Gjest Grunn til bekymring Skrevet 2. mars 2008 Skrevet 2. mars 2008 Foreldrene mine har ikke en eneste brannvarsler i huset sitt og heller ikke brannslokningsapparat. Det gjør meg av og til litt redd. Har jeg grunn til å bekymre meg ? 0 Siter
Gjest midia Skrevet 2. mars 2008 Skrevet 2. mars 2008 Ja det ville jeg vært, det er mange som er blitt reddet av røykvarsleren. B.Apparat er vel ikke det de trenger aller mest, men varslere burde de hatt absolutt. Kjøp en i gave du, den trenger jo ikke å monteres heller, her ligger den pent oppå skotørkeren i gangen for festet ble ødelagt en gang den utløste seg å da blir man nokså stresset;) 0 Siter
Gjest Jo flere jo bedre Skrevet 2. mars 2008 Skrevet 2. mars 2008 Jeg hadde spurt dem hvorfor de ikke har røykvarsler. Brannvesenet er veldig bevisst på at alle hjem bør ha en eller flere røykvarslere, rett og slett fordi de redder liv. Det er røyken som dreper og uten et instrument som varsler så er man i fare dersom det skulle begynne å brenne. Vi bor i en treromsleilighet på 70 kvm og har 3 varslere hos oss, samt en rett utenfor inngangsdøren. 0 Siter
Gjest i morgen den dag Skrevet 2. mars 2008 Skrevet 2. mars 2008 Det er et must idag synes jeg. Rart du må spørre her inne om det egentlig...... Hvorfor har ikke dere barna gitt det i julegaver og bursdagsgaver til dem da ? Gjør det, ut å kjøp trådløse brannvarslere og gi de som en forskuddsbursdagsgave. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 2. mars 2008 Skrevet 2. mars 2008 At de tør, sier jeg bare... Fortell dem at de får avslag på forsikringen dersom de har brannsikringsutstyr. Kanskje det hjelper? ;-) 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 2. mars 2008 Skrevet 2. mars 2008 Det skulle de nok hatt. Nå vet du hva du kan kjøpe i gave til dehvertfall ;0) 0 Siter
morsan Skrevet 2. mars 2008 Skrevet 2. mars 2008 At de tør, sier jeg bare... Fortell dem at de får avslag på forsikringen dersom de har brannsikringsutstyr. Kanskje det hjelper? ;-) Avslag på forsikringen hvis de har utstyr?? Men er ikke slikt utstyr påbudt ved lov+ Isåfall skulle jeg tro at det at de ikke har det kan føre til alvorlig avkortning i forsikringsutbetalingen. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 3. mars 2008 Skrevet 3. mars 2008 Avslag på forsikringen hvis de har utstyr?? Men er ikke slikt utstyr påbudt ved lov+ Isåfall skulle jeg tro at det at de ikke har det kan føre til alvorlig avkortning i forsikringsutbetalingen. Hm, mulig du har rett... Jeg vet vi betaler mindre i forsikring fordi vi har gjort diverse brannforebyggende tiltak i huset. Mulig det er snakk om brannstige osv? 0 Siter
KaVa Skrevet 3. mars 2008 Skrevet 3. mars 2008 Hm, mulig du har rett... Jeg vet vi betaler mindre i forsikring fordi vi har gjort diverse brannforebyggende tiltak i huset. Mulig det er snakk om brannstige osv? Det er jo påbudt ved lov å ha røykvarsler/branslukningsapparat el. brannslange i bolighus. Jeg vil tro at dersom man IKKE har det, vil man ikke få full forsikringserstatning, dersom det skulle begynne å brenne i huset? (Siden man ikke har sikret huset etter forskriftene?) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 3. mars 2008 Skrevet 3. mars 2008 Det er jo påbudt ved lov å ha røykvarsler/branslukningsapparat el. brannslange i bolighus. Jeg vil tro at dersom man IKKE har det, vil man ikke få full forsikringserstatning, dersom det skulle begynne å brenne i huset? (Siden man ikke har sikret huset etter forskriftene?) Det er mulig du har rett. Spørs om jeg blander inn slik det var for endel år siden? 0 Siter
Sofline Skrevet 3. mars 2008 Skrevet 3. mars 2008 Du slipper å spekulere mer over neste bursdags- eller julegave. :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.