Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet du hvor mye boligen din er verdt?

Tenker du noengang på det?

Hvor mye du sitter igjen med om du velger å selge.

Har du fått takst så vet du det gjerne,men hvis ikke så er det vel å følge litt med på hva naboeiendommene går for.

Her i strøket var det en som fikk svinmye for sitt gamle hus,var nok meget heldig,stakkars de som skal inn i det huset,tenker jeg,synes altså prisen var altfor høy,men prisene er vel sånn,uansett synes jeg det var i meste laget,hadde never ever betalt så mye for det,men men nå var det jo ikke meg som kjøpte det heldigvis.

Har lyst å få takst på vårt hus,trenger det vel egentlig ikke,er bare nyskjerrig på verdien,skal jo ikke selge jeg da,måtte jo hatt ett nytt hus da,og det koster jo.

Bare lurer jeg,hvilken tanker dere har.

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

4

• Katt-ja

4

• lissi67

4

• morsan

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hva koster egentlig det å få takst på huset?

Hva sjekker de?

Hvor nøye er de og har de peiling?

Skrevet

Vi forsøkte å selge i fjor vår/sommer, men da det ikke ble solgt etter et halvt år, trakk vi det tilbake og startet med oppussing i steden. Taksten var på 9.000 000.

Nå er vi snart ferdige med oppussing og blir boende selv.

Gjest Sølvsuper
Skrevet

Hva sjekker de?

En megler kan komme og gi en prisvurdering gratis, hvis du later som du er interessert i å selge. Da er det jo vanlig at man også skal kjøpe, og man trenger å vite så nogenlunde hva boligen er verd. Det er ikke det samme som når en takstmann gjør en ordentlig vurdering, men du ønsker vel en prisantydning?

Jeg vet såmnn cirka hva boligen vår er verd, og det er mye, men det hjelper da ingen ting da vi bor her, og hvis vi skulle flytte ønsker vi jo noe enda bedre, så det blir jo enda dyrere.

mariaflyfly
Skrevet

Vi forsøkte å selge i fjor vår/sommer, men da det ikke ble solgt etter et halvt år, trakk vi det tilbake og startet med oppussing i steden. Taksten var på 9.000 000.

Hvordan har det gått med trappa di? ;)

Gjest ikke meglerslask
Skrevet

Hva sjekker de?

Eller så kan du bruke en uavhengig takstmann og få takst på den. En takst koster vel et par-tre tusen tenker jeg.

Skrevet

Hvordan har det gått med trappa di? ;)

Jo, det skal jeg si deg:)

I går grunnet de mens vi var på jobb. Var akkurat ferdige da jeg som førstemann kom hjem. De sa at grunningen skulle tørke etter 3 timer, men som vi fant ut da vi skulle legge oss var at de kunne ha plusset på med over det dobbelte i antall timer.

Man skal ikke stole blindt på håndverkere. Egentlig burde jeg ha lært det for lenge siden nå, men jeg går i fella gang på gang.

Da vi skulle legge oss, måtte vi tre plastposer på beina og nå er det fotspor i trappa.

I dag skal dem male, men nå har vi forberedt oss og alt vi trenger (forhåpentligvis)i løpet av det første døgnet, er nå flyttet ned.

I natt skal vi sove i stua:)

Skrevet

Joda, har tenkt litt over det ettersom det så ut til at ekteskapet var i ferd med å gå i dass i fjor.

Men har ikke tatt takst.

Skrevet

En megler kan komme og gi en prisvurdering gratis, hvis du later som du er interessert i å selge. Da er det jo vanlig at man også skal kjøpe, og man trenger å vite så nogenlunde hva boligen er verd. Det er ikke det samme som når en takstmann gjør en ordentlig vurdering, men du ønsker vel en prisantydning?

Jeg vet såmnn cirka hva boligen vår er verd, og det er mye, men det hjelper da ingen ting da vi bor her, og hvis vi skulle flytte ønsker vi jo noe enda bedre, så det blir jo enda dyrere.

Ja,det samme her,det spiller ingen rolle.

Er bare nyskjerrig på om andre tenker over "formuen" de/vi har.

Skrevet

Hva sjekker de?

''Hva koster egentlig det å få takst på huset?''

I mitt tilfelle ville det ha spilt mindre rolle med kostnaden,- men tanken på å rydde og ordne hele huset i forkant gjør at jeg føler meg matt.... Håper aldri jeg skal selge ;-)

Gjest Elextra
Skrevet

Så lenge vi ikke har planer om å selge eller refinansiere innen overskuelig fremtid spiller jo verdien liten rolle. Men litt nysgjerrig kan man jo være :).

Gjest Elextra
Skrevet

Det blir sikkert flott. Er dere så nysgjerrige at dere får en ny verdivurdering når oppussingen er ferdig?

Nå har vel kanskje prisene sunket ørlite siden i fjor, men...

Skrevet

Vi har fått takst på huset pga lånet. På ca åtte år har vi nå doblet verdien ifølge taksten.

Skrevet

Ja, vi følger med på boligomsetning i nabolaget, og vet derfor sånn cirka hva vår bolig er verdt nå.

Vi har eid samme bolig i mer enn ett tiår, og rent økonomisk sett burde vi ha solgt og kjøpt ny flere ganger i den perioden, nettopp for å få realisert gevinsten. Og kjøper man seg inn i et stadig dyrere boligmarked, vil jo økningen være enda høyere enn i den boligen man solgte osv.

Men ettersom vi er fornøyd med det vi har og ikke har noen planer om å flytte, er ikke verdistigningen av større betydning, bortsett fra at vi et par ganger i årenes løp har fått ny takst og deretter foretatt refinansiering.

Men det er jo artig å følge med på markedet i nærområdet.

Skrevet

Vi solgte nettopp vår treroms leilighet, og satt igjen med 500 000 mer enn vi gav for den i 2004. Har imidlertid blåst vekk det og mere til på nytt rekkehus :o)

Men for å svare på spm: Jepp, vi vet hva huset vårt er verdt, vi kjøpte i desember :o)

mariaflyfly
Skrevet

Jo, det skal jeg si deg:)

I går grunnet de mens vi var på jobb. Var akkurat ferdige da jeg som førstemann kom hjem. De sa at grunningen skulle tørke etter 3 timer, men som vi fant ut da vi skulle legge oss var at de kunne ha plusset på med over det dobbelte i antall timer.

Man skal ikke stole blindt på håndverkere. Egentlig burde jeg ha lært det for lenge siden nå, men jeg går i fella gang på gang.

Da vi skulle legge oss, måtte vi tre plastposer på beina og nå er det fotspor i trappa.

I dag skal dem male, men nå har vi forberedt oss og alt vi trenger (forhåpentligvis)i løpet av det første døgnet, er nå flyttet ned.

I natt skal vi sove i stua:)

Åh nei, så kjipt med fotspor i trappa. :( Håper de klarer å rette det opp.

Du får bare gjenta for deg sjøl "det BLIR fint når det er ferdig, det BLIR fint når det er ferdig!" så kanskje tålmodigheten strekker til.

Jeg er glad jeg flytta ut for et par dager da det blei gjort hos meg. Men jeg hadde ikke noe valg, for jeg har bare ett bad, og det er i 2. etg. ;)

mariaflyfly
Skrevet

Ja, jeg følger med , og registrerte at den ganle naboen min solgte for 1.550.000 mer enn hva vi ga for tilsvarende kåk for 6 år sida. Og det er helt sykt, for det er et meget lite rekkehus på Oslos østkant det er snakk om.

Gjest en leier
Skrevet

Vi har ikke egen bolig men leier. Grunnen er at vi har små barn, og jeg jobber deltid da jeg også er student. Jeg har heller ikke helse til å jobbe fullt enda, så det må vente. For noen år siden kunne man få hus til 1,5 her, men nå er det mellom 3,5 og 4! Også for gamle hus. Det er helt vilt. Også leiligheter er dyre, og jeg har ikke lyst til å flytte herfra selv om vi ønsker egen bolig.

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, vi følger med på boligomsetning i nabolaget, og vet derfor sånn cirka hva vår bolig er verdt nå.

Vi har eid samme bolig i mer enn ett tiår, og rent økonomisk sett burde vi ha solgt og kjøpt ny flere ganger i den perioden, nettopp for å få realisert gevinsten. Og kjøper man seg inn i et stadig dyrere boligmarked, vil jo økningen være enda høyere enn i den boligen man solgte osv.

Men ettersom vi er fornøyd med det vi har og ikke har noen planer om å flytte, er ikke verdistigningen av større betydning, bortsett fra at vi et par ganger i årenes løp har fått ny takst og deretter foretatt refinansiering.

Men det er jo artig å følge med på markedet i nærområdet.

''Vi har eid samme bolig i mer enn ett tiår, og rent økonomisk sett burde vi ha solgt og kjøpt ny flere ganger i den perioden, nettopp for å få realisert gevinsten. ''

Hvorfor det, om dere likevel skulle kjøpe i samme marked? Husk at det ikke er gratis å kjøpe og selge heller.

Skrevet

Åh nei, så kjipt med fotspor i trappa. :( Håper de klarer å rette det opp.

Du får bare gjenta for deg sjøl "det BLIR fint når det er ferdig, det BLIR fint når det er ferdig!" så kanskje tålmodigheten strekker til.

Jeg er glad jeg flytta ut for et par dager da det blei gjort hos meg. Men jeg hadde ikke noe valg, for jeg har bare ett bad, og det er i 2. etg. ;)

Ja, regner med at de får malt over fotsporene i dag og jeg ser at det blir fint til slutt:) Blir mye lysere og triveligere nå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...