Gå til innhold

Er det urimelig (ang. sykemelding)?

Anbefalte innlegg

Gjest anonym og lei
Skrevet

Er det urimelig å ønske seg sykemelding når man mistrives på arbeidsplassen sin? Er det andre som har vært i en lignende situasjon som kan fortelle om sine erfaringer?

Saken er at jeg jobber som vikar i en stor organisasjon. Jeg har vært i nåværende stilling i ett år (i organisasjonen en del lenger), og ble forespeilet videre jobb her av ledelsen da jeg ble tilsatt. Ny leder har valgt å omdefinere stillingen og har gitt meg relativt klare signaler om at jeg ikke kommer til å få stillingen nå som den er utlyst (fast). Jeg er tatt ut av de fleste arbeidsoppgavene som har vært interessante å drive med de siste året i påvente av at kontrakten løper ut, og i tillegg til at jeg kjeder meg på jobben føler jeg meg frosset ut av miljøet fordi de så klart gir signaler om at de ikke ønsker å satse på meg videre.

Slik det ser ut nå har jeg en annen jobb (også vikariat) å gå til relativt raskt etter at kontrakten går ut, men det er tungt og demotiverende å være på jobb, jeg gruer meg mye og har veldig tunge dager innimellom. Den siste måneden fremstår som uendelig lang, og jeg føler at de klarer seg uten meg denne tiden siden de har definert bort mine oppgaver om en måned uansett. Men er det egoistisk å gå til legen og ønske sykemelding?

hidi, the scorpion
Skrevet

Gå til legen og vær helt ærlig. Det dere blir enige om er en sak mellom deg og legen din ;)

Skrevet

Kan du ikke gå til sjefen å be om å få slutte med en gang. De har jo ikke noe særlig bruk for deg.

Du får kanskje begynne i det nye vikariatet før planen var?

Skrevet