Gå til innhold

Rettigheter ved timelønn: påske osv

Anbefalte innlegg

Gjest ny jobb
Skrevet

Jeg har skiftet jobb. Er fast ansatt, men pga en fryktelig treig arbeidsgiver som ikke klarer å gi beskjed til lønningsfyren sin om hvilken prosent jeg har så må jeg fortsatt skrive timer. Jeg jobber faste tider på faste dager. Det jeg lurer på er hva jeg skal gjøre i påska og evt andre helligdager. Når jeg er fast ansatt må jeg da ha rett på betaling for sånne fridager som kommer på mine faste jobbedager. Jeg jobber feks torsdager og fredager, og mener da at jeg skal ha betalt for skjærtorsdag og langfredag selv om jeg ikke jobber, som man har når man har fast månedslønn.

Men skal jeg da skrive timer for disse dagene?? Hvordan skal jeg gjøre det? Det er ikke rett at jeg skal lide og tape disse pengene fordi sjefen somler?

Gjest mallet
Skrevet

Ta kontakt med lønningskontoret/medarbeideren direkte og forklar situasjonen.

Skrevet

Selv med fast ansettelse så har man faktisk ikke krav på betalt på røde dager. Unntaket er 1. og 17. mai. Da har man krav på betalt.

Så det er greit med fast mnd. lønn:-)

Gjest ny jobb
Skrevet

Selv med fast ansettelse så har man faktisk ikke krav på betalt på røde dager. Unntaket er 1. og 17. mai. Da har man krav på betalt.

Så det er greit med fast mnd. lønn:-)

Så teoretisk _kunne_ faktisk arbeidsgiver trekke i fastlønna også for de dagene som ikke er obligatorisk å lønne for?

Det hadde blitt ramaskrik antagelig ;-)

Skrevet

Så teoretisk _kunne_ faktisk arbeidsgiver trekke i fastlønna også for de dagene som ikke er obligatorisk å lønne for?

Det hadde blitt ramaskrik antagelig ;-)

Nei, det er visstnok ikke slik for fastlønn. Da får du en lønn pr. mnd. uansett:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...