Gå til innhold

Hvordan fjerne kattepisslukt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan får man fjernet kattepisslukt fra golv og sikkert nederst på panelvegg? Vil det hjelpe å sette ut skåler med eddik i rommet? Noe annet man kan vaske med? Eller må golvbelegg og panel bare rives ned?

Kommer aldri til å tillate katter hos leieboer igjen! *Irritert* Men det er nå sannelig godt gjort å få slike leieboere som vi klarte å treffe på også...

Skrevet

Det blir vel gradvis borte av seg selv, gjør det ikke? Er det lenge siden katten(e) bodde der? I garasjen ble det borte etter noen uker, tror jeg. Har ikke hatt problemer med at katten vår har tisset inne (bortsett fra at han "tisset på seg" etter narkose en gang. Da vasket jeg bare gulvet, og lukten var borte etter noen få dager.)

Skrevet

Det blir vel gradvis borte av seg selv, gjør det ikke? Er det lenge siden katten(e) bodde der? I garasjen ble det borte etter noen uker, tror jeg. Har ikke hatt problemer med at katten vår har tisset inne (bortsett fra at han "tisset på seg" etter narkose en gang. Da vasket jeg bare gulvet, og lukten var borte etter noen få dager.)

Tja... Det var to små kattunger og nok pisset ganske så mange ganger der, det er vel snart et par mnd siden og det lukter fremdeles, selv om det har vært vasket med grønnsåpe og annen såpe flere ganger.

Skrevet

Vask godt på gulvet og veggen og luft. Gjerne et par dager på rad. Hvis du så klarer å sniffe deg fram til tisseplassen er du nesten i mål...

Du får nøytraliseringsspray hos dyrlegen. Den vi har funker veldig bra - hadde nettopp på pulken som katten hadde tisset på og selv jeg med min supernese lukter det ikke lenger.

Skrevet

Jeg så på ekstrem rengjøring en gang at de blandet vann, sitron og natron i en spruteflaske. Det skal ta lukt sa hun. Jeg har ikke prøvd. Tror det var tre dl vann, to spiseskjeer sitrondråper og to teskjeer natron. Ristes godt før bruk.

Skrevet

Vask godt på gulvet og veggen og luft. Gjerne et par dager på rad. Hvis du så klarer å sniffe deg fram til tisseplassen er du nesten i mål...

Du får nøytraliseringsspray hos dyrlegen. Den vi har funker veldig bra - hadde nettopp på pulken som katten hadde tisset på og selv jeg med min supernese lukter det ikke lenger.

Aha! Nøytraliseringsspray noteres og beskjed videresendes husvert! :o)

Skrevet

Tja... Det var to små kattunger og nok pisset ganske så mange ganger der, det er vel snart et par mnd siden og det lukter fremdeles, selv om det har vært vasket med grønnsåpe og annen såpe flere ganger.

Da har de ikke tisset så høyt på veggene iallefall.

Har de tisset på møbler?

Skrevet

Aha! Nøytraliseringsspray noteres og beskjed videresendes husvert! :o)

Koster under en hundrelapp og er kjekk å ha!

Skrevet

Jeg husker ikke om det er eddik eller salmiakk som er best mot tiss. Hmmm... Jeg har mer problemer med en liten sønn som ikke fokuserer så mye på å treffe der han skal. Lukter pissoar på do uansett hvor ofte jeg gnukker og vasker, syns jeg... Men hvis det er tregulv med sprekker, kan jo lukten ligge nede i sprekkene. Og ubehandlet panel vil jo også trekke til seg lukt. Jeg ville ha prøvd med X-it produkter. Finnes som spray og og en sånn luktabsorberer som henger på veggen, men lukter ikke noe i seg selv. Fås på dagligvarebutikker.

Gjest vademecum
Skrevet

Vademecum i vaskevannet er et kjerringråd jeg har fått.

Vet ikke om det funker, har planer om å prøve det ut, må bare finne "kilden" først... Har også litt kattepisslukt, men den kommer og går, og jeg klarer ikke å lokalisere den... Pussig... Og meeeget irriterende:/

Lykke til:)

Gjest Lizzenja
Skrevet

Klorin. Gjerne med furunål. Helt toppers! Står valget mellom å rive gulv og vegger, eller vaske med sterke saker, ville jeg ha brukt ublandet klor. Har gjort det selv med stort hell, lot det virke en stund før jeg vasket det bort. (tre-)gulvet ble ikke ødlagt. Husk _god_ lufting, ellers svir det vanvittg i øyner og hals, og kanon hodepine etterpå.. Svir forresten sikkert uansett, men litt mindre med masse luft ;o)

Salmiakk og grønnsåpe gjør vondt verre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...