Gå til innhold

Brannvarsler

Gjest Grunn til bekymring

Anbefalte innlegg

Gjest Grunn til bekymring
Skrevet

Foreldrene mine har ikke en eneste brannvarsler i huset sitt og heller ikke brannslokningsapparat. Det gjør meg av og til litt redd.

Har jeg grunn til å bekymre meg ?

Fortsetter under...

Gjest midia
Skrevet

Ja det ville jeg vært, det er mange som er blitt reddet av røykvarsleren. B.Apparat er vel ikke det de trenger aller mest, men varslere burde de hatt absolutt. Kjøp en i gave du, den trenger jo ikke å monteres heller, her ligger den pent oppå skotørkeren i gangen for festet ble ødelagt en gang den utløste seg å da blir man nokså stresset;)

Gjest Jo flere jo bedre
Skrevet

Jeg hadde spurt dem hvorfor de ikke har røykvarsler.

Brannvesenet er veldig bevisst på at alle hjem bør ha en eller flere røykvarslere, rett og slett fordi de redder liv. Det er røyken som dreper og uten et instrument som varsler så er man i fare dersom det skulle begynne å brenne.

Vi bor i en treromsleilighet på 70 kvm og har 3 varslere hos oss, samt en rett utenfor inngangsdøren.

Gjest i morgen den dag
Skrevet

Det er et must idag synes jeg. Rart du må spørre her inne om det egentlig......

Hvorfor har ikke dere barna gitt det i julegaver og bursdagsgaver til dem da ? Gjør det, ut å kjøp trådløse brannvarslere og gi de som en forskuddsbursdagsgave.

Gjest togli
Skrevet

At de tør, sier jeg bare...

Fortell dem at de får avslag på forsikringen dersom de har brannsikringsutstyr. Kanskje det hjelper? ;-)

Annonse

Gjest mora2
Skrevet

Det skulle de nok hatt.

Nå vet du hva du kan kjøpe i gave til dehvertfall ;0)

Skrevet

At de tør, sier jeg bare...

Fortell dem at de får avslag på forsikringen dersom de har brannsikringsutstyr. Kanskje det hjelper? ;-)

Avslag på forsikringen hvis de har utstyr??

Men er ikke slikt utstyr påbudt ved lov+ Isåfall skulle jeg tro at det at de ikke har det kan føre til alvorlig avkortning i forsikringsutbetalingen.

Gjest togli
Skrevet

Avslag på forsikringen hvis de har utstyr??

Men er ikke slikt utstyr påbudt ved lov+ Isåfall skulle jeg tro at det at de ikke har det kan føre til alvorlig avkortning i forsikringsutbetalingen.

Hm, mulig du har rett... Jeg vet vi betaler mindre i forsikring fordi vi har gjort diverse brannforebyggende tiltak i huset. Mulig det er snakk om brannstige osv?

Skrevet

Hm, mulig du har rett... Jeg vet vi betaler mindre i forsikring fordi vi har gjort diverse brannforebyggende tiltak i huset. Mulig det er snakk om brannstige osv?

Det er jo påbudt ved lov å ha røykvarsler/branslukningsapparat el. brannslange i bolighus. Jeg vil tro at dersom man IKKE har det, vil man ikke få full forsikringserstatning, dersom det skulle begynne å brenne i huset? (Siden man ikke har sikret huset etter forskriftene?)

Gjest togli
Skrevet

Det er jo påbudt ved lov å ha røykvarsler/branslukningsapparat el. brannslange i bolighus. Jeg vil tro at dersom man IKKE har det, vil man ikke få full forsikringserstatning, dersom det skulle begynne å brenne i huset? (Siden man ikke har sikret huset etter forskriftene?)

Det er mulig du har rett. Spørs om jeg blander inn slik det var for endel år siden?

Skrevet

Du slipper å spekulere mer over neste bursdags- eller julegave. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...