Gå til innhold

15 åringer og sex

Anbefalte innlegg

Gjest Munnie
Skrevet

Har oppdaget at min 15 årige sønn og 14 årige kjæreste har sex.

Jeg synes dette er altfor tidlig, men vet at mine meninger ikke har særlig mye å si. MEN jeg føler for å si NOE,

Hvordan legger jeg det fram uten at han blir altfor forlegen ?

• Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mrxx

9

• Mista nikket

8

• morsan

5

• Katt-ja

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Sørg i alle fall for at de bruker prevensjon! Ellers er det vel ikke stort du kan gjøre.

Skrevet

Gi han en pakke kondomer og si lykke til.

It's too late!

Gjest Munnie
Skrevet

Sørg i alle fall for at de bruker prevensjon! Ellers er det vel ikke stort du kan gjøre.

Skjønner at jeg er litt " gmmeldags ", men er det ikke for tidlig med sex som 14 åring ? Bør man ikke si noe om dette ?

Eller er det jeg som er " gammeldags " ?

Skrevet

Skjønner at jeg er litt " gmmeldags ", men er det ikke for tidlig med sex som 14 åring ? Bør man ikke si noe om dette ?

Jeg er like gammeldags og synes dette er altfor tidlig.

Men én ting er hva man prediker _før_ barna har debutert - noe annet etterpå. kan du i det hele tatt stoppe dem fra å gjøre det, eller kan du bare gjøre ditt beste for at det foregår i trygge former?

Skrevet

Først sier du det viktigste - at alle som er voksne nok til sex, også er voksne nok til å være ansvarlig og sørge for prevensjon.

Dersom det blir godt mottatt, altså hvis han åpner seg litt og ikke bare gir deg beskjed om å passe dine egne saker, kan du få fram at du synes det er i tidligste laget. Det gjør ingenting om du er tydelig på _dine_ meninger og holdninger, det kan vel tenkes at han vet litt om dem allerede. Men en 15-åring endrer ikke nødvendigvis adferd selv om mamma sier h*n burde det.

Mista nikket
Skrevet

Hadde jeg som mor oppdaget at min datter på 14 år hadde sex, hadde jeg blitt rasende. Hadde kontaktet 15 åringens foreldre og lagd et helvete og gjort alt jeg kunne for å få slutt på dette. Hvor fornuftig det hadde vært vet jeg ikke. Så gammeldags er jeg.

Gjest for tidlig!
Skrevet

Du er ikke gammeldags. Det er altfor tidlig og de er bare barn!

Jeg vet ærlig talt ikke hva du kan gjøre, men kanskje du kan få råd av helsesøster?

Skrevet

Hadde jeg som mor oppdaget at min datter på 14 år hadde sex, hadde jeg blitt rasende. Hadde kontaktet 15 åringens foreldre og lagd et helvete og gjort alt jeg kunne for å få slutt på dette. Hvor fornuftig det hadde vært vet jeg ikke. Så gammeldags er jeg.

''Hadde jeg som mor oppdaget at min datter på 14 år hadde sex, hadde jeg blitt rasende. Hadde kontaktet 15 åringens foreldre og lagd et helvete og gjort alt jeg kunne for å få slutt på dette. Hvor fornuftig det hadde vært vet jeg ikke. Så gammeldags er jeg.''

Det hadde i alle fall vært en ypperlig metode for å forhindre at datteren din snakker med deg det nærmeste året... Og at hun neppe forteller deg viktige ting en annen gang...

Jeg er helt enig i at det er for tidlig (alt for tidlig!), men jeg har etterhvert så store barn at denne dagen antageligvis nærmer seg med stormskritt, og da ser man det gjerne med litt andre øyne. Det hele er en balansegang.

Gjest for tidlig
Skrevet

At 14 og 15 åringer har sex synest jeg er altfor tidlig,og kan ikke forstå hvorfor det skal være gammeldags å synest det?Er de gamle nok til å bli foreldre?de er jo også¨under den seksuelle lavalder....jeg er 26 år og ble mamma når jeg nettopp hadde fylt nitten.Det er jo ungt men det har gått kjempefint fordet.

Men å skulle bli gravid som 14-15 åring?de er jo bare barn selv enda..

Om du kan stoppe det vet jeg ikke,men at de må få en reaksjon,det synest jeg absolutt.

Mista nikket
Skrevet

''Hadde jeg som mor oppdaget at min datter på 14 år hadde sex, hadde jeg blitt rasende. Hadde kontaktet 15 åringens foreldre og lagd et helvete og gjort alt jeg kunne for å få slutt på dette. Hvor fornuftig det hadde vært vet jeg ikke. Så gammeldags er jeg.''

Det hadde i alle fall vært en ypperlig metode for å forhindre at datteren din snakker med deg det nærmeste året... Og at hun neppe forteller deg viktige ting en annen gang...

Jeg er helt enig i at det er for tidlig (alt for tidlig!), men jeg har etterhvert så store barn at denne dagen antageligvis nærmer seg med stormskritt, og da ser man det gjerne med litt andre øyne. Det hele er en balansegang.

Mulig du har rett i det, men jeg hadde blitt rasende.

Persille1365381127
Skrevet

Antagelig en perfekt oppskrift på å oppnå stikk motsatt effekt av det du ønsker.

Gjest Munnie
Skrevet

Hvordan få slutt ? Fotfølge ? Ikke la han få gå ut og treffe henne eller venner ?

Mista nikket
Skrevet

Antagelig en perfekt oppskrift på å oppnå stikk motsatt effekt av det du ønsker.

Store muligheter for det, men jeg slipper heldigvis å komme i den situasjonen nå.

mariaflyfly
Skrevet

Jeg er like gammeldags og synes dette er altfor tidlig.

Men én ting er hva man prediker _før_ barna har debutert - noe annet etterpå. kan du i det hele tatt stoppe dem fra å gjøre det, eller kan du bare gjøre ditt beste for at det foregår i trygge former?

Jeg tror du har helt rett.

Skrevet

Dette er rett og slett det dummeste du kan gjøre og du vil ikke oppnå noe som helst, bortsett fra å støte dem enda mer i fra deg.

Hadde du som gal mor kommet til meg og min sønn og vært rasende så hadde du gått på hode ut døra før du hadde skjønt hva som foregikk.

Vi kan være enig om at dette er altfor tidlig og at det er viktig å prøve å gjøre noe, men da må det brukes sunn fornuft.

Mista nikket
Skrevet

Hvordan få slutt ? Fotfølge ? Ikke la han få gå ut og treffe henne eller venner ?

Jeg hadde vel lagt et press på hans foreldre til å finne løsninger og snakket noe om lovligheten i deres handlinger.

Skrevet

Du har antagelig ikke annet valg enn å snakke fornuftig med dem. Men det spørs likevel om det vil hjelpe, de har jo fått smaken på det og det spørs om de vil høre på deg.

Du kan jo ta en prat med foreldrene til jenta også, så de kan være med å snakke med dem.

Dette her er ikke lett.

Får i alle fall håpe at de bruker prevensjon.

Mista nikket
Skrevet

Dette er rett og slett det dummeste du kan gjøre og du vil ikke oppnå noe som helst, bortsett fra å støte dem enda mer i fra deg.

Hadde du som gal mor kommet til meg og min sønn og vært rasende så hadde du gått på hode ut døra før du hadde skjønt hva som foregikk.

Vi kan være enig om at dette er altfor tidlig og at det er viktig å prøve å gjøre noe, men da må det brukes sunn fornuft.

Det er vel ikke i alle situasjoner en er helt rasjonell og tenker fornuftig.

Skrevet

Det er vel ikke i alle situasjoner en er helt rasjonell og tenker fornuftig.

Det er sant, men i en slik situasjon må du sette deg ned å tenke før du handler.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...