Gå til innhold

hva synes dere om kyssing/klining offentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Småkyssing er helt greit, men tungekyssing og råklining blir påtrengende. Det er så seksuelt at jeg blir pinlig berørt.

• Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Aliza1365380759

8

• morsan

7

• trollemor;o)

4

• mrxx

3

Skrevet

Et kyss i ny og ne gjør ikke noe, men regelrett klining passer seg ikke uansett alder, i særdeleshet ikke den som er ledsaget av slafselyder.

Skrevet

Jeg kysset kjæresten på fester, i rulletrappa o.l. Ikke klining, men kosekyss. Jeg syns bare det er koselig å se to som er forelsket, jeg. At man skal la være å kysse foran andre fordi de er ulykkelige er det dummeste jeg har hørt. Skal man aldri være glad fordi det kan være noen som er ulykkelige?

''Skal man aldri være glad fordi det kan være noen som er ulykkelige?''

Godt poeng!

Skrevet

Det synes jeg ikke så mye om, et enkelt lite kyss en kveld gjør jo ikke noe, men sitte og småkline en kveld synes jeg ikke passer seg. Det hører ungdommen til:-)

Greit nok for ungdommen å råkline på fester og slikt, men jeg har opplevd ungdommer som råkliner på bussen, ledsaget av masse slafselyder, og det synes jeg ikke noe om. Man kan la være på slike steder der medborgerne ikke har noe reelt valg mht hvos de oppholder seg.

Gjest Elextra
Skrevet

Et kyss i ny og ne gjør ikke noe, men regelrett klining passer seg ikke uansett alder, i særdeleshet ikke den som er ledsaget av slafselyder.

Og du drev - kors på halsen - ikke med slikt da du var tenåring? :P

Gjest Rakel28
Skrevet

Kyss i ny og ne er helt greit. Må jo være mulig å vise at man er glad i hverandre. Men klining kan man gjøre hjemme.

trollemor;o)
Skrevet

Syns det er merkelig mad voksne par som sitter å kysser i tide og utide. Hva er det de vil bevise, og for hvem?

Det blir litt slik; "Se så lykkelige vi er" opplegg.

Ungdommer som kliner og kysser offentlig er bare koselig:o)

Skrevet

Og du drev - kors på halsen - ikke med slikt da du var tenåring? :P

Ja!

(men har noe med at det ikke var offentlig transport der også ...*he he*)

trollemor;o)
Skrevet

Syns det er merkelig mad voksne par som sitter å kysser i tide og utide. Hva er det de vil bevise, og for hvem?

Altså, jeg mener ikke at det er koselig at ungdommer sitter å kliner i selskap ol, men sånn i et hjørne på et kjøpesenter ol;-P

Skrevet

Greit nok for ungdommen å råkline på fester og slikt, men jeg har opplevd ungdommer som råkliner på bussen, ledsaget av masse slafselyder, og det synes jeg ikke noe om. Man kan la være på slike steder der medborgerne ikke har noe reelt valg mht hvos de oppholder seg.

Er enig med deg i det, som jeg sa, takt og tone og hvor det skjer er viktig. Normal god oppførsel gjelder overalt.

Gjest Elextra
Skrevet

Ja!

(men har noe med at det ikke var offentlig transport der også ...*he he*)

Hehe, tenkte ikke akkurat på bussen da, men offentlig klining mente jeg nok var helt normalt da jeg var tenåring!

Skrevet

Hehe, tenkte ikke akkurat på bussen da, men offentlig klining mente jeg nok var helt normalt da jeg var tenåring!

Ja det var normalt og som tenåringer reagerte man jo ikke på det. Men det betyr jo ikke at ikke mer voksne mennesker kan ha tenkt noen tanker om det.

men her - som ellers på dol - kommer det jo an på hva det egentlig er man diskuterer: Hva er offentlig sted? Hva er klining (grensen mellom uakseptabel drøveltvinnign og akseptabel småklining)? Og også: Hva er 'ungdommer' - tenåringer eller er det ogsp OK at 24-åringer slafser i vei? ;-)

Jeg reagerer absolutt ikke på ALL klining - det var vel mer enkelte episoder der jeg føler at ungdommene 'presser' kliningen på meg i situasjoner der jeg ikke kan 'komme unna'. Ser jeg f eks et par kline litt på et kjøpesenter idet jeg haster forbi for å utgjøre mine ærender, affiserer det meg ikke en smule.

Råklining på bussen eller i køa på bussholdeplassen synes jeg er over grensen.

Kommer ikke på andre eksempler i farten;-)

Gjest monsemor
Skrevet

Jeg synest vel kanskje at folk bør tenke litt på akkurat den delen,med at andre som er til stede, kan føle seg litt brydd, eller utilpass sammen med et par som bare utstråler ren "lykke".

En burde jo bare være glad på deres vegne, men det er jo ikke alltid så enkelt å føle denne unte lykken ovenfor andre, hvis en selv inners inne er veldig ulykkelig.

Så jeg mener at dette er noe en bør ta med i begrunnelsen med å vente med kliningen til de kommer hjem

Jeg mener at folk må få gi hverandre ett kyss og en klem om de føler for det, selv om det er andre tilstede. Da mener jeg ikke klining, men kyss på munnen. Og om dette er ungdom, voksen eller gammel så spiller ikke det noen rolle.

Derimot synes jeg ikke det er ok at noen sitter sånn rett foran nesen på noen de vet er veldig ulykkelig. Om min venninde kom hjem til meg for å betro seg til meg med kjærlighets sorg så ville ikke jeg og kjæresten sitte å kysse på hverandre for å si det sånn.

Hvordan skal andre mennesker til en hver tid vite at den som er i nærheten er dypt ulykkelig?

Mener du virkelig at andre ikke skal få vise hverandre at de er glade i hverandre fordi at det kan være ulykkelige mennesker rundt dem? Det synes jeg er ganske drygt.

Skrevet

Ja det var normalt og som tenåringer reagerte man jo ikke på det. Men det betyr jo ikke at ikke mer voksne mennesker kan ha tenkt noen tanker om det.

men her - som ellers på dol - kommer det jo an på hva det egentlig er man diskuterer: Hva er offentlig sted? Hva er klining (grensen mellom uakseptabel drøveltvinnign og akseptabel småklining)? Og også: Hva er 'ungdommer' - tenåringer eller er det ogsp OK at 24-åringer slafser i vei? ;-)

Jeg reagerer absolutt ikke på ALL klining - det var vel mer enkelte episoder der jeg føler at ungdommene 'presser' kliningen på meg i situasjoner der jeg ikke kan 'komme unna'. Ser jeg f eks et par kline litt på et kjøpesenter idet jeg haster forbi for å utgjøre mine ærender, affiserer det meg ikke en smule.

''Råklining på bussen eller i køa på bussholdeplassen synes jeg er over grensen.''

Før jeg fikk bilen i fjor vår observerte jeg gjentatte ganger det samme paret godt oppe i 20-årene på bussen, ivrig opptatte med å sleike på hverandres drøvler... *Kvalm* Litt smånussing har jeg ingenting imot, men storklininga kan man da holde innenfior husets fire vegger?

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Når er man definert som "voksne par"? ;-)

Må finne ut om jeg skal begynne å telle ned åra. Hehe...

Gjest Vinterstorm
Skrevet

Rart at jeg fant denne tråden nå. Jeg satt på bussen for 1 time siden der jeg satt bak et par i slutten av 20 åra. Det er lave seterygger, så man ser de foran seg veldig godt. Det sitter ikke å kliner, da hadde jeg nok flyttet meg, men de satt å smånussa med jevne mellomrom. Jeg må si at jeg føler meg invadert av folks kjærlighet. Jeg vet ikke hvor jeg skal feste blikket. Jeg har hatt kjæreste, men kyssing og klining tilhører vårt private rom. Jeg gir hei og hade kyss i det offentliger rom, men ingen "stoppe opp på gatehjørne"-kyssing eller klining.

Kanskje jeg er litt gammeldags eller blitt en sjalu kjerring, men jeg synest at klining tilhører det private rom og til en hvis grad kyssing også.

trollemor;o)
Skrevet

Når er man definert som "voksne par"? ;-)

Må finne ut om jeg skal begynne å telle ned åra. Hehe...

Over 25;o)

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Over 25;o)

!!!! :-O

Da er det mange som synder, gitt!

....inkludert...

Gjest Elextra
Skrevet

Enig med deg, denne tråden minnet meg bare på hvordan "man" klinte høyst offentlig (dog var det vel gjerne ganske mørkt?) på fester da vi var i tenårene, noe jeg nesten hadde fortrengt :P.

trollemor;o)
Skrevet

!!!! :-O

Da er det mange som synder, gitt!

....inkludert...

He-he, jeg har nok også syndet, men ikke så mye;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...