Gjest Hull i bankkontoen min Skrevet 2. mars 2008 Skrevet 2. mars 2008 når du har betalt regningene hver måned? Jeg vet at bankene opererer med en "sum" som man antas å bruke på mat/klær/annet forbruk, noen som vet hva denne er? Har et normalt boliglån, er aldri på byen, og har ingen dyre fritidssysler .Jeg tjener helt greit, men føler at pengene flyr ut av vinduet hver eneste måned 0 Siter
soleil Skrevet 2. mars 2008 Skrevet 2. mars 2008 Du kan sjekke SIFO.no sine sider. De har en norm for forbruk. Personlig syns jeg de normene er høye, bruker eller tjener ikke så mye penger selv og har normal økonomi. Er på etterskudd nå, reddet av kontokreditt. Ekkelt ja! Går seg til utover i året. Det gjelder å sette til side nok penger til alle regninger eller betale dem månedlig. Og så bør en ha et buffer i tilfelle noe uforutsett. Buffer har jeg aldri hatt, men.. hehe :-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 2. mars 2008 Skrevet 2. mars 2008 Alltid tøft på begynnelsen av året, man er gjerne litt bunnskrapt etter jul, så kommer mange store regninger i januar :/. Trøsten er at det gjerne blir bedre utover året. 0 Siter
Gjest tjener lite i helsesektoren Skrevet 2. mars 2008 Skrevet 2. mars 2008 Det er heller lite. 0 Siter
Speak Skrevet 3. mars 2008 Skrevet 3. mars 2008 Ta en mnd. og skriv ned ALT du bruker penger på. Det er ofte en del unødvendige småting man glemmer bort.... 0 Siter
Sofline Skrevet 3. mars 2008 Skrevet 3. mars 2008 SIFO har et standardbudsjett, men det passer slett ikke på mitt forbruk. Gå gjennom kvitteringene dine i noen måneder og regn ut hvor mye penger du bruker på hva. Så ser du også hvor du eventuelt bør kunne spare litt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.