Gå til innhold

Problemer med Canon kamera

Anbefalte innlegg

mariaflyfly
Skrevet

...og jeg finner såklart ikke bruksanvisninga. :(

Skal overføre noen bilder til pc, og kameraet står bare og blinker "busy". Jeg får opp på skjermen at kameraet er tilkobla, men kommer ikke inn og får overført bildene.

Det er et Canon EOS 350D kamera. Noen som har peiling?

Gjest Kanskje til hjelp
Skrevet

Når man kobler et speilreflekskamera til pcen kan man velge mellom 2 ulike moduser. Den ene er for filoverføring og den andre for å fjernstyre kameraet. Gå inn på USB innstillingene for kameraet og velg det andre alternativet og se om det hjelper.

Gjest Kanskje til hjelp
Skrevet

Det kan og være at minnekortet er ødelagt.

mariaflyfly
Skrevet

Når man kobler et speilreflekskamera til pcen kan man velge mellom 2 ulike moduser. Den ene er for filoverføring og den andre for å fjernstyre kameraet. Gå inn på USB innstillingene for kameraet og velg det andre alternativet og se om det hjelper.

Prøvde det, ingen av delene funka. :(

Jeg fikk det til tilslutt, men skjønner fortsatt ikke hva som gikk feil.

Takk for svar. :)

Skrevet

Se på minnekortet. På siden av minnekortet er det en bitteliten tapp. På mitt minnekort er den lysegrå. Se om den står på "Lock". Den skal ikke stå på "Lock", dytt den over i den andre stillingen.

Vart det ok, no da?

Skrevet

Gå inn på canon sine hjemmesider. Alle bruksanvisninger ligger til nedlasting der. (skal hvertfall gjøre det).

Skrevet

Kameraet skal vel blinke busy når man overfører.

Bra du fikk det til. Ingenting er så frustrerende som når sånne ting ikke går som det skal. ;)

mariaflyfly
Skrevet

Gå inn på canon sine hjemmesider. Alle bruksanvisninger ligger til nedlasting der. (skal hvertfall gjøre det).

Åh, så fint! Takk for tips. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...