Gjest Fetter Petter Skrevet 5. mars 2008 Skrevet 5. mars 2008 Hei, jeg er under attføring og det er studier jeg driver med. Men jeg har da ganske lang sommerferie, som jeg da får attføring under uten å gjøre noe. Jeg har hørt at jeg kan beholde attføringa selv om jeg får meg sommerjobb. Hvordan er det de ordner det økonomiske om jeg tar meg sommerjobb? Vil jeg tjene penger på å jobbe? Jeg har per i dag 468 kr per ukedag (brutto) utbetalt. Noen som har greie på dette og kan hjelpe meg? 0 Siter
Gjest bare en Skrevet 5. mars 2008 Skrevet 5. mars 2008 Hver uke sender du inn et meldekort og der skal du oppgi hvor mye du har jobbet. Du vil få redusert attføringspengene når du tjener egne penger. De regner ut hvor mye de skal trekke fra attføringen utifra hva du har krysset av på meldekortet. 0 Siter
tøytiger Skrevet 8. mars 2008 Skrevet 8. mars 2008 Mener det er slik at du får avkortet attføringen i forhold til hvor stor stilling du jobber. Feks jobber du 50% så får du 50% attføring. Det er veldig viktig å være obs på at dersom du melder at du har jobbet over et visst antal uker, mener det er seks, så oppfatter det elektronsiske meldesystemet deg som i vanlig jobb og du faller ut av attføringsordningen. Da må du starte hele prosessen med å søke attføring på nytt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.