Gå til innhold

lønn i sommer

Anbefalte innlegg

Gjest Siv Anny
Skrevet

Hei!

Samboeren min har har et års vikariat som lærer. Får han lønn i sommer, eller er det kun feriepenger?

Skrevet

Har ikke lærere det akkurat som oss andre da? Når man ikke jobber, så får man ikke lønn. Men så lenge man har opptjent feriepenger så får man det i stedet.

Gjest hos oss
Skrevet

Han bør høre med skolen, hvor lenge varer vikariatet? Jeg var vikar et år i skolen, og da var det avgjørende om vikariatet varte ut juni eller ut juli. Han bør uansett snakke med dem, lærerlønn er anneledes, det er innbakt en del avspasering i ferien. Ulikt fra skole til skole hvor mye de må jobbe på skolen mens elevene har ferie.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Den gang jeg var vikarer i diverse lærerstillinger fikk jeg lønn fra 1. august til 31. juli i årsvikariat, men varte vikariatet kortere, så fikk jeg utbetalt lønn på etterskudd, og altså ikke noen lønn om sommeren. men da fikk jeg gjerne både utbetalt feriepenger og lønn i juni hvis jeg var heldig og hadde bytta litt jobb innimellom.

Gjest Siv Anny
Skrevet

Han bør høre med skolen, hvor lenge varer vikariatet? Jeg var vikar et år i skolen, og da var det avgjørende om vikariatet varte ut juni eller ut juli. Han bør uansett snakke med dem, lærerlønn er anneledes, det er innbakt en del avspasering i ferien. Ulikt fra skole til skole hvor mye de må jobbe på skolen mens elevene har ferie.

vikariatet varer fra 1.august 07 til ut juli i år. vet jo at noe av ferien er avspasering, men kunne tenkt meg å vite mer om lønnen i sommer, slik at vi kan planlegge ferien litt.

Skrevet

vikariatet varer fra 1.august 07 til ut juli i år. vet jo at noe av ferien er avspasering, men kunne tenkt meg å vite mer om lønnen i sommer, slik at vi kan planlegge ferien litt.

Jeg fikk iallfall 12 lønninger det året jeg jobbet som lærervikar, men det er "100" år siden!

En av grunnene til at lærerne fikk "dårlig" lønn før var at de fikk lønn hver måned, men de hadde hadde mye mer fri enn andre folk.

Skrevet

Er selv vikar, dog ikke som lærer men regner med det er likt for alle vikarer?

De 4 ukene jeg er pålagt til å ta ferie får jeg ikke betalt, og feriepengene blir min "lønn" i hovedferien.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...