Gå til innhold

hva gjør jeg galt?

Gjest tjukk men sunn

Anbefalte innlegg

Gjest tjukk men sunn

jeg er en kvinne på 24 år,som sliter med overvekt.lever sunt(både i følge legene og kostholdsekspert),trener,likevel ser jeg ut som en slakte-klar gris:( har tre hormon-forstyrrelser;PCO,cushings-syndrom,og lavt stoffskifte...

Noen her med lignende erfaringer?? Hva gjør man når man ikke går ned i vekt selv om man gjør alt "rett"??Har prøvd slankepiller,som reductil;gikk OPP 10 kilo!!spiste vel knapt.

Gode råd tas imot:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest anbefaler libra

Hei. Jeg skjønner godt din fortvilelse når du ikke går ned i vekt til tross for et sunt kosthold.

Det er virkelig sant at man kan gå opp i vekt til tross for at man spiser mye sunn mat. Du som har pco har ekstra lett for å øke i vekt.

Det som er viktig er å lære balansen i kostholdet. Altså, det er ikke gunstig å spise f.eks. kun frukt i et måltid, du må balansere det med proteiner og litt karbohydrater. Spiser du en youghurt (selv en mager en) må du finne på noe annet med protein å spise. Osv, osv.

Jeg har hatt det som deg at jeg har spist sunt men likevel ville ikke vekta gå ned. Min redning var et libra-kurs. Der lærte jeg for det første å spise ofte, 5 måltider daglig. Jeg lærte å øke fiberinntaket mitt og balansere måltidene for å få riktig balanse mellom proteiner, fett, kabrohydrater og fiber.

Det jeg opplevde var at når jeg knep inn på f.eks. pålegg for å spare kalorier gikk jeg ikke ned i vekt, fordi jeg da samtidig knep inn på proteindelen.

Jeg vil anbefale deg et libra-kurs. Å gå ned i vekt er ganske innviklet og det er godt å ha fokus på dette en periode og ha andre kursdeltakere som støttespillere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prøvd alt

Hei. Jeg skjønner godt din fortvilelse når du ikke går ned i vekt til tross for et sunt kosthold.

Det er virkelig sant at man kan gå opp i vekt til tross for at man spiser mye sunn mat. Du som har pco har ekstra lett for å øke i vekt.

Det som er viktig er å lære balansen i kostholdet. Altså, det er ikke gunstig å spise f.eks. kun frukt i et måltid, du må balansere det med proteiner og litt karbohydrater. Spiser du en youghurt (selv en mager en) må du finne på noe annet med protein å spise. Osv, osv.

Jeg har hatt det som deg at jeg har spist sunt men likevel ville ikke vekta gå ned. Min redning var et libra-kurs. Der lærte jeg for det første å spise ofte, 5 måltider daglig. Jeg lærte å øke fiberinntaket mitt og balansere måltidene for å få riktig balanse mellom proteiner, fett, kabrohydrater og fiber.

Det jeg opplevde var at når jeg knep inn på f.eks. pålegg for å spare kalorier gikk jeg ikke ned i vekt, fordi jeg da samtidig knep inn på proteindelen.

Jeg vil anbefale deg et libra-kurs. Å gå ned i vekt er ganske innviklet og det er godt å ha fokus på dette en periode og ha andre kursdeltakere som støttespillere.

Kan du gi et eksempel på hvordan en dag for deg ser ut i kostholdet? Det hørtes spennende ut dette. Det jeg tror om meg selv er at jeg faktisk spiser for lite. Så tror kroppen at den skal spare, og så går forbrenningen enda mer ned. Sukk... Kan du gi litt mer råd om å komme i gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anbefaler libra

Kan du gi et eksempel på hvordan en dag for deg ser ut i kostholdet? Det hørtes spennende ut dette. Det jeg tror om meg selv er at jeg faktisk spiser for lite. Så tror kroppen at den skal spare, og så går forbrenningen enda mer ned. Sukk... Kan du gi litt mer råd om å komme i gang?

5 måltider daglig.

Dette spiser jeg for eksempel til frokost, lunch, mellommåltider og kvelds:

30 g grovt brød eller knekkebrød m/ 20 g kjøttpålegg, ost, 1 egg, 50 g cottage cheese og banan etc. Eller havregrøt med cottage cheese.

Kålrot og gulrot så mye jeg vil. Annen grønnsaker/salat kan også brukes.

1 eple eller appelsin 2 ganger daglig.

Til middag spiser jeg 100-150 g kjøtt eller 150-200 g fisk, en liten potet og så mye grønnsaker jeg vil.

1 melkerasjon daglig, dvs. et glass melk, en youghurt etc.

Før hvert måltid tar jeg fibertilskudd, enten i form av 1 ss kli, 1 gg helseklibrød eller fibertabletter.

Minst 2 liter vann daglig.

Dietten kan selvsagt varieres i det uendelige. Hvis du ikke har Libra-kurs der du bor får du kjøpt en bok som heter 8 uker til et lettere liv.

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/enkeltSok.do?innsnevre=ja&enkeltsok=8+uker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prøvd alt

5 måltider daglig.

30 g grovt brød eller knekkebrød m/ 20 g kjøttpålegg, ost, 1 egg, 50 g cottage cheese og banan etc. Eller havregrøt med cottage cheese.

Til middag spiser jeg 100-150 g kjøtt eller 150-200 g fisk, en liten potet og så mye grønnsaker jeg vil.

Før hvert måltid tar jeg fibertilskudd, enten i form av 1 ss kli, 1 gg helseklibrød eller fibertabletter.

Dietten kan selvsagt varieres i det uendelige. Hvis du ikke har Libra-kurs der du bor får du kjøpt en bok som heter 8 uker til et lettere liv.

Takk skal du ha :)

Nei her er ikke slike kurs, men jeg skal legge boken på minne. Jeg har i det siste "tenkt Fedon", det vil si at jeg har kuttet ned på karbohydrat og heller spist protein som egg, kylling o.l.Jeg har bevist "lett" etter mat med lav GI.

Man kan altså spise mat med såkalte langsomme karbohydrater med lav GI. Men man blir jo veldig forvirret av disse slankerådene.....i følge Lindberg kan du nesten spise fritt peanøtter, det har lav GI. Men så har jeg funnet ut at peanøttenes GI er fastsatt etter 50 gram karbohydrat, en mengde som tilsvarer 8 dl peanøtter. Det vil si 2925 kalorier og 245 gram fett!! ( 8 dl er jo mye da, men uansett....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prøvd alt

5 måltider daglig.

Det jeg glemte å skrive var at det er ikke noe som gir resultater uansett hva jeg gjør. I tillegg må man trene. Jeg vil si jeg er aktiv, men jeg trener ikke så mye, mest gåing og noe styrketrening.

Jeg har 0 forbrenning, sånn er det bare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøv denne: www.ketolyse.no

Det virker. Har også hormonproblemer.

Følg opplegget slavisk. Ikke lag en mix av katolyse, atkins, libra, lindberg osv da legger du bare på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke cushing, men PCO og lavt stoffskifte.

Det som fungerer for meg er et kosthold med mye proteiner og lite karbohydrater.

Du kan sjekke litt på www.lindbergs.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bedt om å få en henvisning til kyndig fagpersonell med spesialisering på emnet. Hva med Lipidklinikken til Rikshospitalet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...