Gjest borettslaghaha Skrevet 2. mars 2008 Skrevet 2. mars 2008 Nå driver en av naboene og borer fra kl 1030 søndag morgen. Kirkeklokkene slår samtidig... Hva syns dere om sånt og hva ville dere evt. gjort. Det trenger ikke være naboen i samme oppgang... (helt umulig å høre hvor det kommer fra, men det høres godt!) 0 Siter
Lillemus Skrevet 2. mars 2008 Skrevet 2. mars 2008 Det er ikke lov hos oss og det hender svært sjeldent, heldigvis. Men det er fullt lovlig å klage dersom du klarer å finne ut hvilken leilighet bråket kommer fra. 0 Siter
Gjest en som bor langt fra naboer Skrevet 2. mars 2008 Skrevet 2. mars 2008 Jeg synes ikke dette skal være lov. Det eneste kan være at du først undersøker hva det er og hvor det kommer fra. Dette fordi at: Det kan faktisk være noe som er skjedd i en leilighet som kreves øyeblikkelig "reparasjon" av kyndige folk.... eller noe som foregår utendørs, som ikke kan vente til mandag. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 2. mars 2008 Skrevet 2. mars 2008 Boring skulle ikke være lov i blokkleiligheter overhodet . Husker jeg bodde i leilighet og måtte bore for å få satt opp noen kroker, og tenkte på hva slags tidspunkt jeg kunne gjøre slikt. Ikke lett å finne et akseptabelt tidspunkt når man er i jobb og ikke har mulighet for å gjøre det på dagtid hverdager! Sånn sett synes jeg søndag kl. 10.30 er helt ok, i hvertfall bedre enn mellom 20 og 8 alle dager, og forsåvidt også bedre enn fredag og lørdag kveld, når mange er hjemme og skal kose seg. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 2. mars 2008 Skrevet 2. mars 2008 Boring skulle ikke være lov i blokkleiligheter overhodet . Husker jeg bodde i leilighet og måtte bore for å få satt opp noen kroker, og tenkte på hva slags tidspunkt jeg kunne gjøre slikt. Ikke lett å finne et akseptabelt tidspunkt når man er i jobb og ikke har mulighet for å gjøre det på dagtid hverdager! Sånn sett synes jeg søndag kl. 10.30 er helt ok, i hvertfall bedre enn mellom 20 og 8 alle dager, og forsåvidt også bedre enn fredag og lørdag kveld, når mange er hjemme og skal kose seg. ''''Sånn sett synes jeg søndag kl. 10.30 er helt ok.'''' Der må eg si meg fullstendig uenig, eg syns søndagen bør "fredes" i fra støy og diverse aktiviteter som "stresser" opp dagen for andre. Du skal holde kviledagen (søndagen) hellig! 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 2. mars 2008 Skrevet 2. mars 2008 ''''Sånn sett synes jeg søndag kl. 10.30 er helt ok.'''' Der må eg si meg fullstendig uenig, eg syns søndagen bør "fredes" i fra støy og diverse aktiviteter som "stresser" opp dagen for andre. Du skal holde kviledagen (søndagen) hellig! Skjønner hva du mener, men rent personlig ville jeg som sagt synes det var mye bedre med støy en søndag kl. 1030 (når vi antakelig var på vei ut) enn en hvilken som helst dag etter kl. 20. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 2. mars 2008 Skrevet 2. mars 2008 Skjønner hva du mener, men rent personlig ville jeg som sagt synes det var mye bedre med støy en søndag kl. 1030 (når vi antakelig var på vei ut) enn en hvilken som helst dag etter kl. 20. Helt enig. Men jeg veit om mange i mitt borettslag som ville klaga adskillig høyere på en søndag. 0 Siter
cathlin Skrevet 2. mars 2008 Skrevet 2. mars 2008 10.30 en søndag morgen, skal man jo ha stått opp for lengst og være på vei ut i naturen på søndagstur!;-) 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 2. mars 2008 Skrevet 2. mars 2008 10.30 en søndag morgen, skal man jo ha stått opp for lengst og være på vei ut i naturen på søndagstur!;-) Så hva gjør at du sitter foran skjermen din her nå? Har du laptop med mobil tilkobling med deg ut i skog og mark, eller er du tilbake fra turen allerede? 0 Siter
cathlin Skrevet 2. mars 2008 Skrevet 2. mars 2008 Så hva gjør at du sitter foran skjermen din her nå? Har du laptop med mobil tilkobling med deg ut i skog og mark, eller er du tilbake fra turen allerede? Hehe:-) Jo, jeg sitter og ser ut på det nydelige været og tenker hardt på at jeg må pelle meg ut snart. Er litt forkjøla men kan ikke bruke det som unnskyldning for å være lat lengre. *trenger et spark bak* 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 2. mars 2008 Skrevet 2. mars 2008 Da hadde jeg sagt i fra. Bråk passer seg ikke på en søndag. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 2. mars 2008 Skrevet 2. mars 2008 Da hadde jeg sagt i fra. Bråk passer seg ikke på en søndag. Men når passer det egentlig - sånn utenom vanlig arbeidstid? 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 2. mars 2008 Skrevet 2. mars 2008 Men når passer det egentlig - sånn utenom vanlig arbeidstid? Mandag, tirsdag, onsdag, torsdag, fredag, lørdag. ;0) En fin sommer dag, passer det seg nesten ikke på en lørdag heller. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 2. mars 2008 Skrevet 2. mars 2008 Mandag, tirsdag, onsdag, torsdag, fredag, lørdag. ;0) En fin sommer dag, passer det seg nesten ikke på en lørdag heller. ''En fin sommer dag, passer det seg nesten ikke på en lørdag heller.'' Den skjønte jeg ikke, en fin sommerdag er man jo nettopp gjerne ute, og vil ikke plages av støyen hjemme. 0 Siter
frosken Skrevet 2. mars 2008 Skrevet 2. mars 2008 Jeg hadde akseptert støy fra en nabo etter kl 10 på en søndag. 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 2. mars 2008 Skrevet 2. mars 2008 ''En fin sommer dag, passer det seg nesten ikke på en lørdag heller.'' Den skjønte jeg ikke, en fin sommerdag er man jo nettopp gjerne ute, og vil ikke plages av støyen hjemme. Her jeg bor, er det en "uskrevet" regel. Folk sitter gjerne ute i hagene sine å koser seg, da er det ikke mye koslig å høre på masse støy... Men blir kanskje litt forskjellig fra et borettslag... 0 Siter
Gjest formiddag Skrevet 2. mars 2008 Skrevet 2. mars 2008 1030 er da ikke tidlig. Synes det bør aksepteres. 0 Siter
willow Skrevet 2. mars 2008 Skrevet 2. mars 2008 Har dere ikke regler for når det skal være stille i borettslaget? Husker ikke når det er hos oss, men det er enten fra ti eller elleve søndag morgen. vet ikke hvordan jeg ville reagert. Halv elleve er jeg som regel oppe uansett. Verre om man våkner av en intens boring som ingen ende vil ta. 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 2. mars 2008 Skrevet 2. mars 2008 Om det var en engangshendelse ville jeg ikke brydd meg, selv om de godt kunne utsatt til etter elleve-tolv. Om det stadig var støy tidlig søndag morgen ville jeg tatt det opp med borettslagstyret om de kunne sende ut en påminnelse om husregler angående stilletid. 0 Siter
Mistera Skrevet 4. mars 2008 Skrevet 4. mars 2008 Nå bor ikke jeg i noe borettslag, men i et byggefelt der en av naboene har drevet å bygget på huset i en EVIGHET, om han sager klokka 00.30 eller på søndags morgen når han står opp klokken 07.30 er han ganske så likgyldig til! Men mannen "eier" halve bygda ( ifølge han selv ) + noen butikker, så da gjør han vel AKKURAT som han ønsker ( for å sitere han, og JA, jeg har krangla som fillene fyker med dette utsyke av en kverrulant og neste stopp nå er politiet ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.