Gjest punkyB Skrevet 19. juni 2001 Del Skrevet 19. juni 2001 Er det noen som vet hva karbohydratinnholdet er i BRIE ? Vet det er mye fett - men på 'min' BRIE står det ikke hvor mye karbohydrater den inneholder. På forhånd takk :-))) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest motisaz Skrevet 19. juni 2001 Del Skrevet 19. juni 2001 det står ikke brie i matvaretabbellen min...er ikke en annen ost som er nesten det samme da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest punkyB Skrevet 19. juni 2001 Del Skrevet 19. juni 2001 det står ikke brie i matvaretabbellen min...er ikke en annen ost som er nesten det samme da? Det er jo en veldig fet ost da - smøreostaktig. Står Camembert der da? Har du en link til en sånn liste på nett ? (jeg kan sikkert finne linker ved å søke men ... *S*) Grunnen til at jeg spør er at jeg lurer på å begynne med 'karbohydratdiett' - at man unngår for mye karbohydrater. Da spiller ikke fettmengden noe rolle. Jeg vet at vanlig gulost har lite karbohydrater men ikke fullt så mye fett som Brie. Men jeg vil spise Brie ! :-)) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest motisaz Skrevet 19. juni 2001 Del Skrevet 19. juni 2001 hvis det kan være det samme som i camembert, så inneholder det tilfelle bare spor av karbohydrater 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest punkyB Skrevet 19. juni 2001 Del Skrevet 19. juni 2001 hvis det kan være det samme som i camembert, så inneholder det tilfelle bare spor av karbohydrater Da satser jeg på at det er ok - takk skal du ha ! :-)) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 19. juni 2001 Del Skrevet 19. juni 2001 Det er jo en veldig fet ost da - smøreostaktig. Står Camembert der da? Har du en link til en sånn liste på nett ? (jeg kan sikkert finne linker ved å søke men ... *S*) Grunnen til at jeg spør er at jeg lurer på å begynne med 'karbohydratdiett' - at man unngår for mye karbohydrater. Da spiller ikke fettmengden noe rolle. Jeg vet at vanlig gulost har lite karbohydrater men ikke fullt så mye fett som Brie. Men jeg vil spise Brie ! :-)) Jeg har lite tro på en slik karbohydrat-diett (der fett-innholdet ikke betyr noe???) - men hvorfor ikke kjøpe en matvareoversikt i bokhandelen? (finnes ikke så mye bra på nettet etter min mening...) Vet du forresten at fett gir mer enn dobbelt så mye energi - kalorier - per gram som karbohydrater og proteiner? ;-) Slankeguiden fra Schibsted er et kjekt lite hefte som passer i veska/sekken. Det har oversikt over joule/kcal, karbohydrater, fett og fiber i vanlige matvarer, oppgitt pr. porsjon/enhet istedenfor pr. 100 g. (Det står hvor mye som menes med en enhet ved hver vare.) Kjøp en sånn en, så får du oversikt! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest punkyB Skrevet 19. juni 2001 Del Skrevet 19. juni 2001 Jeg har lite tro på en slik karbohydrat-diett (der fett-innholdet ikke betyr noe???) - men hvorfor ikke kjøpe en matvareoversikt i bokhandelen? (finnes ikke så mye bra på nettet etter min mening...) Vet du forresten at fett gir mer enn dobbelt så mye energi - kalorier - per gram som karbohydrater og proteiner? ;-) Slankeguiden fra Schibsted er et kjekt lite hefte som passer i veska/sekken. Det har oversikt over joule/kcal, karbohydrater, fett og fiber i vanlige matvarer, oppgitt pr. porsjon/enhet istedenfor pr. 100 g. (Det står hvor mye som menes med en enhet ved hver vare.) Kjøp en sånn en, så får du oversikt! :-) Jeg skal vel mer prøve å spise sunt - holde meg til salater , fisk , rent kjøtt osv. Dessuten unngå mel . Skal også selvfølgelig prøve å unngå for fet mat - men skal jeg ha sjanse så må jeg kunne spise litt 'snadder'. Poenget er å kombinere dette med trening. Jeg tror heller ikke 'ekstremdietter' har noe for seg. Det å kunne proppe seg med fett høres litt ulogisk ut for meg. Det kan jo ikke være spesielt bra for blodårer / kolestrol o.l. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog Skrevet 19. juni 2001 Del Skrevet 19. juni 2001 Hei punkyB Det er kun spormengder karbohydrater (melkesukker) i faste og halvfaste hvitoster (f.eks. Norvegia, Ridder, Grãddost, Cheddar), samt i muggoster (Camembert, Brie, men med unntak av Gamalost). Smørbare smelteoster og Creme Cherie har også kun minimale mengder karbohydrater. Ferske oster (cottage cheese) og kremoster har et forholdsvis lavt innhold av melkesukker, mens brunoster har et svært høyt innhold av karbohydrater. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amiga Skrevet 19. juni 2001 Del Skrevet 19. juni 2001 Jeg har lite tro på en slik karbohydrat-diett (der fett-innholdet ikke betyr noe???) - men hvorfor ikke kjøpe en matvareoversikt i bokhandelen? (finnes ikke så mye bra på nettet etter min mening...) Vet du forresten at fett gir mer enn dobbelt så mye energi - kalorier - per gram som karbohydrater og proteiner? ;-) Slankeguiden fra Schibsted er et kjekt lite hefte som passer i veska/sekken. Det har oversikt over joule/kcal, karbohydrater, fett og fiber i vanlige matvarer, oppgitt pr. porsjon/enhet istedenfor pr. 100 g. (Det står hvor mye som menes med en enhet ved hver vare.) Kjøp en sånn en, så får du oversikt! :-) Kan ikke du scanne litt og sende nedover? ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 19. juni 2001 Del Skrevet 19. juni 2001 Kan ikke du scanne litt og sende nedover? ;-) Skal se hva jeg kan få til... *ooooooooser av dårlig samvittighet over bilder som ennå ikke er blitt scanna og sendt nedover...* Skal prøve å skjerpe meg! Skal jeg kanskje heller kjøpe et sånt hefte til deg og sende ned pr. snail-mail? ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amiga Skrevet 19. juni 2001 Del Skrevet 19. juni 2001 Skal se hva jeg kan få til... *ooooooooser av dårlig samvittighet over bilder som ennå ikke er blitt scanna og sendt nedover...* Skal prøve å skjerpe meg! Skal jeg kanskje heller kjøpe et sånt hefte til deg og sende ned pr. snail-mail? ;-) Ja visst du kan! [email protected] legger ikke ut adressen her! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.