ville legge meg senest kl 2300 av diverse årsaker. Hun gjorde ingen mine til å gå kl 2300, ikke kl 2400 heller selv om jeg sa at jeg måtte legge meg. Jeg ryddet bord og benker, fremdeles satt hun. Jeg slukket lysa, og hun satt like godt. Ca kl 0100 lukket jeg opp døra og sa jeg _må_ legge meg. Da gikk hun ganske motvillig.

Jeg regner med at dere ikke oppførte dere slik da :)

Skrevet

Huff så ekkelt jeg hadde følt det! Nei slik er da ikke pent eller normalt å gjøre nei...

Annonse

Gjest kveldstrett
Skrevet

JEG ville synes det var ufint om jeg hadde gjester som fortsatt satt her kl. halv tolv. Men ville nok ikke vært tøff nok til å rydde av bordet..........

Gjest Elextra
Skrevet

Vanskelig å ha noen mening om at hun ønsket at dere skulle gå kl. 23.30, det avhenger i stor grad av typen invitasjon/besøk og "historikken" hennes, dvs. om hun pleier å legge seg tidlig bestandig etc.

Men jeg synes godt hun kunne sagt fra på en helt annen måte, det ville vært mye mer høflig og hyggelig om hun hadde sagt det som det var, f.eks. at hun var trøtt og at dere dessverre måtte gå. Evt. kunne vel hun gått og lagt seg, så kunne mannen hennes holdt dere med selskap, om han kanskje kunne tenke seg lenger besøk?

candyqueen_83
Skrevet

Ikke helt vanlig, nei! Men jeg må innrømme at jeg nylig kastet ut en gjest, omtrent. Hun ville komme på besøk, og jeg sa det var koselig, men at jeg ville legge meg senest kl 2300 av diverse årsaker. Hun gjorde ingen mine til å gå kl 2300, ikke kl 2400 heller selv om jeg sa at jeg måtte legge meg. Jeg ryddet bord og benker, fremdeles satt hun. Jeg slukket lysa, og hun satt like godt. Ca kl 0100 lukket jeg opp døra og sa jeg _må_ legge meg. Da gikk hun ganske motvillig.

Jeg regner med at dere ikke oppførte dere slik da :)

Er det mulig å oppføre seg sånn? Mangler noen antenner da ja. Skjønner at du kastet henne ut. Men i hovedinnlegget syns jeg det var litt drøyt.

Gjest mora2
Skrevet

Veldig uvanlig, og uhøflig synes jeg.

Går ann å si på en fin måte at hun vil legge seg.

Og det var da ikke sent! Når vi har gjester i helga går de aldri før tidligst 02....

AneM1365380603
Skrevet

Er det mulig å oppføre seg sånn? Mangler noen antenner da ja. Skjønner at du kastet henne ut. Men i hovedinnlegget syns jeg det var litt drøyt.

Ja, det skal vises respekt begge veier.

Kåre Kruttlapp
Skrevet

Vanskelig å ha noen mening om at hun ønsket at dere skulle gå kl. 23.30, det avhenger i stor grad av typen invitasjon/besøk og "historikken" hennes, dvs. om hun pleier å legge seg tidlig bestandig etc.

Men jeg synes godt hun kunne sagt fra på en helt annen måte, det ville vært mye mer høflig og hyggelig om hun hadde sagt det som det var, f.eks. at hun var trøtt og at dere dessverre måtte gå. Evt. kunne vel hun gått og lagt seg, så kunne mannen hennes holdt dere med selskap, om han kanskje kunne tenke seg lenger besøk?

Slik tenkte jeg også! Er damen trøtt og vil til sengs er vanlig kotyme når man har gjester at ihvertfall en av vertene sitter litt lenger.Man signaliserer på en høflig måte at "kvelden er slutt".Å rydde vekk "godisene" og tømme bordet vitner om "korte sosiale" antenner! Som gjest hadde jeg blitt irritert.

Gjest paff gjest
Skrevet

Har dere ikke hjemvett, da? ;o) Ikke sikkert at hun var så interessert i å sitte oppe halve natta. Vi (les: mannen i huset)har noen venner som ikke går hjem før langt på natt, og de ser jeg på som slitsomme.

Ingen slår onkelen min; han bestiller taxi, og sier til besøket at "bilen venter, dere skal hjem", uten videre seremoni - når han er lei av besøket. *hehe*

De er våre beste venner, og vanligvis pleier vi å være sammen til 1-3 om det er fri dagen etter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...