Gjest Mange timer med opptak! Skrevet 3. mars 2008 Skrevet 3. mars 2008 Jeg leste at gamle hjemmeopptak på sånne HI8 filmer går i oppløsning og blir ødelagte etter ca 10 år, så nå må jeg virkelig få hivd meg rundt å få dem digitalisert og inn på cder på et eller annet vis. Noen som vet en enkel måte å gjøre dette på? Sannsynligvis er jeg ikke den eneste som har gjort dette. Har et Sony Digital Handycam, som ble kjøpt i 2000! Noen som kan hjelpe meg? 0 Siter
Lillemus Skrevet 3. mars 2008 Skrevet 3. mars 2008 Jeg mener det var www.digitalbilder.no som nettopp reklamerte med at de kunne konvertere fra film til dvd. Men det var svinedyrt da, tror det kostet 350,- pr. time på film... 0 Siter
Sofline Skrevet 3. mars 2008 Skrevet 3. mars 2008 Det er en sannhet med sterke modifikasjoner. Moren min har over 20 år gammel sånn film av meg som det ikke er noen problemer med, men jeg følger med i denne tråden, for vi har tenkt til å få det over på DVD på en eller annen måte. 0 Siter
punky brewster Skrevet 3. mars 2008 Skrevet 3. mars 2008 Jeg mener det var www.digitalbilder.no som nettopp reklamerte med at de kunne konvertere fra film til dvd. Men det var svinedyrt da, tror det kostet 350,- pr. time på film... Er det sant, så dyrt. En kompis av meg har gjort det og jeg hadde mange timers opptak, kanskje20- 40 timer, gjett om han har spart meg for mye penger:) 0 Siter
birdie Skrevet 3. mars 2008 Skrevet 3. mars 2008 Jeg bruker Pinnacle til dette, akkurat samme problemstilling; Hi8 til DVD. Programmet er ikke så fryktelig dyrt (rundt en tusenlapp, inkludert tilkoblingsenhet, tror jeg), men det tar sinnssykt lang tid å konvertere... 0 Siter
mrxx Skrevet 4. mars 2008 Skrevet 4. mars 2008 Det er en sannhet med sterke modifikasjoner. Moren min har over 20 år gammel sånn film av meg som det ikke er noen problemer med, men jeg følger med i denne tråden, for vi har tenkt til å få det over på DVD på en eller annen måte. Problemet er at båndene blir dårlig, ikke bare bilde etter hvert, men selv båndene blir så dårlig at de ryker. Dette burde du få digitalisert så fort som mulig så du kan få tatt vare på det fremover. Problemet vil også etter hvert bli at du ikke har utstyr for å vise det heller. 0 Siter
Excelsion 2 Skrevet 4. mars 2008 Skrevet 4. mars 2008 Er det sant, så dyrt. En kompis av meg har gjort det og jeg hadde mange timers opptak, kanskje20- 40 timer, gjett om han har spart meg for mye penger:) Du bør tenke på å gi denne kompisen en slant.. For hver time, tar det en time å få det over.. Dvs at han har brukt opptil 40 timer på deg.. 0 Siter
org Skrevet 4. mars 2008 Skrevet 4. mars 2008 Mannen min driver med akkurat samme prosjektet. Vi har kjøpt en dvd-opptaker til formålet, og så har hatt fått låne et gammelkamera fra ei eller anna filmskoleopplegg... (veeeeldig informativt). Så han tar opp dvd - to av hver, ett eksemplar skal i bankboks, mens ett eksemplar skal vi ha hjemme. Et kjempearbeid! 0 Siter
Gjest hanneli Skrevet 4. mars 2008 Skrevet 4. mars 2008 Hei. Jeg driver med det samme selv om dagen. Vi har en dvd harddiskopptaker. Den er bare superfin. Jeg bare stiller inn kanalene og den tar opp alt jeg programmer inn på harddisken. Jeg kobler videokameraet til tv og tar opp på harddiskopptakeren. Deretter kan jeg redigere på den og brenne på dvd. Den kan lagre 100 timer med film eller enda mer med dårligere oppløsning.Tar ikke lang tid å gjøre det heller. Nå er jeg snart ferdig med mange år med film. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.