Gå til innhold

Rikning eller fattigmann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En elektriker tjener da mye mer enn 260.000 i året?

Eg er utdanna elektriker, eg sa ikkje det var det eg jobba med nå for tiden. :)

Skrevet

Høres veldig bra ut. Du tjener veldig mye mer enn meg. Me så spørs det jo også om du har flere lån og barn enn meg i tillegg. Men bare utfra lønn vil jeg si at du er langt fra fattig.

Skrevet

Eg tror "Cathlin" drog en liten spøk, i og med eg har "reklamert" så my for Melatonin at eg måtte understreke at eg ikkje hadde aksjer der. :-)

Ps! Eg har ikkje penger til "overs" hverken til aksjer eller lotto!

Jeg lurer på hvem denne "Cathlin" er.

Skrevet

Jeg lurer på hvem denne "Cathlin" er.

Det lurer eg og på.

Det må være litt plagsomt med noen som nesten kopierer nick`et ditt?

Skrevet

Til å bo i Oslo tjener du vel litt over gjennomsnittet vil jeg anta, et godt stykke over landsgjennomsnittet. Du kan ikke under noen omstendigheter omtales som fattig.

Skrevet

Det er nok prisstigningen som har tatt meg, ja. Ikke lett å få til lønnsøkning når du er din egen sjef ... Og så har vi digre, stygge boliglån. Vi kjøpte hus i 1987, akkurat rett før markedet sprakk. Det blir vi aldri ferdig med (boliglånet).

Vi har et falleferdig hus, gammelt, det sluker penger. Vi trodde vi skulle fått råd til å pusse opp året etter at vi flyttet inn, men dengang ei (da hadde vi tre store barn, riktignok, de har flyttet nå). Så vi fyrer for kråka og det eneste vi har passet på å reparere, er taket.

Akkja. Grunnen til at jeg spurte, var at så veldig mange rundt oss ser ut til å ha kjempemye penger å rutte med. Så da lurte jeg bare. Naboen min sier at jeg tjener som en middels industriarbeider. Lure rpå om det stemmer. Der får man for lang universitetsutdannelse.

Nei, nå skal jeg gi meg med å klaaaage!

''Grunnen til at jeg spurte, var at så veldig mange rundt oss ser ut til å ha kjempemye penger å rutte med. Så da lurte jeg bare. Naboen min sier at jeg tjener som en middels industriarbeider.''

Folk synes også jeg alltid har mye penger å rutte med fordi jeg som oftest har penger når det er noe jeg ønsker meg. Men jeg har ikke god råd, jeg er bare god til å prioritere vekk ting jeg egentlig ikke har bruk for.

Du tjener bedre enn en allminnelig industriarbeider.

Du tjener ikke dårlig til å ha en lang universitetsutdannelse. Gjennomsnittslønnen for min lange universitetsutdannelse etter fem års ansenitet er ca. 350 000 kr.

Hvis du ikke har gått opp i lønn og alltid har brukt hele lønna di hver måned, er det ikke rart du har blitt tatt igjen av prisstigningen.

Skrevet

Eg har ikkje samvittighet til å jobbe svart!

Men mulighetene er der, eg er utdanna elektriker og har jobba mye som fotograf, så der har eg muligheter.

Får det bare ikkje til....:(

Godt å høre det finnes ærlig mennesker. :-)

Skrevet

Godt å høre det finnes ærlig mennesker. :-)

Tjaa, kan ikkje si at ærlighet varer lengst i denne sammenhengen.

;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...