Gå til innhold

På besøk og så ryddet hun av bordet.

Anbefalte innlegg

Gjest paff gjest
Skrevet

JEG ville synes det var ufint om jeg hadde gjester som fortsatt satt her kl. halv tolv. Men ville nok ikke vært tøff nok til å rydde av bordet..........

Når vi er sammen og har fri dagen etter pleier vi å holde på til 1-3; det varierer. Sist de var her ble klokken over tre......

Fortsetter under...

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• pekkaline

3

• morsan

2

• cathlin

2

• AneM1365380603

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest paff gjest
Skrevet

Veldig uvanlig, og uhøflig synes jeg.

Går ann å si på en fin måte at hun vil legge seg.

Og det var da ikke sent! Når vi har gjester i helga går de aldri før tidligst 02....

Sist de var her ble klokken langt på natt, og når vi har fri dagen etter går vi sjelden tidlig hjem. Er det en ukedag kan klokken bli halv tolv.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Ikke helt vanlig, nei! Men jeg må innrømme at jeg nylig kastet ut en gjest, omtrent. Hun ville komme på besøk, og jeg sa det var koselig, men at jeg ville legge meg senest kl 2300 av diverse årsaker. Hun gjorde ingen mine til å gå kl 2300, ikke kl 2400 heller selv om jeg sa at jeg måtte legge meg. Jeg ryddet bord og benker, fremdeles satt hun. Jeg slukket lysa, og hun satt like godt. Ca kl 0100 lukket jeg opp døra og sa jeg _må_ legge meg. Da gikk hun ganske motvillig.

Jeg regner med at dere ikke oppførte dere slik da :)

Du hadde jo gitt beskjed på forhånd, så da er det litt annerledes syns jeg. Da er det gjesten din som ikke har slått ut antennene sine slik hun burde.

Morning Glory
Skrevet

Var hun trøtt, kunne hun unnskyldt seg og gått og lagt seg.

Skrevet

Jeg syns nå halv tolv er passe på en lørdagskveld, jeg da. Folk har ulike behov, men det er nå slett ikke uvanlig.

Dersom dere virkelig er nære venner, burde man kunne tåle sånt, jeg ville i alle fall ikke blitt fornærmet hvis vertinnen begynte å ta ut av bordet eller gi andre hint om at kvelden var slutt, når den var halv tolv.

Skrevet

De er våre beste venner, og vanligvis pleier vi å være sammen til 1-3 om det er fri dagen etter.

Spør henne om det var noe i veien. Kanskje har det en fornuftig forklaring.

Annonse

Gjest mora2
Skrevet

Sist de var her ble klokken langt på natt, og når vi har fri dagen etter går vi sjelden tidlig hjem. Er det en ukedag kan klokken bli halv tolv.

Slik er det her også...

Mulig hun var veldig sliten eller bare ikke selskapssyk.

Men likevel, en uhøflig måte å bli kvitt gjester på.

Gjest Angola
Skrevet

Veldig uvanlig, og uhøflig synes jeg.

Går ann å si på en fin måte at hun vil legge seg.

Og det var da ikke sent! Når vi har gjester i helga går de aldri før tidligst 02....

Det kommer jo helt ann på om de har små barn som våkner tidlig.

Gjest mora2
Skrevet

Det kommer jo helt ann på om de har små barn som våkner tidlig.

Ja, men det går ann å si fra på en annen måte da :0)

Skrevet

Det var nok et veldig klart hint på at det var på tide å gå. Mest sannsynlig hadde hun vel sendt andre hint også. Selv om det er helg, kan folk være trøtte og trenge å sove.

Skrevet

Det var nok et veldig klart hint på at det var på tide å gå. Mest sannsynlig hadde hun vel sendt andre hint også. Selv om det er helg, kan folk være trøtte og trenge å sove.

'' Mest sannsynlig hadde hun vel sendt andre hint også. ''

*Hehe* Det tenkte jeg også, å rydde av bordet er vanligvis ikke det første hintet man gir...

Gjest paff gjest
Skrevet

Jeg så ingen hint før dette.

Skrevet

Jeg syns faktisk det var en ganske ok måte å si fra på, jeg. Personlig hadde jeg syns det var mer ubekvemt om hun hadde sagt det direkte, enn om hun ga et hint som det der.

Annonse

Gjest Elextra
Skrevet

Hehe, det har du rett i, kanskje vertinnen hadde hintet en times tid allerede.

Men det blir jo tidlig på en lørdagsveld, da.

Skrevet

Jeg tenker at det å gjespe når vi har besøk er feil, når andre gjør det (hos dem) så tenker jeg vi må komme oss avsted.

Er det flere måter, eller flere hint vi må ta?

Skrevet

Jeg tenker at det å gjespe når vi har besøk er feil, når andre gjør det (hos dem) så tenker jeg vi må komme oss avsted.

Er det flere måter, eller flere hint vi må ta?

Om jeg er vert så sier jeg rett og slett i fra, jeg. I en slik setting (felles venner på besøk, begge vertene tilstede) ville jeg nok prøvd å holde ut en times tid til (det blir jo gjerne greit om man kommer seg over den verste kneika), men om det kun var en venninne som var innom og jeg ble så akutt sliten så ville jeg hverken sittet på pynt for høflighets skyld eller gjort alt annet enn å faktisk _si_ at det ville være greit at gjesten gikk... Med sine beste venner, som dette er, synes jeg hele greia var rar. Merkelig kommunikasjon fra alle parter.

Skrevet

Om jeg er vert så sier jeg rett og slett i fra, jeg. I en slik setting (felles venner på besøk, begge vertene tilstede) ville jeg nok prøvd å holde ut en times tid til (det blir jo gjerne greit om man kommer seg over den verste kneika), men om det kun var en venninne som var innom og jeg ble så akutt sliten så ville jeg hverken sittet på pynt for høflighets skyld eller gjort alt annet enn å faktisk _si_ at det ville være greit at gjesten gikk... Med sine beste venner, som dette er, synes jeg hele greia var rar. Merkelig kommunikasjon fra alle parter.

Enig, det er rart. Jeg forstår ikke helt hvordan vertinnen er skrudd sammen, men jeg forstår meg ikke så godt på mennesker ellers heller for å være ærlig. Hun tør(?) ikke å si rett ut at nå er det nok, men det hun gjør virker mye mer aggressivt og sårende enn en klar melding ville gjort. Hvorfor velger hun den verste måten? Jeg skjønner ikke. *klø seg i hodet*

Gjest passiv agressiv
Skrevet

Enig, det er rart. Jeg forstår ikke helt hvordan vertinnen er skrudd sammen, men jeg forstår meg ikke så godt på mennesker ellers heller for å være ærlig. Hun tør(?) ikke å si rett ut at nå er det nok, men det hun gjør virker mye mer aggressivt og sårende enn en klar melding ville gjort. Hvorfor velger hun den verste måten? Jeg skjønner ikke. *klø seg i hodet*

Det kunne kanskje vært meg, jeg tør sjelden si fra og til slutt tyter det jo bare frem uansett og det skjærer seg (eksploderer, hinter stygt).

Kan ta flere år før jeg tilgir meg selv , men det skjer allikevel stadig

tzatziki1365380058
Skrevet

'' Mest sannsynlig hadde hun vel sendt andre hint også. ''

*Hehe* Det tenkte jeg også, å rydde av bordet er vanligvis ikke det første hintet man gir...

Det er for tidlig å gi mange hint før kl 2330 en lørdagskveld, i alle fall. Så hvis det hadde kommet mange hint før bord-ryddingen, så synes jeg virkelig vertinnen var ekstremt uhøflig.

Inviterer man folk til en lørdagskveld, må man da jammen regne med og tolerere at klokka i det minste runder midnatt før de går hjem. Ellers kan man la være å invitere, synes jeg.

Gjest Angola
Skrevet

Ja selvfølgelig. Men det var rart at de var beste venner og omgikk hverandre ofte. I min vennekrets kjenner vi hverandre så godt at der har ingen blitt fornærmet enten det var verten eller gjesten. Jeg mener vi har en tone som ikke verken er ufin eller sårende. Hvis jeg hadde ryddet av bordet, så hadde jeg tatt en spøkefull tone om at nå er det på tide å finne senga. På samme måte har det blitt den andre veien, vi er på bølgelengde liksom. ( hadde ikke begynt å ryddet før jeg hadde sagt fra)

Det er noe annet når det er en tilfeldig bekjent, da opptrer man vel på en helt annen måte. Høflig skal man jo være uansett, men jeg vil tro at ens nærmeste kjenner dem så godt at det skulle ikke være noe stort problem å være verken vert eller gjest, da hadde heller ikke denne diskusjonen oppstått :)

Det er vel det som undrer meg mest her i denne tråden, at de er nære venner. For dette høres ut for meg som et flyktig bekjenskap som bare stakk innom helt uanmeldt.Nære venner reagerer ikke sånn. (vert / gjest)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...