Gå til innhold

Attføring, studier og sommerjobb

Anbefalte innlegg

Gjest Fetter Petter
Skrevet

Hei, jeg er under attføring og det er studier jeg driver med. Men jeg har da ganske lang sommerferie, som jeg da får attføring under uten å gjøre noe. Jeg har hørt at jeg kan beholde attføringa selv om jeg får meg sommerjobb. Hvordan er det de ordner det økonomiske om jeg tar meg sommerjobb? Vil jeg tjene penger på å jobbe? Jeg har per i dag 468 kr per ukedag (brutto) utbetalt. Noen som har greie på dette og kan hjelpe meg?

Gjest bare en
Skrevet

Hver uke sender du inn et meldekort og der skal du oppgi hvor mye du har jobbet. Du vil få redusert attføringspengene når du tjener egne penger. De regner ut hvor mye de skal trekke fra attføringen utifra hva du har krysset av på meldekortet.

Skrevet

Mener det er slik at du får avkortet attføringen i forhold til hvor stor stilling du jobber. Feks jobber du 50% så får du 50% attføring.

Det er veldig viktig å være obs på at dersom du melder at du har jobbet over et visst antal uker, mener det er seks, så oppfatter det elektronsiske meldesystemet deg som i vanlig jobb og du faller ut av attføringsordningen. Da må du starte hele prosessen med å søke attføring på nytt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...