Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper her er noen som er flinke til å bake som kan hjelpe meg litt!

Prøver å lage denne sjokolademoussekaken:

http://www.aperitif.no/index.db2?id=67&oppskriften=34614

Har lagd bunnen etter oppskriften. Piska eggedosis, og blanda inn mandler, kakao og appelsinskall. Stekte litt lenger enn det stod men likevel ble den helt rå. Helt klissete. Det var derfor også umulig å få den ut av formen i en hel kake. Noen som ser om det kan være noe feil i oppskriften, eller som har noen logisk forklaring på hvorfor den ble rå? Har nemlig laget den en gang før og det samme skjedde da..

Det jeg gjorde sist var å bare forme den oppsmuldra kaken sammen, den ble da litt mindre enn springformen. Så når jeg tok på fyllet la det seg også rundt kaken og ut til formen. Så det ble en veldig fin og jevn kant og kaka både så fin ut (utenpå) og smakte godt. Men bunnen var jo likevel rå. Kan kanskje få vondt i magen av sånnt?

Lurer på om jeg kan gjøre det samme denne gangen, eller om jeg bør begynne på nytt, og hva jeg evt må gjøre annerledes for at den skal bli riktig..

Skrevet

Jeg har oppskrift på en kake med lignende bunn og jeg skiller eggene, pisker eggedosis av plommer og sukker og pisker så eggehvitene stive og blander dem med malte nøtter eller mandler. Blander så det hele. Du kan jo prøve det?

For jeg skjønner ikke helt at den blir rå hos deg, men det er mulig det er litt for mye med to hele egg?

AneM1365380603
Skrevet

Jeg har en lignende oppskrift der jeg bruker 5 eggehviter, 150 gram sukker og 150 gram mandler. Den røra deler jeg og har i to former. 30 min i ovnen. Du kan nok helt sikkert øke tiden endel neste gang. Hvordan ser kaka ut på toppen? Den skal sikkert være godt gylden.

Skrevet

Begynte plutselig å lure på om den kanskje skal være sånn.. Er jo enkelte kaker som skal være seige. Er jo ikke mel i den.. Er det mel i de som dere lager? Hvordan kan jeg finne ut om det er meninga? Og kan jeg risikere å få magevondt viss ikke? (Skal spises av gravide og ammende...)

Skrevet

Kanskje det er meningen at du bare skal bruke eggehvitene? Stivpiske dem og så blande inn det andre? I de nøttebunnene jeg lager bruker jeg hvertfall bare eggehviten.

Skrevet

Skjønner ikke at du må forsøke deg på å bake hele tiden jeg. Det er ikke noe vits i å prøve hele tiden, når det finnes så mye godt å få kjøpt som er ferdig.

Skrevet

Stekelengde i kakeoppskrifter er sjelden verdt noe her i huset. Jeg steker dem til de ikke er deigne lenger, noen ganger betyr det å fordoble stekelengden som står i oppskriften.

Skrevet

Stekelengde i kakeoppskrifter er sjelden verdt noe her i huset. Jeg steker dem til de ikke er deigne lenger, noen ganger betyr det å fordoble stekelengden som står i oppskriften.

Bruker du egg i kakene dine?

Skrevet

Bruker du egg i kakene dine?

Hvis det står egg i oppskriften, ja. Hva har det med saken å gjøre?

Skrevet

Hvis det står egg i oppskriften, ja. Hva har det med saken å gjøre?

Ingenting, jeg bare lurte. Det kan jo hende at du glemte å ha egg i kakene dine, i allefall noen ganger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...