Gå til innhold

Hvor mye penger har du igjen...

Anbefalte innlegg

Gjest Hull i bankkontoen min
Skrevet

når du har betalt regningene hver måned? Jeg vet at bankene opererer med en "sum" som man antas å bruke på mat/klær/annet forbruk, noen som vet hva denne er?

Har et normalt boliglån, er aldri på byen, og har ingen dyre fritidssysler .Jeg tjener helt greit, men føler at pengene flyr ut av vinduet hver eneste måned :(

Fortsetter under...

Skrevet

Du kan sjekke SIFO.no sine sider. De har en norm for forbruk. Personlig syns jeg de normene er høye, bruker eller tjener ikke så mye penger selv og har normal økonomi.

Er på etterskudd nå, reddet av kontokreditt. Ekkelt ja! Går seg til utover i året. Det gjelder å sette til side nok penger til alle regninger eller betale dem månedlig. Og så bør en ha et buffer i tilfelle noe uforutsett. Buffer har jeg aldri hatt, men.. hehe :-)

Gjest Elextra
Skrevet

Alltid tøft på begynnelsen av året, man er gjerne litt bunnskrapt etter jul, så kommer mange store regninger i januar :/.

Trøsten er at det gjerne blir bedre utover året.

Gjest tjener lite i helsesektoren
Skrevet

Det er heller lite.

Skrevet

Ta en mnd. og skriv ned ALT du bruker penger på. Det er ofte en del unødvendige småting man glemmer bort....

Skrevet

SIFO har et standardbudsjett, men det passer slett ikke på mitt forbruk. Gå gjennom kvitteringene dine i noen måneder og regn ut hvor mye penger du bruker på hva. Så ser du også hvor du eventuelt bør kunne spare litt.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...