Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo det, men når det ikke er mulig å identifisere bilen ut fra nummeret (som er så skittent at det er uleselig) så har de jo ingen plass å sende regningen.

Skrevet

Det er jo det, men når det ikke er mulig å identifisere bilen ut fra nummeret (som er så skittent at det er uleselig) så har de jo ingen plass å sende regningen.

haha, så sant atte. Jeg skylder på at jeg er trøtt.... hehe

Tenker ikke lengre enn nesa rekker ;)

Skrevet

haha, så sant atte. Jeg skylder på at jeg er trøtt.... hehe

Tenker ikke lengre enn nesa rekker ;)

Hmm, spennende. Tenkte å ta ned brikken og smøre inn skiltene med skitt - blir lotto i miniatyr dette :)

Skrevet

Joda men nå skal du bare passere uansett om du har brikke eller ikke og da er det skiltet som må avleses. Ubemannede stasjoner blir mer og mer vanlig.

Skrevet

Joda men nå skal du bare passere uansett om du har brikke eller ikke og da er det skiltet som må avleses. Ubemannede stasjoner blir mer og mer vanlig.

Ja, men er du sikker på at det er skiltet som er avgjørende hvis man har brikke?

Jeg skulle tro at de fotograferer alle, men at dersom du har brikke, så er det brikkeinfoen som er bestemmende for regningen og ikke fotografiet av bilskiltet. Det må da være mye enklere for bomselskapet å sende ut regning basert på elektronisk info fra brikken enn fra foto av skiltet.

Skrevet

Ja, men er du sikker på at det er skiltet som er avgjørende hvis man har brikke?

Jeg skulle tro at de fotograferer alle, men at dersom du har brikke, så er det brikkeinfoen som er bestemmende for regningen og ikke fotografiet av bilskiltet. Det må da være mye enklere for bomselskapet å sende ut regning basert på elektronisk info fra brikken enn fra foto av skiltet.

Hvis du ikke har brikke får du regning i posten basert på bilskiltet ditt, har du brikke har du jo en eller annen betalingsordning (i forkant eller på etterskudd). Vil jeg tro.

Skrevet

Hvis du ikke har brikke får du regning i posten basert på bilskiltet ditt, har du brikke har du jo en eller annen betalingsordning (i forkant eller på etterskudd). Vil jeg tro.

Ikke nødvendigvis.

Vi har brikke og forhåndsbetalt et visst antall klipp for bomringen i Oslo. Da er det som du sier at vi ikke får regning for hver passering, men det trekkes fra på saldoen v¨r.

Men vi har passert andre ubetjente stasjoner i bomringer der vi ikke har betalt på forhånd/har avtale. Vi har passert både med bil med brikke, og med en annen bil som IKKE har brikke.

I brikketilfellene sender da det bomselskapet der vi har passert regning til Fjellinjen (=bomselskapet i Oslo), og så sender fjellinjen regning til oss.

I tilfellene der det ikke er brikke, sendes regning direkte fra det lokale bomselskapet til oss.

Basert på dette skulle jeg tro at de bruker brikkeinfo der slikt finnes. Kunne jo ha teste det ut en gang ved å ta med brikken i en annen bil enn den er registert på;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...