Gå til innhold

På besøk og så ryddet hun av bordet.

Anbefalte innlegg

Gjest mora2
Skrevet

Ja selvfølgelig. Men det var rart at de var beste venner og omgikk hverandre ofte. I min vennekrets kjenner vi hverandre så godt at der har ingen blitt fornærmet enten det var verten eller gjesten. Jeg mener vi har en tone som ikke verken er ufin eller sårende. Hvis jeg hadde ryddet av bordet, så hadde jeg tatt en spøkefull tone om at nå er det på tide å finne senga. På samme måte har det blitt den andre veien, vi er på bølgelengde liksom. ( hadde ikke begynt å ryddet før jeg hadde sagt fra)

Det er noe annet når det er en tilfeldig bekjent, da opptrer man vel på en helt annen måte. Høflig skal man jo være uansett, men jeg vil tro at ens nærmeste kjenner dem så godt at det skulle ikke være noe stort problem å være verken vert eller gjest, da hadde heller ikke denne diskusjonen oppstått :)

Det er vel det som undrer meg mest her i denne tråden, at de er nære venner. For dette høres ut for meg som et flyktig bekjenskap som bare stakk innom helt uanmeldt.Nære venner reagerer ikke sånn. (vert / gjest)

Enig, slik har vi det også.

Hadde det blitt gjort i en spøfulltone, helt greit.

Slik det ble fremstilt, hørtes det uhøflig ut.Mange måter å si ting på :0)

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• pekkaline

3

• morsan

2

• cathlin

2

• AneM1365380603

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Angola
Skrevet

Det er for tidlig å gi mange hint før kl 2330 en lørdagskveld, i alle fall. Så hvis det hadde kommet mange hint før bord-ryddingen, så synes jeg virkelig vertinnen var ekstremt uhøflig.

Inviterer man folk til en lørdagskveld, må man da jammen regne med og tolerere at klokka i det minste runder midnatt før de går hjem. Ellers kan man la være å invitere, synes jeg.

Jeg finner ikke noe sted at de var blitt invitert...? Kanskje de kom uanmeldt.....

tzatziki1365380058
Skrevet

Jeg finner ikke noe sted at de var blitt invitert...? Kanskje de kom uanmeldt.....

Jeg forutsatte nok invitasjon, siden de hadde fått barnevakt fordi de skulle på besøk. Ikke så vanlig å ordne det for å gå uanmeldt til folk, men kan jo være tilfellet her. Dersom de kom uanmeldt, så synes jeg ikke det var like uhøflig av vertinnen og jeg synes også at en uanmeldt stikk-innom-tur bør avsluttes i rimelig tid, dvs rundt 2300 eller noe sånt. Selv om jeg ikke akkurat sitter på fasiten :)

Skrevet

Jeg tenker at det å gjespe når vi har besøk er feil, når andre gjør det (hos dem) så tenker jeg vi må komme oss avsted.

Er det flere måter, eller flere hint vi må ta?

Faren min pleide å sette på en kassett med opptak av ham selv som kommenterer hopprenn på radio (han jobbet i radiosporten en periode).

Samboeren min har satt på en cd med arabiske bønnerop han hadde fått med seg etter en tur til Iran med sin far.

-ganske effektive hint...

Gjest Angola
Skrevet

Jeg forutsatte nok invitasjon, siden de hadde fått barnevakt fordi de skulle på besøk. Ikke så vanlig å ordne det for å gå uanmeldt til folk, men kan jo være tilfellet her. Dersom de kom uanmeldt, så synes jeg ikke det var like uhøflig av vertinnen og jeg synes også at en uanmeldt stikk-innom-tur bør avsluttes i rimelig tid, dvs rundt 2300 eller noe sånt. Selv om jeg ikke akkurat sitter på fasiten :)

a det var det jeg og mente :) Har ikke fått noe "svar " på om de var bedt. Det er jo ikke sikkert de gjorde noe stort nummer av å skaffe barnevakt, kanskje en besteforelder stakk innom en tur, så de skulle få seg en "luftetur", hvem vet.

Derfor er det vanskelig å si noe eksakt, så lenge man ikke vet detaljene.

Se for øvrig det jeg svarte mora2 lenger ned på siden. Om vennskap, syns det var litt søkt dette vennskapet.

Skrevet

Det er for tidlig å gi mange hint før kl 2330 en lørdagskveld, i alle fall. Så hvis det hadde kommet mange hint før bord-ryddingen, så synes jeg virkelig vertinnen var ekstremt uhøflig.

Inviterer man folk til en lørdagskveld, må man da jammen regne med og tolerere at klokka i det minste runder midnatt før de går hjem. Ellers kan man la være å invitere, synes jeg.

Enig

Skrevet

Vanskelig å ha noen mening om at hun ønsket at dere skulle gå kl. 23.30, det avhenger i stor grad av typen invitasjon/besøk og "historikken" hennes, dvs. om hun pleier å legge seg tidlig bestandig etc.

Men jeg synes godt hun kunne sagt fra på en helt annen måte, det ville vært mye mer høflig og hyggelig om hun hadde sagt det som det var, f.eks. at hun var trøtt og at dere dessverre måtte gå. Evt. kunne vel hun gått og lagt seg, så kunne mannen hennes holdt dere med selskap, om han kanskje kunne tenke seg lenger besøk?

Enig

Skrevet

Faren min pleide å sette på en kassett med opptak av ham selv som kommenterer hopprenn på radio (han jobbet i radiosporten en periode).

Samboeren min har satt på en cd med arabiske bønnerop han hadde fått med seg etter en tur til Iran med sin far.

-ganske effektive hint...

Morsomt :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...