Gjest syre/base Skrevet 5. mars 2008 Skrevet 5. mars 2008 Ph i kroppen Hva sjer om vi får i oss for mye av lav ph? Hva sjer om vi får i oss for mye mat og drikke med høy ph? 0 Siter
Gjest Klaudia Skrevet 5. mars 2008 Skrevet 5. mars 2008 Kroppen er veldig flink til å regulere dette selv, sammen med natrium og kalium-balansen (elektrolyttene). Så dette trenger du egentlig ikke å tenke på. Er du alvorlig syk og svak derimot, kan det bli en ekstra påkjenning for kroppen og det kan være nødvendig med væskebehandling feks på sykehus. Men dette er bare i ekstreme tilfeller. Andre situasjener hvor du kan miste syre og natrium/kalium kan være ifm oppkast/diare. Også her ordner som regel kroppen opp selv og finner raskt tilbake til rett balanse. Men det ofte en ganske stor påkjenning for kroppen, så da kan du gjerne hjelpe til ved å feks få i deg noe surt å drikke (appelsinjuice etc) eller noe salt (farris,buljong etc). 0 Siter
Jølsen Skrevet 5. mars 2008 Skrevet 5. mars 2008 Det er da man skal gi f, siden ph gjerne uttales slik. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 6. mars 2008 Skrevet 6. mars 2008 Jeg vet bare at PH ikke bør være utenfor normalen noe særlig, det er visstnok skummelt i følge legene mine. Jeg har for surt blod, og det som skjer om det blir surt, er at jeg blir fryktelig sliten og tungpustet. Det skal ganske store svingninger i syre/base før PH påvirkes, for hos normalt friske mennesker regulerer kroppen det selv. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.