Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest midia
Skrevet

Har de siste dagene merket at min lille bærbare pc har begynt å lage litt mer bråk enn før.

Den er bare 2 måneder gammel og det ligger svært lite innpå den. Altså ingen spill osv..

Kan det være virus?

eller noen andre råd?

Skrevet

Lagrene i vifta er kaputt, eller viftebladene subber borti noe.

Gjest midia
Skrevet

Lagrene i vifta er kaputt, eller viftebladene subber borti noe.

Etter 2 måneder?

Da må det vel ha skjedd et eller annet med den vel?

Den ble kjøpt i desember.

Skrevet

Det kan jo være virus, slik at pc'en jobber mer enn normalt og trenger mer kjøling av den grunn.

Det kan være at du kjører flere programmer samtidig, som belaster den mer?

Har den stått i støvete lokaler så det har blitt mye støv innvendig eller på selve vifra slik at kjølingen blir dårlig?

Skrevet

Etter 2 måneder?

Da må det vel ha skjedd et eller annet med den vel?

Den ble kjøpt i desember.

Det er jo ikkje sikkert det er det da, men de selger så mye som ikkje virker skikkelig for tiden så det er ikkje umulig.

Gjest midia
Skrevet

Det kan jo være virus, slik at pc'en jobber mer enn normalt og trenger mer kjøling av den grunn.

Har den stått i støvete lokaler så det har blitt mye støv innvendig eller på selve vifra slik at kjølingen blir dårlig?

Den står ofte i stua og brukes stort sett hele dagen, den pleier å få være med sønnen på skolen å har da en egen pc lomme i sekken.

Jeg tror mest på virus, men har ennå ikke funnet noe.

Skal ta et bedre søk i natt.

Skrevet

Kan du ikke justere hvor mye vifta på pc`n skal gå da?

Jeg kan velge mellom Noemal Mode og Silence Mode.

Velger etter behov jeg, og bruker Normal modus når den står på hele dagen og brukes mye. :-)

Skrevet

Kan du ikke justere hvor mye vifta på pc`n skal gå da?

Jeg kan velge mellom Noemal Mode og Silence Mode.

Velger etter behov jeg, og bruker Normal modus når den står på hele dagen og brukes mye. :-)

Det er mulig, det har jeg ikke tenkt på. Vet ikke om det er mulig på min faktisk.

Skrevet

Det er mulig, det har jeg ikke tenkt på. Vet ikke om det er mulig på min faktisk.

Jeg har en sånn knapp på panelet som indikerer vifta. Du kan jo se om du har en sånn knapp med vifte tegn på. :-)

Skrevet

Jeg har en sånn knapp på panelet som indikerer vifta. Du kan jo se om du har en sånn knapp med vifte tegn på. :-)

Jeg tror ikke at jeg har en slik knapp. Men pc'en min er så stille at jeg hører den ikke, må legge øret helt inntil den for å høre vifta.

Skrevet

Går vifta bare mer enn vanlig, eller hører du en skrapelyd som om en slår borti noe? Hvis den bare går mer enn vanlig er den sikkert full av støv. Det finnes luft på boks som du kan blåse inn i vifteåpningen. Dette pleier å løse mange problemer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...