Gå til innhold

utfylling egenerklæring på sykemelding

Anbefalte innlegg

Gjest forvirret av skjema
Skrevet

Hei,

Jeg er blitt 10% sykemeldt for å gå i behandling. Jeg fikk med meg 3 eksemplarer av sykemeldingen, det siste skal til "den som skal utbetale sykepenger" noe jeg går utifra er trygdekontoret.

Lengre nede på siden skal jeg fylle ut:

"forskutterer arbeidsgiver lønn under sykdom utover arbeidsgiverperioden"-hva menes med dette?

Hva menes med oppfølgingsplan? Er dette noe som må sendes trygdekontoret og er det skjema for dette?

Jeg går i langvarig behandling, men det kommer ikke til å gå mer utover jobben enn den tiden jeg er i behandling. altå 3 timer uken.

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg jobber med å registrere sykemeldinger. Er dette den første sykemeldingen? I så fall bør du levere del C og D til arbeidsgiver. Uansett skal arbeisgiver betale de første 16 dagene (arbeidsgiverperioden). Du får spørre arbeidsgiveren om de forskutterer lønn utover arbeidsgiverperioden. Jeg får ofte opp sykemeldinger som er krysset av feil eller ikke er krysset av - da korrigerer jeg bare.

Oppfølgingsplan er noe arbeidsgiver er pliktig å ha - dette får du i så fall vite om...

Gjest forvirret av skjema
Skrevet

Jeg jobber med å registrere sykemeldinger. Er dette den første sykemeldingen? I så fall bør du levere del C og D til arbeidsgiver. Uansett skal arbeisgiver betale de første 16 dagene (arbeidsgiverperioden). Du får spørre arbeidsgiveren om de forskutterer lønn utover arbeidsgiverperioden. Jeg får ofte opp sykemeldinger som er krysset av feil eller ikke er krysset av - da korrigerer jeg bare.

Oppfølgingsplan er noe arbeidsgiver er pliktig å ha - dette får du i så fall vite om...

takk!

ja, det er min første sykemelding.derav forvirringen. da tar jeg med meg begge delene på jobb, så ordner det seg sikkert:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...