pekkaline Skrevet 3. mars 2008 Skrevet 3. mars 2008 Ser her at vi kanskje fra tid til annen kan være sniker uten å vite om det... Jeg trodde ærlig talt at det var brikken i vinduet (bak speilet) som avgjorde om man passerte som betalende eller ikke. http://www1.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=504196 0 Siter
Lillemus Skrevet 3. mars 2008 Skrevet 3. mars 2008 Det er jo det, men når det ikke er mulig å identifisere bilen ut fra nummeret (som er så skittent at det er uleselig) så har de jo ingen plass å sende regningen. 0 Siter
pekkaline Skrevet 3. mars 2008 Forfatter Skrevet 3. mars 2008 Det er jo det, men når det ikke er mulig å identifisere bilen ut fra nummeret (som er så skittent at det er uleselig) så har de jo ingen plass å sende regningen. haha, så sant atte. Jeg skylder på at jeg er trøtt.... hehe Tenker ikke lengre enn nesa rekker 0 Siter
molbomann Skrevet 3. mars 2008 Skrevet 3. mars 2008 haha, så sant atte. Jeg skylder på at jeg er trøtt.... hehe Tenker ikke lengre enn nesa rekker Hmm, spennende. Tenkte å ta ned brikken og smøre inn skiltene med skitt - blir lotto i miniatyr dette 0 Siter
mrxx Skrevet 3. mars 2008 Skrevet 3. mars 2008 Joda men nå skal du bare passere uansett om du har brikke eller ikke og da er det skiltet som må avleses. Ubemannede stasjoner blir mer og mer vanlig. 0 Siter
morsan Skrevet 5. mars 2008 Skrevet 5. mars 2008 Joda men nå skal du bare passere uansett om du har brikke eller ikke og da er det skiltet som må avleses. Ubemannede stasjoner blir mer og mer vanlig. Ja, men er du sikker på at det er skiltet som er avgjørende hvis man har brikke? Jeg skulle tro at de fotograferer alle, men at dersom du har brikke, så er det brikkeinfoen som er bestemmende for regningen og ikke fotografiet av bilskiltet. Det må da være mye enklere for bomselskapet å sende ut regning basert på elektronisk info fra brikken enn fra foto av skiltet. 0 Siter
Lillemus Skrevet 5. mars 2008 Skrevet 5. mars 2008 Ja, men er du sikker på at det er skiltet som er avgjørende hvis man har brikke? Jeg skulle tro at de fotograferer alle, men at dersom du har brikke, så er det brikkeinfoen som er bestemmende for regningen og ikke fotografiet av bilskiltet. Det må da være mye enklere for bomselskapet å sende ut regning basert på elektronisk info fra brikken enn fra foto av skiltet. Hvis du ikke har brikke får du regning i posten basert på bilskiltet ditt, har du brikke har du jo en eller annen betalingsordning (i forkant eller på etterskudd). Vil jeg tro. 0 Siter
morsan Skrevet 5. mars 2008 Skrevet 5. mars 2008 Hvis du ikke har brikke får du regning i posten basert på bilskiltet ditt, har du brikke har du jo en eller annen betalingsordning (i forkant eller på etterskudd). Vil jeg tro. Ikke nødvendigvis. Vi har brikke og forhåndsbetalt et visst antall klipp for bomringen i Oslo. Da er det som du sier at vi ikke får regning for hver passering, men det trekkes fra på saldoen v¨r. Men vi har passert andre ubetjente stasjoner i bomringer der vi ikke har betalt på forhånd/har avtale. Vi har passert både med bil med brikke, og med en annen bil som IKKE har brikke. I brikketilfellene sender da det bomselskapet der vi har passert regning til Fjellinjen (=bomselskapet i Oslo), og så sender fjellinjen regning til oss. I tilfellene der det ikke er brikke, sendes regning direkte fra det lokale bomselskapet til oss. Basert på dette skulle jeg tro at de bruker brikkeinfo der slikt finnes. Kunne jo ha teste det ut en gang ved å ta med brikken i en annen bil enn den er registert på;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.