Gå til innhold

15 åringer og sex

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heldigvis ikke alt, men veldig mye.

I ettertid så har jeg tenkt veldig mye på en ting. Sønnen gikk på videregående og skulle på hyttetur med kjæresten. Som den fornuftige mor spurte jeg om han hadde kondomer. Nei, det hadde han ikke. da ble det nærmeste bensinstasjon. Jeg parkerte rett utenfor inngangen og han sprang inn og handlet. Tenkte etterpå, der satt den gamle røya i bilen og den flotte , unge gutten var inne å kjøpte kondomer.

Hehe, du kan få sagt det ;) smart er du også.

• Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mrxx

9

• Mista nikket

8

• morsan

5

• Katt-ja

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Elextra
Skrevet

En av mine venninner deubterte like før hun fylte 13 år, og før det var gått et halv år, hadde hun hatt minst 5 ulike sexpartnere... (som jeg visste om ihvertfall).

Selv fikk jeg vel mitt første kyss på omtrent samme alder, så vi lå nokså langt fra hverandre i livsførsel....;-)

Hvilket jo (naturligvis) hadde følger for vennskapet - hun hang rundt de store gutta i niende og syntes jeg var utrolig barnslig, mens jeg hang mer og mer sammen med andre 'barsnlige' jenter i klassa og gjorde typiske ting som jenter i den alderen gjør (og burde gjøre!).

Ja, typisk at man mister kontakten når man har så forskjellige preferanser i den alderen.

Husker jeg og venninner fulgte med fra sidelinjen med skrekkblandet fryd. De nærmeste som var tidlig ute var kule jenter med draget på gutta, som vi hadde sett litt opp til. Men ikke at vi fulgte etter med sex i den alderen av den grunn, tror det var meg temmelig fjernt.

Gjest for tidlig!
Skrevet

Selvfølgelig er det tidlig, men noen har jo bestandig vært tidlig ute.

Nesten 30(!) år siden jeg var i den alderen, men husker da at noen av mine samtidige jenter lå med en gutt for første gang allerede i 13-årsalderen.

Da jeg var 15 var jeg enda ukysset, og jeg hadde ikke sex før jeg var 19.

Jeg er skremt av utviklingen, men kan vi gjøre noe?

Skrevet

Ja, typisk at man mister kontakten når man har så forskjellige preferanser i den alderen.

Husker jeg og venninner fulgte med fra sidelinjen med skrekkblandet fryd. De nærmeste som var tidlig ute var kule jenter med draget på gutta, som vi hadde sett litt opp til. Men ikke at vi fulgte etter med sex i den alderen av den grunn, tror det var meg temmelig fjernt.

Ja, jeg kan nok kjenne meg igjen i karakteristikken "skrekkblandet fryd"! ;-)

Og jeg husker at jeg allerede da tenkte at det var rart hun ikke skjønte at årsaken til hennes enormt økte popularitet blant gutta i niende var at at de skrøt om sine erobringer og at hennes "rundgang" blant dem gjorde at stadig flere av dem "prøvde seg".

Noen av dem prøvde seg sågar på meg, for de trodde at jeg kunne være et like lett 'mål', men det ble fort slutt på det etter at "jernjomfruen" hadde satt dem på plass!! ;-)

Det var for meg også temmelig fjernt å skulle ha sex i den alderen! ;-)

Gjest Elextra
Skrevet

Som sagt tror jeg ikke det er en særlig utvikling, enkelte har bestandig debutert tidlig, dvs. i 14-årsalderen eller før.

Den gjennomsnittlige debutalderen har kanskje sunket noe de senere årene, men uansett om den er 16 eller 17 år vil det bestandig være store varianser, noen debuterer tidligere, noen langt senere.

Hva man kan gjøre? Aner ikke, men å ha en god dialog med de unge er jo bestandig viktig.

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, jeg kan nok kjenne meg igjen i karakteristikken "skrekkblandet fryd"! ;-)

Og jeg husker at jeg allerede da tenkte at det var rart hun ikke skjønte at årsaken til hennes enormt økte popularitet blant gutta i niende var at at de skrøt om sine erobringer og at hennes "rundgang" blant dem gjorde at stadig flere av dem "prøvde seg".

Noen av dem prøvde seg sågar på meg, for de trodde at jeg kunne være et like lett 'mål', men det ble fort slutt på det etter at "jernjomfruen" hadde satt dem på plass!! ;-)

Det var for meg også temmelig fjernt å skulle ha sex i den alderen! ;-)

For meg også! :-). Kunne nok tenke meg mer kyssing enn det virkelig ble (var sjenert og slapp sjelden noen innpå meg), men tror ønskene mine stoppet der :-).

Jentene jeg nevnte hadde vært populære i flere år, dvs. lenge før de debuterte seksuelt, og ville kanskje også vært populære om de beholdt trusen på et par år til ;).

Skrevet

For meg også! :-). Kunne nok tenke meg mer kyssing enn det virkelig ble (var sjenert og slapp sjelden noen innpå meg), men tror ønskene mine stoppet der :-).

Jentene jeg nevnte hadde vært populære i flere år, dvs. lenge før de debuterte seksuelt, og ville kanskje også vært populære om de beholdt trusen på et par år til ;).

Ja, he he, jeg også kunne absolutt tenke meg mer kyssing!! ;-) Men jeg vet ikke om det skyldtes at jeg hadde forlest meg på romantikk eller om jeg bare var en håpløs romantiker av legning, men jeg var veldig oppsatt på at jeg ikke skulle kysse hvem-som-helst - det skulle helst være en jeg hadde gått og drømt og fantasert om i månedsvis og omstendighetene rundt kysset skulle selvsagt være ekstremt mye mer romantiske og kysset mye mer fantastisk enn det våte klisset det kanskje endte opp med å bli når man endelig fikk kysset denne uerfarne tretten år gamle gutten...;-)

''Jentene jeg nevnte hadde vært populære i flere år, dvs. lenge før de debuterte seksuelt, og ville kanskje også vært populære om de beholdt trusen på et par år til ;).''

Ikke sant?!

Gjest togli
Skrevet

Hehe, tenkte meg at hun rådførte seg med de andre foreldrene, ikke samme med kjæresteparet.

*puster lettet ut*

Da blir det litt annerledes, ja ;-)

Skrevet

Jeg tror faktisk ikke at gjennomsnittsalderen har sunket noe særlig om du går 30 år bakover i tid.

15 åringene knullet i alle fall som f.. da jeg var ung, så det er i alle fall ikke noe nytt. Men jeg hørte om de som deputerte før det også, som i dag.

Skrevet

Jeg synes det er altfor tidlig, men det er ganske sikkert at et forbud vil virke mot sin hensikt. Hadde foreldrene mine kommet til meg i den alderen og snakket om prevensjon, hadde jeg neppe orket snakke med dem igjen på mange uker av bare flauhet. Hvis du er bekymret for prevensjon kan du kanskje la det ligge fremme noen brosjyrer om prevensjon og "vareprøver" på kondomer og late som om de tilfeldigvis kom i posten.

Kåre Kruttlapp
Skrevet

Ja og hvis det er tilfelle så er det sykt!!!og må stoppes.Hvis det er sånn at det blir tidligere og tidligere må hvertfall 14 15 åringer få konsekvenser, hvis ikke er det lett for at en søster eller venninne/kamerat på 13 tenker at "det er greit at de gjør det og jeg er jo bare ett år yngre så da er vel det også greit" kvalmt.

Nei en må hvertfall holde fast ved lavalder grensen og så ta det fra der!!!!!!

"sykt er det ihvertfall ikke og "stoppe" det handler en panikk tanke. Mye bedre å snakke helt rolig om dette og nevne hvor viktig det er med prevensjon.Jo roligere og uanfektet man tar saken jo tryggere blir tenåringene på det! Har de begynt så er det naturlig at de fortsetter det kan ingen gjøre noe med! Ei heller skal man førsøke å "hindre" de! Mye bedre med opplysende samtaler.

Gjest Karco
Skrevet

Jeg tror faktisk ikke at gjennomsnittsalderen har sunket noe særlig om du går 30 år bakover i tid.

15 åringene knullet i alle fall som f.. da jeg var ung, så det er i alle fall ikke noe nytt. Men jeg hørte om de som deputerte før det også, som i dag.

Pricilla var jo faktisk bare 15 år da hun giftet seg med Elvis.

Skrevet

Pricilla var jo faktisk bare 15 år da hun giftet seg med Elvis.

Ja, sant det. Så det er nok ikke bare i dag de begynner tidlig.

Gjest mora2
Skrevet

Ikke noe du kan gjøre fra eller til..

Snakk om prevansjon og graviditet.

Gi gutten kondomer.

Svigerfar satt fram en kurv med kondomer til oss på badet..

Grusomt..Var sikker på at han holdt tellingen..

Så kjøp nå heller ei pakke å gi han, eller penger.

Gjest mora2
Skrevet

Ja og hvis det er tilfelle så er det sykt!!!og må stoppes.Hvis det er sånn at det blir tidligere og tidligere må hvertfall 14 15 åringer få konsekvenser, hvis ikke er det lett for at en søster eller venninne/kamerat på 13 tenker at "det er greit at de gjør det og jeg er jo bare ett år yngre så da er vel det også greit" kvalmt.

Nei en må hvertfall holde fast ved lavalder grensen og så ta det fra der!!!!!!

Herregud...Sex er da ikke sykt..

De er to unge med hormoner, og det er da helt normalt!!

ung mamma!:)
Skrevet

Herregud...Sex er da ikke sykt..

De er to unge med hormoner, og det er da helt normalt!!

Jo jeg synest desverre at tolvåringer som har sex er sykt!

Gjest mora2
Skrevet

Var det ikke snakk om 15åringer da???

Gjest mora2
Skrevet

Beklager, ser det nå :0)

ung mamma!:)
Skrevet

Beklager, ser det nå :0)

det var godt:)

Skrevet

Jeg vet det, men det var jo ei jente med i dette og jeg satt meg inn i hennes foreldres situasjon

Det virker som om du gjør gutten i dette eksemplet til syndebukk, det er han og hans foreldre som skal "tas" og "finne løsninger". De er jo så å si jevngamle, det var jo ikke snakk om en voksen som hadde et forhold til 14-åringen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...